Підготовка до моніторингу

Додано: 5 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 212 разів
22 запитання
Запитання 1

Укажіть варіант, де правильно визначено ознаки речення

Вчися не до старості, а до смерті.

варіанти відповідей

Просте, неокличне, спонукальне, односкладне, узагальнено-особове,поширене, ускладнене, повне.

Складне, неокличне, спонукальне, односкладне, узагальнено-особове,поширене, ускладнене, повне.

Просте, неокличне, розповідне, односкладне, узагальнено-особове,поширене, ускладнене, повне.

Просте, неокличне, спонукальне, двоскладне, узагальнено-особове,поширене, ускладнене, повне.

Запитання 2

Укажіть варіант, де правильно визначено ознаки речення

Червону руту не шукай вечорами.

варіанти відповідей

Просте, неокличне, спонукальне, односкладне, означено-особове, поширене, неускладнене, повне.

Складне, неокличне, спонукальне, односкладне, означено-особове, поширене, неускладнене, повне.

Складне, окличне, спонукальне, односкладне, означено-особове, поширене, неускладнене, повне.

Просте, неокличне, спонукальне, двоскладне, означено-особове, поширене, неускладнене, повне.

Запитання 3

Укажіть варіант, де правильно визначено ознаки речення

Відпочиваю від гримучих трас, камінних стін і мурашиння літер.

варіанти відповідей

Просте, неокличне,розповідне, односкладне, означено-особове, поширене, ускладнене, повне

Складне, неокличне,розповідне, односкладне, означено-особове, поширене, ускладнене, повне

Складне, неокличне,розповідне, односкладне, означено-особове, поширене, ускладнене, неповне

Просте, неокличне,спонукальне, односкладне, означено-особове, поширене, ускладнене, повне

Запитання 4

Укажіть варіант, де правильно визначено ознаки речення

Зимовий вечір.

варіанти відповідей

Просте, неокличне, розповідне, односкладне, називне, поширене, неускладнене, повне.

Складне, неокличне, розповідне, односкладне, називне, поширене, неускладнене, повне.

Складне, окличне, розповідне, односкладне, називне, поширене, неускладнене, повне.

Просте, неокличне, розповідне, односкладне, означено-особове, поширене, неускладнене, повне.

Запитання 5

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

8 листопада 1895 року німецький професор фізики Вільгельм Рентген відкрив промені невідомого походження, які назвав X-променями.

варіанти відповідей

[ ], (які)- складнопідрядне з підрядним означальним

[ ],[ ], (які)- складнопідрядне з підрядним означальним

[ ],[ ], (які)- складнопідрядне з підрядним часу

[ ], (які)- складнопідрядне з підрядним місця

Запитання 6

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

Найбільш ранні дослідження променів, нині відомих як рентгенівські, датуються 1880 роком, коли англійський фізик Вільям Крукс разом із своїм асистентом німцем Йоганном Гітторфом під час вивчення процесів проходження електричного струму через розріджені гази виявив, що фотопластини, розміщені біля газорозрядних трубок, «засвічуються» або містять якісь незрозумілі обриси й тіні.

варіанти відповідей

[ ],(коли),(що)- складнопідрядне  речення з кількома підрядними (означальним та з’ясувальним )

(коли),[ ],(що)- складнопідрядне  речення з кількома підрядними (означальним та з’ясувальним )

[ ],[ ],(коли),(що)- складнопідрядне  речення з кількома підрядними (означальним та з’ясувальним )

[ ],(коли),(що)- складнопідрядне  речення з кількома підрядними (означальним та обставинним часу )

Запитання 7

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

1888 року X-промені виявив і німецький фізик Філіп фон Ленард, який вивчав можливість проникнення променів, що виникають у катодних трубках, за їхні межі в повітрі та їхню здатність проникати крізь різні матеріали.

варіанти відповідей

[ ], (який, (що),) – складнопідрядне речення з кількома підрядними (означальними )

[ ], (який), (що) – складнопідрядне речення з кількома підрядними (означальним та причини  )

[ ], (який), [ ],(що) – складнопідрядне речення з кількома підрядними (означальними  )

[ ],[ ], (який), (що) – складнопідрядне речення з кількома підрядними (означальними  )

Запитання 8

Правильним є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку(цифра позначає попередній розділовий знак)

Протягом усієї Аральської експедиції та своєї флотської служби Тарас Шевченко,(1) крім картографічних робіт, (2)створив серію прекрасних акварелей із зображеннями морських пейзажів, (3) витончених олівцевих малюнків,(4) вишуканих сепій, (5)офортів.

варіанти відповідей

1,2 кома при відокремленому додатку

3,4,5 кома при однорідних членах речення

1,2 кома при відокремленій прикладці

3,4,5 кома при однорідних членах речення

1,2 кома при відокремленій обставині

3,4,5 кома при однорідних членах речення

1,3 кома при відокремленому додатку

2,4,5 кома при однорідних членах 

Запитання 9

Правильним є обґрунтування вживання розділового знака, запропоноване в рядку (цифра позначає попередній розділовий знак)

По суті, (1)Шевченко став першим українським художником-мариністом.

варіанти відповідей

1 кома при вставному слові

1 кома при звертанні

1 кома при однорідних членах речення

1 кома при відокремленому додатку

Запитання 10

Правильним є обґрунтування вживання розділового знака, запропоноване в рядку (цифра позначає попередній розділовий знак)

Художники змінили погляд на мистецтво,(1) демонструючи свої шедеври в незвичних місцях...

варіанти відповідей

1 кома при відокремленій обставині

1 кома при відокремленому означенніі

1 кома при відокремленій прикладці

1 кома при відокремленому додатку

Запитання 11

Правильним є обґрунтування вживання розділового знака, запропоноване в рядку (цифра позначає попередній розділовий знак)

Родзинка її стилю — елементи петриківського розпису.

варіанти відповідей

тире між підметом та присудком

тире між частинами складного речення

тире між однорідними членами речення

тире при відокремленій прикладці

Запитання 12

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

Вільгельм Рентген зазвичай вважається винахідником X-променів, бо став першим систематично їх вивчати.

варіанти відповідей

[], (бо) – складнопідрядне речення з підрядним обставинним причини

[], (бо) – складнопідрядне речення з підрядним обставинним мети

[], (бо) – складнопідрядне речення з підрядним обставинним місця

[], (бо) – складнопідрядне речення з підрядним обставинним умови

Запитання 13

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

X-промені були відкриті випадково, коли Рентген уключив щільно закриту чорним папером катодну трубку й помітив, що кристали платиноціаністого барію, які лежали поруч, почали світитися зеленуватим кольором.

варіанти відповідей

[ ],(коли), (що,(які),)- складнопідрядне речення з кількома підрядними : підрядним обставинним часу, з’ясувальним, означальним . 

[ ],(коли), (що,(які),)- складнопідрядне речення з кількома підрядними : підрядним обставинним часу, означальним . 

[ ],(коли), (що,(які),)- складнопідрядне речення з кількома підрядними : підрядним обставинним причини, з’ясувальним, означальним . 

[ ],(коли), (що,,),(які)- складнопідрядне речення з кількома підрядними : підрядним обставинним часу, з’ясувальним, означальним . 

Запитання 14

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

 Він помітив, що невідомі промені виникають у місці зіткнення катодних променів із перепоною всередині трубки й здатні проникати через непрозорі матеріали, не відбиваючись і не заломлюючись.

варіанти відповідей

[ ],(що)- складнопідрядне з’ясувальне  

[ ],(що)- складнопідрядне означальне

(що,)[ ] - складнопідрядне з’ясувальне  

[ (що),],- складнопідрядне з’ясувальне  

Запитання 15

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

За допомогою спеціально сконструйованої електророзрядної трубки Рентген виявив, що невідоме випромінювання засвічує фотопластини завдяки іонізації навколишнього повітря.

варіанти відповідей

[ ] ,(що) – складнопідрядне з’ясувальне 

[ ] ,(що) – складнопідрядне означальне

(що) [ ] – складнопідрядне з’ясувальне 

[ ,(що) ] – складнопідрядне з’ясувальне 

Запитання 16

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

11 січня 1896 року англійський лікар Джон Едвардс із Бірмінгема використав рентгенівський знімок для пошуку голки, що застрягла під шкірою пацієнтки, а в лютому цього ж року Гілман Фрост із Дортмундського коледжу — для правильного лікування перелому.

варіанти відповідей

[   ], (що), а [  ]- складне речення з різними видами зв’язку : складнопідрядним з’ясувальним та складносурядним 

[   ], (що), а (  )- складне речення з різними видами зв’язку : складнопідрядним з’ясувальним та складносурядним 

[   ,(що) ] , а [  ]- складне речення з різними видами зв’язку : складнопідрядним з’ясувальним та складносурядним 

[   ], (що), а [  ]- складне речення з різними видами зв’язку : складнопідрядним означальне та складносурядним 

Запитання 17

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

При цьому він застосував катодну трубку професора І. Пулюя, яка, як виявилося, була єдиною з відомих на той час, що давала інтенсивне рентгенівське проміння.

варіанти відповідей

[  ], (яка), (що)- складнопідрядне з кількома підрядними: підрядним означальним та підрядним з’ясувальним 

[  ], (що), (яка)- складнопідрядне з кількома підрядними: підрядним означальним та підрядним з’ясувальним 

[ (яка) ],, (що)- складнопідрядне з кількома підрядними: підрядним означальним та підрядним з’ясувальним 

[  ], (яка), (що)- складнопідрядне з кількома підрядними: підрядним означальним та обставинним причини

Запитання 18

Укажіть схему та характеристику , які відповідають реченню

За своє відкриття 1901 року Вільгельм Рентген отримав першу Нобелівську премію з фізики, за якою відмовився їхати до Швеції, зіславшись на зайнятість.

варіанти відповідей

[ ],(за якою) – складнопідрядне означальне

[ ],(за якою) – складнопідрядне з обставинним причини

[ ],(за якою) – складнопідрядне з обставинним мети

[, (за якою), ] – складнопідрядне означальне

Запитання 19

Правильно розставлені розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Уже здалеку парк вирізнявся своїми мальовничими пагорбами, укритими густим лісом, серед якого виднілися споруди: в одному місці - покрівля будинку, в іншому – колонада ротонди, а на крайньому південному пагорбі – висока башта.


Уже здалеку парк вирізнявся своїми мальовничими пагорбами, укритими густим лісом серед якого виднілися споруди: в одному місці - покрівля будинку, в іншому – колонада ротонди, а на крайньому південному пагорбі – висока башта.


Уже здалеку парк вирізнявся своїми мальовничими пагорбами, укритими густим лісом, серед якого виднілися споруди в одному місці - покрівля будинку, в іншому – колонада ротонди, а на крайньому південному пагорбі – висока башта.


Уже здалеку парк вирізнявся своїми мальовничими пагорбами, укритими густим лісом, серед якого виднілися споруди: в одному місці - покрівля будинку, в іншому – колонада ротонди, а на крайньому південному пагорбі висока башта.


Запитання 20

Правильно розставлені розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Відвідувачі парку говорили : «Коли приїжджаєш у Мошногори, то створюється враження , що бачиш куточок Греції ». 


Відвідувачі парку говорили «Коли приїжджаєш у Мошногори, то створюється враження , що бачиш куточок Греції ». 


Відвідувачі парку говорили : «Коли приїжджаєш у Мошногори то створюється враження , що бачиш куточок Греції ». 


Відвідувачі парку говорили : «Коли приїжджаєш у Мошногори, то створюється враження що бачиш куточок Греції ». 


Запитання 21

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

 На стінах , (1) розмальованих червоною фарбою,(2) - (3)полотна художників епохи Відродження,(4) праворуч –(5) роботи Венеціанова, (6)ліворуч – (7)господаря.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

1,2  –  коми при відокремленому означенні

3  –  тире на місці пропущеного присудка (неповне речення)

4 – кома між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

5 , 7–  тире між підметом та присудком

6 - кома між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Запитання 22

Прочитайте речення(цифра позначає попередній розділовий знак).

 

 Попід стінами стоїть сервант,(1) дивани й крісла роботи італійських майстрів,(2) у центрі зали – (3) довгий овальний стіл з різьбленими стільцями. Праворуч – (4)мольберт, (5) за яким працює художник, (6) збоку – (7) невеличкий столик.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

1 - кома при однорідних членах речення

2,6 – кома між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

3, 4 - тире на місці пропущеного присудка (неповне речення)

5 – кома між частинами складного речення , що поєднані сурядним зв’язком

7 - тире на місці пропущеного присудка (неповне речення)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест