Що було осередком розвитку науки в Наддніпрянській Україні з 1892 р.?
Які університети були відкриті в другій половині ХІХ ст.?
Про якого українського вченого йде мова: електротехнік, винахідник; перекладач Біблії українською мовою; дослідження природи і властивостей катодних та Х-променів: один із першовідкривачів радіоактивного випромінювання. Професор і ректор Німецької вищої технічної школи в Празі. Дійсний член Наукового товариства ім. Шевченка.
Про якого українського вченого йде мова: почесний член Петербурзької академії наук, один із засновників другої в світі бактеріологічної станції в Одесі, займався проблемами боротьби з інфекційними захворюваннями. Лауреат Нобелівської премії у галузі фізіології та медицини за праці про імунітет (1908 р.)
Про якого українського вченого йде мова: дослідник народів Південно-Східної Азії, Австралії й Океанії. Під час перебування на острові Нова Гвінея провів антропологічні й етнографічні дослідження папуасів. Боровся за захист прав папуасів, проти підготовки колоніального розділу Нової Гвінеї; виступав проти расизму та колоніалізму.
Про якого українського вченого йде мова:вчений, організував фізико-хімічний відділ при Харківському університеті, член Петербурзької академії наук. Автор теорії витіснення металів, встановив ряд активності металів, дав формулювання закону діючих мас. Автор термохімічних досліджень про визначення теплот утворення окисів лужних металів і вивчення динаміки хімічних явищ. Один з ініціаторів створення громадської бібліотеки в Харкові, Товариства поширення грамотності.
Про якого українського вченого йде мова: один із засновників «Братства тарасівців», лідер української радикальної партії, голова київської «Просвіти»; автор перших підручників з української мови й літератури, укладач чотиритомного тлумачного «Словника української мови».
Про якого українського вченого йде мова: засновник Інституту мікробіології та епідеміології в Києві. Вивчав збудник чуми, довів, що його носіями є гризуни, а переносниками – блохи, описав форми захворювання, шляхи передачі хвороби, розробляв протичумні вакцини й сироватки. Довів ефективність імунізації у боротьбі з холерою, можливість носіння її збудника здоровими людьми. Досліджував хвороби сифілісу, гангрени, дифтерії, тифу, дизентерії, малярії, грипу.
Про якого українського вченого йде мова: сходознавець (володів 56 мовами), дослідник історії та культури арабських країн та ісламу; історик української мови та літератури, автор праць «Українська граматика», «Нариси з історії української мови», професор Київського університету, один із засновників Української академії наук
Про якого українського вченого йде мова: археолог, дослідник історії українського козацтва, дійсний член НТШ. Один з перших, хто детально вивчив всю історію запорозького козацтва та історію дніпровських порогів. Автор 3-х томної праці «Історія запорозьких козаків»
про якого українського вченого йде мова: творець першої великої математичної школи в Україні.
Про кого йде мова: український педагог, літературознавиця та громадська діячка, одна із засновниць українського фемінізму. Виступала за створення української національної системи освіти і національного виховання, приділяла роль розвитку освіти жінок.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома