Підсумковий контроль знань

Додано: 19 травня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 251 раз
35 запитань
Запитання 1

До 30-х рр. ХІХ ст. більшість промислових підприємств становили 

варіанти відповідей

фабрики

мануфактури

ремісничі майстерні

Запитання 2

Денаціоналізація – …

варіанти відповідей

зведення різноманітних проявів життя в різних національних районах держави до єдиних зразків, які затвердила імперська влада

насадження мови панівної нації, поглинання національних культур культурою імперської нації

посилення ролі чиновників, за допомогою яких імперські уряди управляли населенням, позбавляючи його будь-

яких елементів самоврядування

Запитання 3

Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття на початку ХІХ ст. були в складі

варіанти відповідей

Російської імперії

Німецької імперії

Османської імперії

Австрійської імперії

Запитання 4

Діяльність Другої Малоросійської колегії було спрямовано на

варіанти відповідей

упорядкування системи управління Запорозькою Січчю

ліквідацію решток автономного устрою Гетьманщини.

запровадження полкового устрою в Слобідській Україні

повернення козаків Задунайської Січі на Запоріжжя

Запитання 5

Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 — на початку 1826 рр. було підготовлено

варіанти відповідей

Південним товариством декабристів

масонською ложею «Любов до істини»

польським Патріотичним товариством

Кирило-Мефодіївським братством

Запитання 6

Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

.

.

.

зрівнянню в правах усіх верств суспільства.

варіанти відповідей

скасуванню заборон щодо української мови

завершенню промислового перевороту

зрівнянню в правах усіх суспільних верств

відкриттю українських кафедр в університетах

Запитання 7

Вкажіть портрет діяча, з іменем якого пов’язано створення Русько-української радикальної партії (РУРП).





варіанти відповідей
Запитання 8

Однією з провідних галузей промисловості на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. була


варіанти відповідей

нафтодобувна

хімічна

Запитання 9

Винахідник, агроном і метеоролог, ініціатор відкриття Харківського університету — це

варіанти відповідей

В.Каразін

М.Остроградський

М.Костомаров

М.Максимович

Запитання 10

«Паланка» — це адміністративно-територіальна одиниця

варіанти відповідей

Правобережної Гетьманщини

Нової (Підпільненської) Січі

Слобідської України

Лівобережної Гетьманщини

Запитання 11

Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині

варіанти відповідей

російського суспільного руху

українського національного руху

польського визвольного руху

антикріпосницького руху

Запитання 12

Культурно-просвітницьке товариство «Руська трійця» діяло впродовж


варіанти відповідей

1863–1864 рр.

1830–1831 рр.

1846–1847 рр.

1833–1837 рр.

Запитання 13

Коли в Наддніпрянській Україні виникли організації, про які йдеться у фрагменті з історичного джерела?

«Вони по своїх статутах мають — ширити самосвідомість серед українського люду, нести освіту в народ по найдальших кутках, де живе він, а для того — видавати і ширити дешеві, корисні для людей книжки, заводити книгозбірні, влаштовувати читання й таке інше. Товариства ці по винні зробити те велике діло для свого народу тепер, що колись випало було на долю церковним братствам. Хоч обставини життя тепер і не ті, але праця їх однаково свята й велика».

варіанти відповідей

1905—1907 рр.


60-ті рр. ХІХ ст.

90-ті рр. ХІХ ст.

80-рр. ХІХ ст.

Запитання 14

Активний розвиток сільського господарства в Наддніпрянській Україні в 70–90-х рр. ХІХ ст. стримувався

варіанти відповідей

поглибленням господарської спеціалізації регіонів

засиллям іноземного капіталу

скороченням поміщицького землеволодіння

збереженням селянської общини

Запитання 15

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було



варіанти відповідей

формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку

сприяння еміграції українських селян до Північної Америки

створення великих колективних сільськогосподарських підприємств

покращення соціально-економічного становища українського селянства

Запитання 16

ка течія в українському русі в Східній Галичині стала домінуючою наприкінці ХІХ — на початку XX ст.?

варіанти відповідей

радикальна

старорусинська

москвофільська

народовська

Запитання 17

Кирило-Мефодіївське братство ставило собі за мету

варіанти відповідей

повалення самодержавства шляхом військового перевороту, скасування кріпацтва, проголошення Росії унітарною республікою

знищення царизму, утвердження демократичних прав і свобод для всіх громадян, створення федерації християнських слов’янських республік

піднесення національної свідомості українців Галичини, перетворення народної мови на літературну, пропаганду єдності українського народу

установлення конституційної монархії, запровадження громадського самоврядування, розбудова Росії як федеративної держави

Запитання 18

Яка з наведених нижче організацій першої половини ХІХ ст. ставила собі за мету знищення царизму, утвердження демократичних прав і свобод для всіх громадян, створення федерації християнських слов’янських республік?

варіанти відповідей

«Руська трійця»

Головна руська рада

Південне товариство декабристів

Кирило-Мефодіївське братство

Запитання 19

У результаті Кримської війни (1853–1856 рр.) Російська імперія втратила

варіанти відповідей

Західне Поділля

Брацлавщину

Південну Бесарабію

Східну Київщину

Запитання 20

Яка з указаних ознак є головною у визначенні поняття «кріпацтво»?

варіанти відповідей

щоденний відробіток селянами панщини

сплата селянами натурального чи грошового оброку

виконання певних повинностей у маєтку поміщика

особиста залежність селянина від пана

Запитання 21

Що було характерним для розвитку української культури першої половини ХІХ ст.?

варіанти відповідей

виникнення традиційного пересувного лялькового театру

формування нової української літературної мови

копіювання кращих зразків княжої доби

поширення стилю бароко в архітектурі

Запитання 22

Що було спільним для селянських реформ ХІХ ст. у Російській та Австрійській імперіях?

варіанти відповідей

упровадження в умовах революційних подій у Європі

надання селянам землі та громадянських прав

залучення селянства до парламентської діяльності

ліквідація селянського малоземелля та безземелля

Запитання 23

Унаслідок ухвалення якого документа було вислано М. Драгоманова та П. Чубинського з України «із забороною в’їзду в південні губернії та столиці, під таємний нагляд...»?

варіанти відповідей

«Маніфесту...» імператора Олександра II (1861 р.)

Циркуляра міністра внутрішніх справ П. Валуєва (1863 р.)

Емського указу імператора Олександра II (1876 р.)

«Маніфесту...» імператора Миколи II (1905 р.)

Запитання 24

Які явища та процеси характерні для України в роки революції 1905–1907 рр. у Російській імперії?

варіанти відповідей

Поява українських періодичних видань

Легалізація національних партій, відтак — пожвавлення їхньої діяльності.

Здійснення масових арештів та погроми прогресивних громадських організацій

Заборона демократичних видань, різке звуження сфери вживання української мови.

Впровадження на більшій території України стану посиленої охорони.

Створення в українських містах і містечках осередків «Просвіти».

Вибори до І та ІІ Державних дум Росії, створення української думської громади.

Запитання 25

Установіть послідовність реформ, здійснених у 1860—1870-х рр. у Російській імперії.                            1 - упровадження міського самоврядування

2 - ліквідація кріпосної залежності селян

3 - запровадження суду присяжних

4 - упровадження загальної військової повинності

варіанти відповідей

1, 4, 3, 2

3, 1, 4, 2

2, 3, 1, 4

2, 3, 4,1

Запитання 26

Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?

 

варіанти відповідей

контроль за дотриманням сівозміни, переділ селянської землі в общині

організація та проведення виборів до міських дум і Державної думи

утримання лікувальних закладів, сприяння розвиткові народної освіти

здійснення рекрутських наборів до армії, підтримання правопорядку

Запитання 27

Що мало визначальний вплив на процес створення українських політичних партій в Галичині наприкінці ХІХ ст.?


варіанти відповідей

політизація українського руху в Наддніпрянщині

поширення європейських політичних ідей і доктрин

масова еміграція українців до Північної Америки

організаторська діяльність греко-католицької церкви

Запитання 28

Яка послідовність суспільних подій XIX ст. правильна?

варіанти відповідей

відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, відкриття в Одесі Новоросійського університету, заснування у Львові товариства «Просвіта», реорганізація Літературного товариства ім. Т. Шевченка в Наукове товариство

заснування у Львові товариства «Просвіта», відкриття в Одесі Новоросійського університету, відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, реорганізація Літературного товариства ім. Т. Шевченка в Наукове товариство

відкриття в Одесі Новоросійського університету, заснування у Львові товариства «Просвіта», реорганізація Літературного товариства ім. Т. Шевченка в Наукове товариство, відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

відкриття в Одесі Новоросійського університету, заснування у Львові товариства «Просвіта», відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, реорганізація Літературного товариства ім. Т. Шевченка в Наукове товариство

Запитання 29

Яке завдання мало бути вирішене в ході земельної реформи П. Столипіна?

варіанти відповідей

проблема аграрного перенаселення

розширення ринку збуту сільськогосподарської продукції

подолання кризи сільськогосподарського перевиробництва

ліквідація церковного та монастирського землеволодіння

Запитання 30

У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?

варіанти відповідей

«Він був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим...»

«Будучи останнім представником поезії українського бароко, він став предтечею нової української літератури, просякнувши її ідеями гуманізму та Просвітництва...»

«З його ім’ям пов’язаний поворот до нового літературного і культурного розвитку. Його славу зачинателя нової української літератури, доповнює слава «батька» українського театру...»

«Він став самобутнім виявом імпресіонізму в українській літературі, вдаючись до аналізу психологічного стану своїх героїв. Його творчість остаточно розвіяла сумніви, чи зможе українська література стати великою літературою...»

Запитання 31

Укажіть головну відмінність «молодих громад» від «старої громади», що існували в Наддніпрянській Україні у другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

виступали за політизацію національно-визвольної боротьби

діяли як легальні культурно-просвітні організації

активно готували народне повстання проти самодержавства

брали участь у терористичній діяльності російських народників

Запитання 32

На початку ХХ ст. митрополитом Української греко­-католицької церкви став

варіанти відповідей

А. Шептицький

К. Трильовський

Є. Петрушевич

І. Боберський

Запитання 33

Хто є автором картини, репродукцію якої подано нижче?

варіанти відповідей

С. Васильківський

М. Пимоненко

В. Тропінін

І. Рєпін

Запитання 34

Для характеристики якого явища на західноукраїнських землях кінця ХІХ — початку ХХ ст. можна використати зображене рекламне оголошення?


варіанти відповідей

еміграція

депортація

репатріація

евакуація

Запитання 35

Композитор, автор хорових поем «Легенда», «Моя пісня», класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик» — це

варіанти відповідей

М. Лисенко

М. Леонтович

М. Пимоненко

С. Гулак-Артемовський

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест