односкладні речення

Додано: 16 грудня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 313 разів
18 запитань
Запитання 1

1. Прочитайте текст.

(1) Кожної весни наші лелеки виводили маленьких пташат. (2) О, тоді вже старі лелеки не гуляли. (3) Так і снували з подвір'я на болото, а з болта на подвір'я, носили їжу. (4) Непомітно лелчата спиналися на довгі червні ноги, махали крилами, намагалися злетіти вгору. (5) А потім одного ранку вони з голосним клекотом покиали гніздо, кружляли високо-високо в небі (за Ю. Збанацьким).

Односкладним у тексті є речення.

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 2

Односкладним узагальнено-особовим є речення

варіанти відповідей

Наша дума, наша пісня не вмре, не загине (Т.Шевченко).

До Харкова під'їжджали вночі (Г. Тютюнник).

Робота мучить, зате годує й учить (Нар. тв.).

Усяке діло починай з голови (Нар. тв.).

Навколо справді було казково (Ю. Збанацький).

Запитання 3

Односкладним називним є речення

варіанти відповідей

Село - це ще й безмір тжкої роботи (Н.Горик).

Намалюй, зимово нічко, білосніжні сни (З. Мороз).

Вузький, похмурий, безконечно довгий коридор (Г. Тарасюк).

Сонця за садком і будинком уже не видно (В. Винниченко).

Кришталеві джерела до весни украла крига (С. Фоменко).

Запитання 4

Речення

Знайомство зі столицею України [...] від Софіївського собору

буде односкладним означено-особовим, якщо на місці пропуску вжити присудок

варіанти відповідей

розпочинаємо

розпочинає

розпочинають

розпочнуть

розпочне

Запитання 5

Неповне речення з пропущеним підметом наведено в рядку

варіанти відповідей

Шануй гніздо старого чорногуза (П. Филипович).

Нема кому і з ким заговорить (Л. Костенко).

Вечерній сон закоханого літа (Л. Костенко).

Іду повз пам'ятник Богдану (В. Сюсюра).

Слухає пісню вечора на березі сивої річки (О. Довгоп'ят).

Запитання 6

Неповне речення з пропущеним підметом наведено в рядку

варіанти відповідей

Шануй гніздо старого чорногуза (П. Филипович).

Нема кому і з ким заговорить (Л. Костенко).

Вечерній сон закоханого літа (Л. Костенко).

Іду повз пам'ятник Богдану (В. Сюсюра).

Слухає пісню вечора на березі сивої річки (О. Довгоп'ят).

Запитання 7

Тире на місці пропущеного присудка можна поставити в реченні

варіанти відповідей

Доброго коня пізнають з бігу, а людину з її трудів (Нар. тв.).

Так негадано ця осінь закурликала над степом (Б. Олійник).

Не зліпиш цегли, не замісивши глини (Нар. тв.).

Поки сонце й вітер сперечались, небо і жоржина повінчались (О. Довгоп'ят).

Кілька днів підряд мело колючим снігом (В. Козаченко).

Запитання 8

Вкажіть вид односкладного речення

Пів світу об'їду, пройду крізь вогонь і воду (О. Пухонська).

варіанти відповідей

означено-особове

неозначено-особове

узагальнено-особове

безособове

Запитання 9

Вкажіть вид односкданого речення

Танцюють співають, веселяться на вулиці (О. Довженко).

варіанти відповідей

означено-особове

неозначено-особове

безособове

узагальнено-особове

Запитання 10

Вкажіть вид односкладного речення

З гармат по горобцям не стріляють (Нар. тв.).

варіанти відповідей

означено-особове

неозначено-особове

узагальнено-особове

безособове

Запитання 11

Визначте вид оноскладного речення

У сутінку стрункі тополі закучерявило в тумані (Г. Мазуренко).

варіанти відповідей

означено-особове

неозначено-особове

узагальнено-особове

безсобове

називне

Запитання 12

Односкладним є речення:

варіанти відповідей

а) Пісня - душа народу;

б) Учні виховані;

в) Цього року зібрали гарний урожай;

Запитання 13

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси.


   Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:

варіанти відповідей

а) 1, 2;

б) 1, 3

в) 2, 4

Запитання 14

Визначте вид речення

Вечір тихий.

варіанти відповідей

безособове

двоскладне

неозначено-особове     

називне.

Запитання 15

Визначте вид односкладного речення Мені кортіло підійти ближче й погладити лелек по чорно-білих перах.

варіанти відповідей

безособове                                


означено-особове

неозначено-особове

називне

Запитання 16

Визначте вид односкладного речення  Розплющую очі і раптом бачу у вікна глибоке небо і віти берези.

варіанти відповідей

безособове  

називне

неозначено-особове    

означено-особове

Запитання 17

Неповним є речення

варіанти відповідей

Моя любове! Я перед тобою.

Життя — це божевільне ралі.

Поезія — це завжди неповторність… .

Страждання наше чисте і терпляче.

Запитання 18

Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.

1 узагальнено-особове

2 неозначено-особове

3 означено-особове

А Сьогодні пишуть диктант. (М. Стельмах)

Б Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О. Довженко)

В Бережіть час — його за гроші не купиш. (Нар. творч)

Г Пливу човником… (О. Копиленко)

варіанти відповідей

1б, 2в, 3г

1в, 2а, 3г

1г, 2а, 3б

1а, 2г, 3б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест