Підсумкова контрольна робота з української мови (ІІ семестр)

Додано: 24 травня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1838 разів
35 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання.

[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

2

4

5

6

7

Запитання 2

 

Прочитайте текст і виконайте завдання

[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.


Стилістичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

2

4

5

6

7

Запитання 3

 

Прочитайте текст і виконайте завдання

[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.


Складнопідрядним з підрядним мети є речення


варіанти відповідей

2

4

5

6

7

Запитання 4

 

Прочитайте текст і виконайте завдання

[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.


Складнопідрядним з підрядним часу є речення


варіанти відповідей

2

4

5

6

7

Запитання 5

 

Прочитайте текст і виконайте завдання

[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.



Стиль тексту


варіанти відповідей

художній

розмовний

науковий

офіційно-діловий

конфесійний

Запитання 6

 Позначте речення, у якому не потрібно ставити кому між однорідними членами  речення (розділові знаки пропущено)  

варіанти відповідей

Ніч була хоч і зоряна та темна.

       

Не руйнуймо ні веж ні людської душі височин.

     

Ні з того ні з сього у небі збиралися хмари.

       

Не пам’ятник собі а творчість я плекала….

Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.

Запитання 7

Пунктуаційну помилку допущено в реченні 

варіанти відповідей

Будеш сіяти з сумом — вродить печаль

Бачу здалека: хвиля іскриста грає вільно на синьому морі.


 

Повіяв вітер по долині, пішла долиною луна.


Погляне — холодною водою обіллє.

На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули.

 

Запитання 8

Бесіда, телефонна розмова, листування належать до

варіанти відповідей

інформаційного жанру 


діалогічного жанру.


оцінювального жанру 


естетичного жанру 


інформаційного та діалогічного жанрів

Запитання 9

Речення У лісі сумно, але я люблю цей смуток, бо він близький душі моїй   

варіанти відповідей

 складне речення з сурядним та підрядним зв’язком

 

 складносурядне речення

 

 складнопідрядне речення

 

складне речення з безсполучниковим та сурядним зв’язком

складне речення з безсполучниковим та підрядним зв’язком 

 

Запитання 10

Позначте складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома  (розділові знаки пропущено) 

варіанти відповідей

Щороку вмирає трава і листя з дерев облітає.

Народилась трембіта з-під рук юнакових і полинула пісня її в полонини.

        

Підбилися в зеніт Волосожари і каже казку зірка до зорі.

      

Густі тумани землю облягли і голубі простори посивіли.

І небо теплотою глибиніє і радість наливається в серця.

Запитання 11

При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні 

варіанти відповідей

Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.

 

Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо. 


 

 Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.


 

Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання. 


Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

 

Запитання 12

Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку  

варіанти відповідей

Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.

 

Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.

 

Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.

Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю терплячістю.

Кажуть, ніби навіть геніїв за життя не всіх розуміли й визнавали.

 

Запитання 13

Дієприкметниковий зворот не виділяють комами в реченні (розділові знаки  пропущено) 

варіанти відповідей

Неначе зачарований велетень, стояв ліс опушений увесь білим інеєм.


Хлопчик намагався відігріти задубілі на морозі руки.

Я люблю сад пронизаний наскрізь ранковим сонячним сяйвом.

Сюди переселяються птахи зігнані із сінокісних угідь і дрібні тварини.


Був сонячний день сповнений невгамовного пташиного щебетання.

Запитання 14

Між підметом і присудком обов'язково треба поставити тире в реченні 

варіанти відповідей

Самотність як обірвана струна.            


Жива природа ось довічний храм.

 Дівочі сльози мов весняний дощ.                   

Дніпро оспіваний у фольклорі.

 Ми не безліч стандартних я.

Запитання 15

Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз.      

Старі верби стоять похнюпившись.


Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.      


Умившись дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.

 Біля багаття обнявшись сиділи друзі.

Запитання 16

Що  є сполучником у реченні  

варіанти відповідей

Сонце сідало за горами, за високими тополями, що стояли на горі

 Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії і мови.


Люблю легенький запах диму, що лине з лану.

У відкритому полі видно журавля, що летить у вирій.


Уважається, що велику чародійну силу має непочата вода криниць

Запитання 17

Неправильно розставлено розділові знаки при відокремлених додатках у  реченні

варіанти відповідей

За винятком баби Оришки, Чіпка нікого не любив.

         

 Окрім посуду, трипільці виробляли фігурки матері-землі.

        

 

 Ні птиць, ані людей, опріч ясної зірки.

        

Усі за винятком Марії, здивовано дивилися на мене.


Микола, замість панського лану, вийшов на своє поле.

 

Запитання 18

Не є спільнокореневими слова в рядку

варіанти відповідей

чистенький, чистесенький, відчислити, чистити

ліс, лісок, лісовий, лісник

вода, підводний, водиця, водичка


 ясніти, яснішати, ясненький, яснесенький


морозець, морозний, заморозки, підморозило

Запитання 19

Граматичну помилку допущено в реченні 

варіанти відповідей

 Усміхаючись, альпініст розповідає про своє останнє сходження.


Виконуючи домашнє завдання, нас змусили користуватися додатковою літературою.


 Пов‘язуючи бережливе ставлення до мови з поняттям патріотизму, учені мають рацію. 


Осінь господарювала, укривши землю листям.


Крутою дорогою прямуючи, попереду мало побачиш.

Запитання 20

Слово вжите в невластивому йому значенні в реченні

варіанти відповідей

Виїхав до Львова за завданням редакції.

   

  Сміливі й мудрі подвижники Богдана.

  

  Знайшов цікаву роботу завдяки своїй наполегливості.

   

Необдумані вчинки завдають клопоту.

    

Аудиторія вже давно клювала носом.

Запитання 21

Застарілими є всі слова в рядку

варіанти відповідей

седмиця, отець, собор, повітря

 

 

лада, воєвода, перст, пісельники

 

 

дружина, князь, урок, порада


бояри, міністр, президент, парламент


 

віче, академія, школа, площа

 

Запитання 22

Позначте рядок, у якому виділене слово є сполучником і його треба писати  разом: 

варіанти відповідей

Він написав матері (про)те, що незабаром приїде

Козаки голили бороди, про/те завжди носили вуса.

І певно, забути давно уже треба про/те, що хотілось багато сказати.

З вітрами шепчуться тополі про/те, що в радісній далі зерно нап’ється сонця в полі і соків щедрої землі.

Його шанують (за)те, що ніколи не підводить.

Запитання 23

Синонім до фразеологізму загнати на слизьке наведено в рядку

варіанти відповідей

капля в каплю          

    

посадити в калюжу

 

давати задній хід    

  

збочувати з дороги

   

замутити воду


Запитання 24

Знайдіть, у якому реченні при однорідних членах речення потрібно поставити  спочатку двокрапку, а потім — тире (розділові знаки пропущено) 

варіанти відповідей

День вечір ніч ранок все біле все тьмяне.

І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнська любов.

Скрізь і на подвір’ї і в саду і на городі все тяглося до сонця і раділо йому.

На ослонах на столі та припічку скрізь понаставлено немитого начиння горщиків мисок ложок.

Надворі повсюди лежала роса на жовтій траві осінній на круглій павутині попід стріхою.

Запитання 25

Визначте вид односкладного речення

Ніколи не забути шкільних років

варіанти відповідей

безособове


означено-особове


неозначено-особове


узагальнено- особове

Запитання 26

Звук Д є в кожному слові рядка

варіанти відповідей

податок, дятел, звідти

кладка, футболіст, город

дитина, боротьба, день

баскетбол, душа, джерело

Запитання 27

На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ:

варіанти відповідей

боязнь

бешкет

аркушик

благовіст

Запитання 28

Непрямий порядок слів має речення

варіанти відповідей

Сон - найкращі ліки

Дощ періщить уже третій день

Алое миловидне має лікувальні властивості

Море сріблясте мерехтінням своїм бентежить уяву

Запитання 29

Редагування потребує словосполучення

варіанти відповідей

консультація в професорші

спілкування з директоркою

інтерв'ю з тенісисткою

захоплення артисткою

Запитання 30

Редагування потребує словосполучення

варіанти відповідей

Франкові сонети

Грінченків словник

Шевченкові поетичні рядки

Василя Стефаникові новели

Запитання 31

Спільнокореневими є всі слова, крім

варіанти відповідей

зоря

зоріти

зорати

зоряний

Запитання 32

У реченні Кайдашиха полюбляла на людях триматися гордовито замість виділених слів доречний фразеологізм

варіанти відповідей

дерти кирпу

накручувати хвоста

наставляти на розум

давати горобцям дулі

Запитання 33

Індивідуально-авторський неологізм вжито в реченні

варіанти відповідей

Десь грає ніч на скрипці самоти

Не дивися так привітно, яблуневоцвітно

І я не я, і ти мені не ти. скриплять садів напнуті сухожилля.

Десь виє вовк по нотах божевілля, бере голодну тугу - як з ножа

Запитання 34

Стилістично забарвлені слова записані в рядку

варіанти відповідей

оборона, світлина, зоопарк

індик, кришталь, вантажівка

узбіччя, шоколад, велосипед

свекрушище, тітонька, бубніти

Запитання 35

Оцінні слова подано в рядку

варіанти відповідей

біль, закоханість, переляк

відчуття, знання, уміння

навичка, мета, слухання

уважність, сон, дозвілля

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест