Односкладні речення

Додано: 1 січня
Предмет: Українська мова, 8 клас
21 запитання
Запитання 1

Односкладним реченням є таке, у якому

варіанти відповідей

одна граматична основа

дві граматичні основи

граматична основа, що складається лише з підмета

граматична основа, що має лише присудок

є тільки підмет і присудок

Запитання 2

Простим односкладним є речення.

варіанти відповідей

Медом яблучко налите примостилось на гіллі.

Я — солдат.

Не продаймо рідну мову за гріховний гріш.

Хай не знає вона більше кривди і зрад.

Ви матусі коханій сльозу обітріть.

Запитання 3

За тим, як виражений головний член і наскільки виразно він вказує на діяча, односкладні речення поділяються на

варіанти відповідей

прості

означено-особові

неповні

неозначено-особові

безособові

називні

узагальнено-особові

Запитання 4

Оберіть серед поданих односкладні речення.

варіанти відповідей

Спотикаюсь об каміння, йду напомацки і боком, йду убрід на бистру воду. 

Живу, немов несу повинність – без задоволення та втіх.

Земля батьків не слово, не умовність, а істина велика і проста.     

Наказую собі: сьогодні без проблем.

І дивляться вікна у вечір незряче у бабиній хаті.

Запитання 5

Оберіть серед поданих односкладні прості речення

варіанти відповідей

Земля батьків - це отчий дім, невищерблена совість, могила діда в затінку хреста.

Шукаємо пристань в добрі і теплі,.

Пустіє пітьма, ніхто не голосить і навіть не плаче.

О, я і досі чую ніжну руку і мамин голос.

Не проспімо, браття, волі, ой же – не проспім.


Запитання 6

Особа-діяч безпомилково встановлюється із закінчень присудків у таких реченнях

варіанти відповідей

означено-особовому

неозначено-особовому

узагальнено-особовому

безособовому

називному

Запитання 7

Визначте серед поданих речень означено-особові .

варіанти відповідей

А нам волають гучно, а нам шепочуть тихо...

А під вікном чекають маму, чекають доню і сестру.

Ой, прилетіть, соколики, до наших душ і хат, ой, прилетіть і виведіть хоробрих соколят.

Здавайся, змовкни, зникни, наче дим!

Гендлюють, дурять, продають, торгують весело й охоче, за усмішку сховавши лють, за папірець сховавши очі.

Запитання 8

Оберіть серед поданих речень неозначено-особові.

варіанти відповідей

Ловімо кожну мить життя…

Покосили хліба, позбирали…

Не муруймо нашу хату на чужинський лад.

З далеких літ приніс твій добрий погляд промінець ласкавий… 

Кийками били нас і газом ще труїли, лякали голосно.

Запитання 9

Односкладне речення, у якому неназвана особа-діяч мислиться як хтось із певного кола людей, а присудок виражений дієсловом у 3-ій особі множини, є

варіанти відповідей

означено-особовим

неозначено-особовим

узагальнено-особовим

безособовим

називним

Запитання 10

Оберіть серед поданих речень неозначено-особові.

варіанти відповідей

І духу не стачає уникнуть злих покар.

Гуртуймось, браття ясночолі, і утверждаймо власну суть.

Катували його нагаями, ще й залізом гарячим пекли.

Кобзарів палили на вогні, ставили до стінки, убивали.

І люта кривда немощною стала супроти материнської любові.

Запитання 11

Односкладне речення, у якому неназвана особа-діяч мислиться як будь-хто з людей, а присудок виражений дієсловом у 2-й особі однини чи множини, називається

варіанти відповідей

означено-особовим

неозначено-особовим

узагальненено-особовим

безособовим

називним

Запитання 12

Оберіть серед поданих речень узагальнено-особові .

варіанти відповідей

Я глухий – без мови, мовчазний без пісні.

Ловімо кожну мить життя.

Давай, якщо ти можеш дать, бери, якщо тобі дають...

Дощі багряні листопаду, полинний присмак споришу...

Батько і мати - два сонця гарячих.

Запитання 13

Оберіть серед поданих речень узагальнено-особові

варіанти відповідей

Шилом моря не нагрієш.

Що маємо, не дбаємо, а втративши, плачемо.

Вже відлетіли білі гуси, забравши літа кольори.

За одного битого двох небитих дають.

Наливаймо, браття, кришталеві чаші.


Запитання 14

Односкладне речення, у якому дія мислиться як незалежна від будь-якого діяча.

варіанти відповідей

означено-особове

неозначено-особове

узагальнено-особове

безособове

неповне

Запитання 15

Не є безособовим речення:

варіанти відповідей

Життя не раз байдужою рукою кидало наші долі врізнобіч.

Котилося, котилося, та й стало під горою, озвалося смішиною, відлунилось журбою.

І знов колотиме під серцем...

Комусь хотілось написати, когось хотілося позвать...

Зацвітало синьо й біло, зацвіло – і одлетіло .


Запитання 16

Не є безособовим речення

варіанти відповідей

Комусь хотілось написати, когось хотілося позвать...


Страждання нам дано як милість.

А без хліба – сил немає, а без друга – одиноко…

Свої надії розгубив між каменів життя.

Ой, як слизько іти по дорозі…

Запитання 17

Оберіть безособові прості речення.

варіанти відповідей

В душі немає заперечень.

Вечоріє зрання.

Хотілось материк відкрити, у чомусь ствердити себе.

Але не хочу, мила, віддавати тебе чужим рукам, чужим губам.

Раптом загриміло, раптом понесло.

Запитання 18

Просте односкладне речення, у якому називається предмет, але нічого не говориться про дію, називається ...

варіанти відповідей

узагальнено-особове

неозначено-особове

означено-особове

називне

безособове

Запитання 19

Оберіть серед поданих речень називні

варіанти відповідей

Дика іронія… Він і вона. Зваба, неначе кухоль вина.

Незгоди – тут, тривоги – там

Батьки. Садок. Жнива у полі, і кущ калини при вікні…

Вечір і сніг… І сліди, наче коми

І голос матері, і запах рути-м’яти, зоря вишнева і любові щем .

Запитання 20

Не є називними односкладними реченнями.

варіанти відповідей

Липень. Південь. Повносилля жнив. Місяць в небі, наче обліковець .

Не заховати все за словом хитрим…

Де божа необхідність? Де бісовий обман?

І так вже згаяно часу на різні побутові речі…


Війна… І крик… І бомбопад…

Запитання 21

Не є безособовими реченнями

варіанти відповідей

Отак, як він, – усім нам жити, Вітчизну боронить свою.

Скільки вже столочено, зруйновано, посіяно і злості, і плачу…

Боронили свій дім, що горів у вогні 

У дорогу треба хліба, для дороги треба друга. 

Ми українці – діти волі, Ми є, були і маєм буть!

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест