Повні й неповні речення

Додано: 20 березня
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 93 рази
12 запитань
Запитання 1

1. Укажіть правильні твердження.

варіанти відповідей

А. Неповними можуть бути тільки односкладні речення.

Б. У неповних реченнях пропускається тільки один із головних членів речення.

В. У неповних реченнях можуть пропускатися головні, другорядні або кілька членів одночасно.

Запитання 2

2. Укажіть речення, де правильно вжито розділові знаки.

варіанти відповідей

А. Удосвіта збирали цілющі трави, потім квіти для вінків.

Б. Тільки й кажу півневі — Ніколи мені — іду пасти бджіл. Він сердиться і гулькотить, мовби повен рот води набрав. — Ото не треба було в шкоду ходити — таки кажу йому. Хай зрозуміє свою помилку.

В. А назустріч дід: — Куди це ти летиш? — Бджоли пасти! — Бджоли пасти? — чомусь дивується. — Треба собаку завести, то не буде мені мороки. І курей глядітиме, і бджоли пастиме, — кажу йому, — бо скільки можна без собаки жити? — Буде тобі собака, — обіцяє він. А бджоли вже полетіли — і не видно, й не чутно їх. А мені знову потерпай, чи втраплять додому.

Запитання 3

3. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється за змістом попереднього речення.

варіанти відповідей

А. Мати рве на городі росисту цибулю. Кладе з сухою паляницею до моєї торбини.

Б. Задихаючись, прибіг Ігор. А мати… мати плаче. Ні, це радісні, щасливі сльози! — Мамо, мамо… Вона показує аркуш паперу, списаний дрібними рядками. — Лист! Лист від тата!

В. Прийду вчасно.

Запитання 4

4. Укажіть речення, у якому правильно розставлено розілові знаки.

варіанти відповідей

А. Я читаю журнали, а ти газети.

Б. Я читаю журнали, а ти — газети.

В. Я читаю — журнали, а ти — газети.

Запитання 5

5. Укажіть речення, у яких наявні пунктуаційні недоліки.

варіанти відповідей

А. А степ принишкне зачарований.

Б. В одній з дірок — веретеноподібне фуркало з довгими, припасованими угорі ременями.

В. Сиджу біля вуликів. Дивлюся, як танцюють золоті бджоли на сонці. Дзвенять. Раді-радісінькі, що тепло, що немає дощу і що я сиджу біля них. Ці нікуди не дінуться

Запитання 6

6. Укажіть частину, що не може бути продовженням речення. Зміст неповного речення можна відновити…

варіанти відповідей

А. З наступного чи попереднього речення.

Б. З ситуації мовлення.

В. Відновити неможливо.

Запитання 7

7. Укажіть правильні твердження.

варіанти відповідей

А. Повними є речення, у яких наявна граматична основа.

Б. Неповними є речення, у яких відсутні другорядні члени речення.

В. В повних реченнях наявні всі необхідні для розуміння змісту члени речення.

Запитання 8

8. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється за змістом  самого речення.

варіанти відповідей

А. Не місце красить людину, а людина — місце.

Б. Від дніпровського вітру тріпотіли прапори, розгорнуті і грізні, як заграва, прострелені, сиві від негоди і дощів. — Здрастуйте, орли! — Здрастуйте, сини наші! — Здрастуйте, — відповідали на землі, на літаках у небі, на танках, на лафетах гармат, на машинах, на конях.

В. І згадується Дорошеві. Ніч. Мороз. Сніг.

Запитання 9

9. Який розділовий знак є характерним для неповного речення?

варіанти відповідей

А. Кома.

Б. Тире.

В. Двокрапка.

Запитання 10

10. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється за змістом наступного речення.

варіанти відповідей

А. Прийдеться!

Б. Їхня мати почала спихати каченят з балкона. І кожне ставало в повітрі на крило. — Прощавайте, — журно сказав я їм. — І не забувайте мене!

В. І тоді вийшов з натовпу юнак у білій полотняній сорочці. Його карі полянські очі палали відвагою —Я пройду.

Запитання 11

11. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється з ситуації мовлення.

варіанти відповідей

А. — Е-е, е-е, котку, чи вчинив ти шкодку? — А бігме, — це не я. Це кицюня моя. По коморах ходить, людям шкоду робить…

Б. — Скільки часу хоробрий гетьман радитиметься? — Недовго, мірзо. Недовго. Ти відпочивай поки — гостем моїм будь. А ми уміємо хутко збиратися, коли треба. Знаю — Мухамедові-хану пече. Порадимося, ухвалимо, як ліпше, — і одразу тобі передамо нашу остаточну відповідь. Гадаю, буде вона доброю для хана Мухамеда.

В. І так можна багато-багато разів. Скільки хочеш.

Запитання 12

12. Які з поданих речень можна вважати повними?

варіанти відповідей

А. Що посієш, те й пожнеш.

Б. Можна говорити й про успіх.

В. Вересень пахне яблуками, а жовтень — капустою.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест