ОБСТАВИНА

Додано: 24 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 382 рази
24 запитання
Запитання 1

Виділене слово є обставиною причини в реченні

варіанти відповідей

Од переляку на його лобі виступив холодний піт.

Бурлаки завернули в яр на відпочинок. 

Палаюче сонце висить над степом.

3 дев'ятої ранку до шостої вечора вони старанно переконують. 

Запитання 2

Виділене слово є обставиною причини в реченні

варіанти відповідей

Між осик білих по траві стежки навхрест переплутались.  

Повітря дрижало від грому пострілів.

Сергій оглянувся довкола і довго дивився на березневу ніч. 

Тим часом трапилась несподівана подія. 

Запитання 3

Виділене слово є обставиною причини в реченні

варіанти відповідей

Надвечір хмари опустились нижче.    

Людина приходить в життя для щастя.

Серед подвір'їв над колодязями дрімають журавлі.  

3 голоду та холоду й півень не співає.

Запитання 4

Виділене слово є обставиною причини в реченні

варіанти відповідей

Залишки сірих хмар відпливали непомітно на північ.  

Вночі дощ ясний послав нам щиру благостиню.

Непорушно величаво застиг посеред неба місяць.  

Був Микола від щастя п'яний.

Запитання 5

Виділене слово є обставиною причини в реченні

варіанти відповідей

Стежки зміяться глибоко в житі. 

Сонце все нижче опускалося до землі.

Хворий зблід від нестерпного болю.  

Навколо тихо бринів золотий півсон передосіннього степу. 

Запитання 6

Виділене слово є обставиною способу дії в реченні

варіанти відповідей

На чужій ниві все ліпша пшениця.   

Коли старанно косять, то сіна взимку не просять.

Сій овес у грязь, то будеш князь.  

Капуста ще на грядці, а ти вже на голубці зуби гостриш.

Запитання 7

Виділене слово є обставиною способу дії в реченні

варіанти відповідей

Взимку літа не доженеш.      

Порожній колос вище над усіх стоїть.

Січень січе та й морозить, ґазда з лісу дрова возить. 

На годину опізнився — за рік не доженеш.

Запитання 8

Виділене слово є обставиною способу дії в реченні

варіанти відповідей

В дощ хату не покривають, а в погоду й сама не капає.  

На льоду тільки дурний хату ставить.

Сій просо густо — у дітей не буде пусто. 

Не голодна корова, як під ногами солома. 

Запитання 9

Виділене слово є обставиною способу дії в реченні

варіанти відповідей

Кожний пес перед своїм порогом сміливий.

До Благовіщення зими не лай, а саней не ховай.

До Покрови думай про пашу для корови.

3 вовком жити — по-вовчому вити.

Запитання 10

Виділене слово є обставиною способу дії в реченні

варіанти відповідей

Молодого коня не впряжеш у гнилі голоблі.

Трясе цап бороду, бо так привик змолоду.

Треба йому ще сім літ свині пасти.     

Силою колодязь копати — води не пити. 

Запитання 11

Виділене слово є обставиною часу в реченні

варіанти відповідей

Лихий гість і господаря з хати вижене.

На Івана Богослова хто не посіяв жита, не варт і доброго слова.

На зло моїй жінці — нехай мене б'ють.  

В кожній неправді є половина правди. 

Запитання 12

Виділене слово є обставиною часу в реченні

варіанти відповідей

Не жалкуй на сусіда, коли сам спиш до обіду

Дружба родиться в біді, а гартується в труді.

За компанію і циган повісився.  

В пригоді пізнавай приятеля. 

Запитання 13

Виділене слово є обставиною часу в реченні

варіанти відповідей

У ворожки лікуватись — без здоров'я остатись.  

В тихому болоті чорти плодяться.

Хто лежить до Покрови, той продасть усі корови.

На словах милості просить, а за халявою ніж носить. 

Запитання 14

Виділене слово є обставиною часу в реченні

варіанти відповідей

Пішов посол та й упав у розсол.  

У чужій руці завжди шматок більший.

Не ходи в воду за птицею, а в ліс за рибою.

Посеред зими льоду не випросиш у куми.

Запитання 15

Виділене слово є обставиною часу в реченні

варіанти відповідей

Пусти чорта в хату, то він і на піч залізе.  

Не носи сміття під чужу хату.

Колос повний до землі гнеться, а пустий угору дереться.    

Хто святкує на Пилипа, той буде голий, як липа. 

Запитання 16

Виділене слово є обставиною місця в реченні

варіанти відповідей

Його й муха крилом вб'є.   

Дощі випадали щоденно.  

Цвіли під вікнами мальви.

Боржник весело бере, а сумно віддає.  

Запитання 17

Виділене слово є обставиною місця в реченні

варіанти відповідей

Враз угорі над смутком обізвались бентежні звуки.

Сонно хлюпала річка.

Наляканий кіт прожогом вискочив із темного під'їзду.  

Поволі загусають сутінки над полями.

Запитання 18

Виділене слово є обставиною місця в реченні


варіанти відповідей

Василева мати йшла на станцію по воду.

Попід ворітьми гралися діти. 

Дніпро розливається не щовесни.

Після бійки кулаками не махають. 

Запитання 19

Виділене слово є обставиною місця в реченні

варіанти відповідей

Надвечір хмари опустились нижче.   

В долинах вранці стелиться туман.

Увечері дмухнув теплий вологий вітер.  

У небі інколи пропливають білі пухнасті крижини хмар.

Запитання 20

Виділене слово є обставиною місця в реченні

варіанти відповідей

Ключі від щастя у наших руках. 

Сергій повільно піднявся трапом.

Після дощу багряніють черешні. 

На пагорбах росли стрункі смереки й кипариси.

Запитання 21

Виділене слово є обставиною мети в реченні

варіанти відповідей

Бурлаки завернули в яр на відпочинок.    

Ми у грозах радісно зростали.

Між тополями висвічує водами ла­гідний Серет.

До вечора вони не розмовляли між собою. 

Запитання 22

Виділене слово є обставиною мети в реченні

варіанти відповідей

І собака взимку про хату думає.   

Від березневих дощів земля квітне.

Людина приходить в життя для щастя.  

Добра праця ніколи не пропадає. 

Запитання 23

Виділене слово є обставиною мети в реченні

варіанти відповідей

По садах їде гордовито осінь на баскім коні. 

На пораду вересень покличе всю старшину лісу і степів.

При дорогах соняшники зацвітають сонячно. 

Смугасті таємничі тіні нишком блукали галявиною.

Запитання 24

Виділене слово є обставиною мети в реченні

варіанти відповідей

3 театрів і кав'ярень зникали останні постаті людей. 

День у день на вершинах снують холодні тумани.

Вітер тихо гойдає засніжені квітами віти. 

Навмисне ми ніколи не шукали собі веселощів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест