Прочитайте текст і виконайте завдання.
[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.
Стилістичну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.
Складнопідрядним з підрядним мети є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання
[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.
Складнопідрядним з підрядним часу є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання
[1] Сосна. [2] Оспівана в піснях, опоетизована в легендах, вона завжди поруч людського пентхаусу. [3] За будь-якої пори сосновий бір був своєрідною коморою для сільських мешканців. [4] Коли надходила глибока осінь, і перший приморозок студив землю, бір одлунював людськими голосами. [5] Усім селом сходилися, щоб заготувати глиці. [6] Дорослі й діти нагрібали коп’яки опалої і за літо вистиглої хвої. [7] Нею утеплювали хати, палили в плиті. [8] А ще в сосновому бору можна було назбирати стиглих суниць, що густими острівцями купчилися на видолинкуватих галявинах, посмакувати терпкою ожиною, прихованою в густому моху, чорницею та брусницею, вивідати малинник, де сокоріло лісове птаство.
Стиль тексту
Позначте речення, у якому не потрібно ставити кому між однорідними членами речення (розділові знаки пропущено)
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Бесіда, телефонна розмова, листування належать до
Речення У лісі сумно, але я люблю цей смуток, бо він близький душі моїй
Позначте складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (розділові знаки пропущено)
При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Дієприкметниковий зворот не виділяють комами в реченні (розділові знаки пропущено)
Між підметом і присудком обов'язково треба поставити тире в реченні
Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено)
Що є сполучником у реченні
Неправильно розставлено розділові знаки при відокремлених додатках у реченні
Не є спільнокореневими слова в рядку
Граматичну помилку допущено в реченні
Слово вжите в невластивому йому значенні в реченні
Застарілими є всі слова в рядку
Позначте рядок, у якому виділене слово є сполучником і його треба писати разом:
Синонім до фразеологізму загнати на слизьке наведено в рядку
Знайдіть, у якому реченні при однорідних членах речення потрібно поставити спочатку двокрапку, а потім — тире (розділові знаки пропущено)
Визначте вид односкладного речення
Ніколи не забути шкільних років
Звук Д є в кожному слові рядка
На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ:
Непрямий порядок слів має речення
Редагування потребує словосполучення
Редагування потребує словосполучення
Спільнокореневими є всі слова, крім
У реченні Кайдашиха полюбляла на людях триматися гордовито замість виділених слів доречний фразеологізм
Індивідуально-авторський неологізм вжито в реченні
Стилістично забарвлені слова записані в рядку
Оцінні слова подано в рядку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома