Нутрієнти харчових продуктів

Додано: 19 січня
Предмет: Хімія
14 запитань
Запитання 1

Наука про харчування (нутріціологія) – це:

варіанти відповідей

наука, що вивчає властивості та значення харчових компонентів

загальне поняття, що інтегрує комплекс наук, своєю методологією сприяють вирішенню проблем харчування населення

озділ гігієни, що вивчає якість та значення харчових продуктів

наука, що вивчає процеси перетворення (метаболізм) компонентів їжі в організмі

Запитання 2

Нутрієнти – це:

варіанти відповідей

харчові продукти

структурні елементи їжі

харчові речовини

біологічно активні речовини

Запитання 3

Харчування раціональне – це:

варіанти відповідей

оптимально підібраний набір традиційних продуктів харчування, що нормується на популяційному рівні

харчування, яке визначається соціально-економічними можливостями людини чи популяції

харчування, що визначається сучасним рівнем соціально-економічного розвитку суспільства

харчування, що передбачає використання раціонально підібраного набору страв та продуктів

Запитання 4

Харчова цінність харчування – це:

варіанти відповідей

поняття, що характеризує повноцінність харчування за критерієм вмісту в ньому білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних та біологічно активних речовин

поняття, що відображає всю повноту корисних властивостей харчового продукту, включаючи ступінь забезпечення фізіологічних потреб людини в основних речовинах, енергію та органолептичні переваги

поняття, що відображає ступінь відповідності вмісту в харчуванні білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних та біологічно активних речовин фізіологічним нормам

поняття, що відображає ступінь відповідності органолептичних властивостей їжі смаковим традиціям населення, що склалися

Запитання 5

Харчовий раціон середньодобовий - це:

варіанти відповідей

кількість харчових продуктів, що споживається людиною за конкретну добу

кількість харчових продуктів, що споживається людиною за добу, що розраховується в середньому за будь-який проміжок часу

 

кількість поживних речовин у добовому наборі харчових продуктів та страв

середній умовний рівень вмісту нутрієнтів у добовому раціоні харчування

Запитання 6

Білки – це:

варіанти відповідей

складні органічні сполуки, що витрачаються в організмі на пластичні потреби

високомолекулярні органічні речовини, що мають високу та різноманітну біологічну активність

високомолекулярні органічні речовини, побудовані з залишків амінокислот

 

високомолекулярні органічні речовини, що містяться, головним чином, у продуктах тваринного походження

Запитання 7

Вуглеводи – це:

варіанти відповідей

група органічних компонентів їжі, які є основним джерелом енергії для організму

група органічних компонентів їжі, які переважно містяться в рослинних продуктах

велика група складних органічних компонентів їжі, мономером яких є моносахариди

обширна група органічних сполук, хімічна структура часто відповідає формулі Cm(H2O)n

Запитання 8

Жири (ліпіди) – це:

варіанти відповідей

органічні компоненти їжі, що відрізняються нерозчинністю у воді

органічні компоненти їжі, що перетворюються в організмі на жирні кислоти

органічні сполуки, утворені із залишків жирних кислот

органічні сполуки, в основному складні ефіри гліцерину та одноосновних жирних кислот (тригліцериди)

Запитання 9

Вітаміни – це:

варіанти відповідей

низькомолекулярні органічні сполуки, що мають у порівнянні з іншими компонентами їжі найбільш високу біологічну активність

низькомолекулярні органічні сполуки з високою біологічною активністю, які необхідні для нормальної життєдіяльності організму в надзвичайно малих кількостях

низькомолекулярні органічні сполуки, які є коферментами основних ферментів, що забезпечують метаболізм

низькомолекулярні органічні сполуки, які мають порівняно з іншими компонентами їжі найбільш високою харчовою цінністю

Запитання 10

Енергетична цінність (калорійність) харчового раціону (харчового продукту, нутрієнта) – це:

варіанти відповідей

кількість енергії, що вивільняється з харчового раціону (продукту, нутрієнта) в організмі людини для забезпечення його фізіологічних функцій

кількість енергії, що міститься в потенціалі харчового раціону, харчового продукту або нутрієнту

кількість енергії, що вивільняється при окисненні харчового раціону, харчового продукту або нутрієнту

частина енергії харчового раціону, харчового продукту чи нутрієнта, що безпосередньо використовується організмом

Запитання 11

Нутрицевтики – це:

варіанти відповідей

харчові продукти або компоненти їжі, які мають лікувальні властивості

біологічно активні добавки до їжі, що застосовуються у лікувальному харчуванні

біологічно активні добавки до їжі - додаткові джерела нутрієнтів, які застосовуються для корекції хімічного складу їжі

біологічно активні добавки до їжі, що застосовуються у лікувально-профілактичному та спеціалізованому харчуванні

Запитання 12

Парафармацевтики – це:

варіанти відповідей

біологічно активні добавки до їжі, що містять у своєму складі вітаміни та мікроелементи

біологічно активні добавки до їжі, що регулюють функції організму у фізіологічних межах за рахунок біологічно активних речовин

біологічно активні добавки до їжі, близькі за своєю дією на організм до фармакологічних препаратів та мають імуномоделюючий вплив.

біологічно активні добавки до їжі, що реалізуються в аптечних організаціях у відділі парафармацевтики.

Запитання 13

Пробіотики – це:

варіанти відповідей

харчові продукти або біологічно активні добавки до їжі, виготовлені з додаванням живих культур пробіотичних мікроорганізмів та пребіотиків

харчові продукти або біологічно активні добавки до їжі, що нормалізують мікроценоз кишечника

харчові продукти або біологічно активні добавки до їжі, що стимулюють біологічну активність ферментів

харчові продукти або біологічно активні добавки до їжі, що містять біологічно активні речовини

Запитання 14

Амінокислоти – це:

варіанти відповідей

сполуки, основою яких є аміни

органічні кислоти, що мають високу біологічну активність

органічні сполуки, основою яких є біогенні аміни

органічні сполуки, з яких складаються білки

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест