Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. ВАРІАНТ 2

Додано: 21 травня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 93 рази
21 запитання
Запитання 1

З ім'ям І. Мечнікова пов'язано:

варіанти відповідей

відкриття Новоросійського університету

відкриття різних груп крові та резус-фактора в людини

створення першої в Росії (другої у світі) бактеріологічної

станції

винайдення ліків проти інфекційних хвороб – пеніциліну

Запитання 2

Товариство "Просвіта" у Львові було відкрито у:

варіанти відповідей

1856 р.

1868 р.

1872 р.

1885 р.

Запитання 3

Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її « Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією».

варіанти відповідей

Г. Борисоглібську

М. Садовську-Барілотті

С. Крушельницьку

М. Заньковецьку

Запитання 4

На якій ілюстрації зображено театр в Одесі?

варіанти відповідей

A

Б

В

Г

Запитання 5

З іменами яких діячів пов’язано створення національного гімну «Ще не вмерла Україна»?

варіанти відповідей

І. Франко, М. Лисенко

М. Вербицький, П. Чубинський

М. Лисенко, П. Чубинський

М. Вербицький, Л. Українка

Запитання 6

Позначте прізвище відомого філолога, який знав десятки іноземних мов; навчався в Московському Лазарєвському інституті, де потім і працював:

варіанти відповідей

В. Вернадський

Л. Лутугін

А. Кримський

Д.Заболотний

Запитання 7

Художній напрям і творчий метод у літературі та мистецтві, що був домінуючим у другій половині ХІХ ст. і якому було притаманне послі­довне дотримання принципу найбільш повного життєво правдивого ві­дображення світу («відтворення життя у формі самого життя»), — це:

варіанти відповідей

реалізм

класицизм

романтизм

модернізм

Запитання 8

Хто з українських істориків присвятив все своє життя вивченню іс­торії запорозького козацтва?

варіанти відповідей

Д. Багалій

М. Грушевський

Д. Яворницький

А. Кримський

Запитання 9

Укажіть пам'ятку архітектури України зі списку світової спадщини ЮНЕСКО, зображену на ілюстрації.

варіанти відповідей

Ханський палац у Бахчисараї

ансамбль історичного центру Львова

Стара фортеця Кам'янець-Подільського замку

резиденція Буковинських митрополитів у Чернівцях

Запитання 10

Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела: «Коли тільки лишилися хвилини для відпочинку, то треба було їх віддати якій-небудь громадській справі... Треба дивуватися, звідки він відривав якісь миті для творчості. А вона не припинялась. За цей час... закінчив "Тараса Бульбу" і майже зовсім оркестрував його, написав для дітей три опери»!

варіанти відповідей

М. Лисенка

М. Леонтовича

С. Гулака-Артемовського

І. Карпенка-Карого

Запитання 11

Якою діяльністю уславилися наприкінці XIX — на початку XX родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків? 

варіанти відповідей

меценатською

правозахисною

педагогічною

революційною

Запитання 12

Хто є автором даної картини? 

варіанти відповідей

Т. Шевченко

В. Тропінін

М. Пимоненко

С. Васильківський

Запитання 13

Що НЕ є характерною рисою розвитку української освіти Наддніпрянщини в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.?

варіанти відповідей

українізація освіти

становість освіти

високий рівень не писемності серед українського населення

русифікація освіти

Запитання 14

Яка подія відбулася у 1865 р.?

варіанти відповідей

відкриття Чернівецького університету

відкриття кафедри історії України у Львівському університеті

відкриття Новоросійського університету

створення товариства "Просвіта"

Запитання 15

З іменем якого архітектора пов'язано спорудження пам'ятки мистецтва, зображеної на ілюстрації?

варіанти відповідей

М. Мікешина

О. Беретті

В. Городецького

О. Бекетова

Запитання 16

Що передбачала освітня реформа 1869 р. на території Австро-Угорщини:

варіанти відповідей

всі навчальні заклади переводилися на німецьку мову навчання

переведення всіх шкіл, що підпорядковувалися церкві, під нагляд світської влади

утворення нових типів навчальних закладів – початкові народні училища

відкриття кафедри історії України у Львівському університеті.

Запитання 17

Розташуйте події в хронологічній послідовності:

А) відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства;

Б) освітня реформа Олександра ІІ;

В) відкриття в Одесі першої в Російській імперії бактеріологічної станції;

Г) заснування першого стаціонарного театру у Києві.

варіанти відповідей

А, Б, В, Г

Б, А, В, Г

Г, Б, А, В

Б, А, Г, В

Запитання 18

Встановіть послідовність подій:

А) вихід 4-томного словника української мови Б. Грінченка;

Б) реорганізація Літературного товариства ім. Т. Шевченка в нау­кове товариство

В) відкриття Чернівецького університету;

Г) заснування Історичного товариства Нестора Літописця.

варіанти відповідей

Г, В, Б, А

А, Б, В, Г

Г, В, А, Б

А, Б, Г, В

Запитання 19

Встановіть відповідність між діячами і галуззю культури:


1)В. Стефаник, М. Коцюбинський, О. Олесь

2) Д. Яворницький, О. Єфименко, Д. Багалій

3) А. Кримський, В. Гнатюк, Б. Грінченко

4) О. Мурашко, М. Пимоненко, І. Труш

А) архітектура

Б) живопис

В) історія

Г) мовознавство

Д) література

варіанти відповідей

1. Д

2. А

3. Б

4. Г

1. Д

2. А

3. В

4. Б

1. А

2. В

3. Г

4. Б

1. Д

2. В

3. Г

4. Б

Запитання 20

Встановіть відповідність між ілюстраціями і назвами будівель:


А) будинок з химерами в Києві;

Б) будівля резиденції митрополита Буковини в Чернівцях;

В) будівля банку «Дністер»;

Г) будівля Національної опери України;

Д) будівля Полтавського земства.

варіанти відповідей

1. В

2. Б

3. Д

4. А

1. В

2. Г

3. Д

4. А

1. В

2. Б

3. Г

4. А

1. Д

2. Б

3. Г

4. А

Запитання 21

У переліку імен видатних діячів української культури другої половини ХІХ – початку ХХ ст. виберіть представників театрального мистецтва:

варіанти відповідей

М. Лисенко

І. Сікорський

М. Кропивницький

М. Садовський

С. Крушельницька

М. Заньковецька

К. Костанді

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест