НМТ українська мова

Додано: 2 червня
Предмет: Українська мова, 11 клас
30 запитань
Запитання 1

Синонімом до слова ґре́чний є:

варіанти відповідей

добрий

охайний

приємний

ввічливий

Запитання 2

Синонімом до слова брунатний є:

варіанти відповідей

дерев'яний

строкатий

коричневий

нерівний

Запитання 3

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

с..авці, розкіш..ю, жовч..ю

вирощен..ий, узбереж..я, стат..ею

від..ячити, стат..ей, числен..ість

старан..ість, нал..ють, бов..аніти

Запитання 4

Літеру С на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

..підлоба, ро..ташований, ..касувати

..пітнілий, ..творений, ..поконвіків

..тягнення, ..качати, бе..формний

..худнути, ..цілений, ..кривдити

Запитання 5

Суфікс -ИВ-(О) має однакове значення у всіх словах, ОКРІМ:

варіанти відповідей

морозиво

добриво

видиво

печиво

Запитання 6

Суфікс -ЦТВ(О)- потрібно писати у всіх словах рядка:

варіанти відповідей

агент..тво, коза..тво, краве..тво

тка..тво, парубо..тво, юна..тво

стріле..тво, лицар..тво, воя..тво

гірни..тво, люд..тво, молоде..тво

Запитання 7

Суфікс -ИК- має однакове значення у всіх словах, ОКРІМ:

варіанти відповідей

вареник

ліхтарик

столик

коник

Запитання 8

Літеру И треба писати на місці пропуску в рядку:

варіанти відповідей

грац..я

д..ригент

пр..оритетний

пр..стижний

Запитання 9

Прочитайте текст:


Орхідеї не люблять прямих сонячних променів, тому їх не ставлять (1) будь/куди. Для них не підходять (2) перші/ліпші горщики, отже, (3) з/поміж уподобаних вами вибирайте прозорі. Не крутіть вазони з боку на бік, не поливайте квіти (4) на/швидку/руч - і вони (5) довго/довго тішитимуть вас цвітом.


Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою:

варіанти відповідей

1

2

З

4

5

Запитання 10

Правил уживання великої букви дотримано в реченні:

варіанти відповідей

Існують різні думки щодо походження Трипільської культури.

Наша Сонячна система - частина галактики Чумацький шлях, яка є лише піщинкою у Всесвіті.

У серпні 1991 року Верховна Рада України ухвалила Акт проголошення незалежності України.

За міфами, гора Парнас - це місцеперебування Бога Аполлона та його супутниць - дев'яти Муз.

Запитання 11

Немає лексичної помилки в рядку:

варіанти відповідей

придбала нові стельки в кросівки

обов'язково допомагайте оточуючим

проведіть проміжні підсумки змагань

знову зростають ціни на пальне

Запитання 12

Лексична помилка є в рядку:


варіанти відповідей

майстерний віртуоз

дипломований спеціаліст

талановитий артист

розумний науковець

Запитання 13

Граматично правильне закінчення речення «Переглянувши фільм..


варіанти відповідей

він вам точно сподобається

дівчата поділилися враженнями

вас охоплюють враження

починається аналіз персонажів

вам неодмінно захочеться прочитати книгу

Запитання 14

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюються, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Первісний текст буде відновлено:

варіанти відповідей

1 - Г В Б А Д

2 - Г Б В А Д

3 - Г В Д Б А

4 - Г Д А Б В

5 - Г Б В А Д

Запитання 15

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюються, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Спонукальним є речення:

варіанти відповідей

1 - А

2 - Б

3 - В

4 - Г

5 - Д

Запитання 16

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюються, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Однорідні обставини є в обох реченнях, позначених:

варіанти відповідей

1 - А, Б

2 - Б, Г

3 - В, Д

4 - Г, В

5 - Д, А

Запитання 17

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюються, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Роль підмета виконує слово:

варіанти відповідей

цікавість

думки

написане

текст

присутні

Запитання 18

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюються, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

1 - А

2 - Б

3 - В

4 - Г

5 - Д

Запитання 19

Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням

Фразеологізм:

1. ні світ ні зоря 2.ні кілка ні дрючка 3. ні вдень ні вночі 4. ні гаряче ні зимно

ЗНАЧЕННЯ:  А. ніколи Б.рано В. байдуже Г. нічого Д. мовчки

варіанти відповідей

1-А, 2-Г, 3-Б, 4-В

1-Б, 2-Г, 3-В, 4-А

1-Б, 2-Г, 3-А, 4-В

1-Г, 2-Д, 3-А, 4-В

Запитання 20

Установіть відповідність між фразеологізмом і його антонімом.


Фразеологізм:

1. Водити за ніс 2. Витикати носа 3. Зарубати на носі 4. Вішати носа


Фразеологізм-антонім:

А. посипати голову попелом Б. не показувати очей В. розкривати карти Г тримати хвіст бубликом Д. викинути з голови

варіанти відповідей

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

1 - Б, 2 - В, 3 - Д, 4 - А

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Д

1 - В, 2 - Б, 3 - Д, 4 - Г

1 - Д, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

Запитання 21

Доберіть приклад речення (А - Д) до кожної умови вживання тире (1-4)

Умова вживання тире:

1 тире між підметом та присудком

2 тире при відокремленій прикладці

3 тире на місці пропущеного члена речення

4 тире при однорідних членах речення

Приклад речення:

А Родзинки, цукати, пудра — усе це знадобиться вам для того, щоб прикрасити паску.

Б Кошик, сплетений з вербових гілочок, — це незмінний атрибут Великодня.

В Вершечок паски оздоблюють по-різному: на Сході прикрашають білою мастикою, а на Заході — виробами з тіста.

Г На Великдень настає саме той час — зібратися разом усією родиною.

Д Усе зерно збирали у великі круглі посудини — кошелі.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - Д, 4 - Г

1 - Б, 2 - Д, 3 - В, 4 - А

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Д, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

Запитання 22

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова

Однією із (1) соціальних навичок людей є вміння працювати, однак, (2) заробляючи, (З) далеко не всі вміють правильно розпоряджатися (4) отриманими коштами.

Частина мови:

А прислівник Б прийменник В дієприслівник Г дієприкметник Д прикметник

варіанти відповідей

1 - Г, 2 - А, 3 - Д, 4 - Б

1 - Д, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - Г, 3 - Б, 4 - В

Запитання 23

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

А «Слово - перше дзеркало духу, - казав Петрарка, - а дух - головний поводир слова».

Б «Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, - писав Борис Грінченко, - і вчити змалечку того своїх дітей».

В «Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою - і наша нація зникне», - стверджував Микола Костомаров.

Г Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».

Д «Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари - духовного каліцтва,- говорив Г. Нудьга і додавав - Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».

Запитання 24

Неправильно побудовано речення:

варіанти відповідей

А Ви ніколи не замислювалися, чому в давнину число «сім» було популярним і оточеним таємничістю?

Б Слід пам'ятати, що ґрунти набагато менше здатні до самоочищення та самовідновлення, ніж повітря або вода.


В Починати приготування уроків бажано з письмових завдань, а потім варто братися за усні.

Г Твори сучасних українських письменників і майстрів слова минулих століть привернуть увагу до вічних тем буття.


Д Годинники — це штучно створені предмети, які інформують людину про час і який є дуже важливим ресурсом.


Запитання 25

Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення.

ПРОСТІ РЕЧЕННЯ

1 Дід сидів навпочіпки.

2 Назар не повертався протягом трьох років.

3 Олесь сказав  це спересердя і у той же час пошкодував.

4 Концерт відбудеться за наявності глядачів.

СКЛАДНОПІДРЯДНІ РЕЧЕННЯ

А На новому місці хлопці почувалися так, неначе вилізли з чорної нори на світло денне.

Б Чому ж стоїш без руху ти, коли весь світ співає? 

В Не злякать вам нікого, холодні сніги, бо розтопе вас сонце блискуче

Г Як нема чого їсти, то й святий забунтує…

Д Теплий туман слався по полю і наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому. 

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Д

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 - Д, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 - А, 2 - Б, 3 -Д , 4 - Г

1 - Б , 2 - Д, 3 - В, 4 - Г

Запитання 26

Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).

Тип складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку

Приклад

А Люби музику: вона облагороджує твої думки і почуття.

Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина – знанням.

В Що в пісні співається, те в житті збувається.

Г Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.

Д Небо вночі чисте, і видно, як падають зорі.

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - Д

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Б, 2 - Г, 3 - А, 4 - Д

Запитання 27

НЕПРАВИЛЬНО пояснено вживання розділових знаків у рядку

Справді, (1) два деркачі,(2) що почали перегукуватися в траві над Десною, (3) раптом притихли,(4) затамували подих, (5) немов почуваючи,(6) що мова йде про їхню деркацьку долю, (7) яку ніхто не в силі зрозуміти.


варіанти відповідей

1 - кома при вставному слові

2, 3 - кома між частинами складного речення перед підрядним сполучником

4 - кома при однорідних присудках

5,6 - кома при відокремленому означенні

7 -кома між частинами складного речення перед підрядним сполучником

Запитання 28

Орфографічна помилка є в реченні, ОКРІМ


варіанти відповідей

Надійка захоплено поглядала не бачину гру кольорів і вогню, забувши на мить про власні справи.

Групи родовищ, зв'язані загальними геолого - структурними умовами і генитичними особливостями, утворюють рудне поле, або рудний район.

Отаман дізнався, що Олекса і справді освідчений і з морем ознайомлина людина.

Щоранку я прокидаюсь від ніжного переклику пташиних голосів.

Контур гір - немов з картону вирізанний для дикору, і вся тобі дорога - вниз чи вгору.

Запитання 29

Визначте правильний варіант послідовного заповнення пропусків у реченні

Шановний _______, наша конференція розпочнеться __________ в університеті, що на вулиці ________.


варіанти відповідей

Андріє Валерієвичу, без п'ятнадцяти десять, Шевченко

Андрію Валерійовичу, за п'ятнадцять десята, Шевченко

Андрію Валерієвичу, за п'ятнадцять десята, Шевченка

Андрію Валерійовичу, за п'ятнадцять до десятої, Шевченка

Андріє Валерійовичу, за п'ятнадцять до десятої, Шевченко

Запитання 30

Визнач правильний варіант послідовного заповнення пропусків у реченні

Ми плануємо поїздку до _______. Ціновий вибір ________ доволі широкий: від _______ ________ за добу.


варіанти відповідей

Львова, готелей, шестисот, гривень

Львову, готелей, шістсот, гривень

Львову, готелів, шістьохсот, гривнів

Львова,готелей, шістсот, гривнів

Львова, готелів, шестисот, гривень

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест