Повторення вивченого у І семестрі. І варіант

Додано: 17 січня
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

1.Пряму мову в реченні В одній зі статей Юрій Макаров написав: «Я не ідеалізую моїх співвітчизників, але не можу ними не пишатися» правильно передано непрямою мовою в рядку


варіанти відповідей

А

В одній зі статей Юрій Макаров написав, що я не ідеалізую його співвітчизників, але не можу ними не пишатися.


Б

В одній зі статей Юрій Макаров написав, що він не ідеалізує моїх співвітчизників, але не може вами не пишатися.


В

В одній зі статей Юрій Макаров написав, що він не ідеалізує моїх співвітчизників, але не може ними не пишатися.


Г

В одній зі статей Юрій Макаров написав, що я не ідеалізую своїх співвітчизників, але не може ними не пишатися.


Д

В одній зі статей Юрій Макаров написав, що він не ідеалізує своїх співвітчизників, але не може ними не пишатися.

Запитання 2

2.Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

А

«Найкраща помилка та, – говорив філософ Григорій Сковорода – якої припускаються в навчанні».


Б

«Якщо почуєш жарт, шукай у ньому приховану правду, – радив геніальний Олександр Довженко».


В

Василь Симоненко стверджував: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».


Г

«Рідна мова дається народові Богом, – наголошував Василь Захарченко й застерігав, – А чужа – людьми, її приносять на вістрі ворожих списів».


Д

«Ой ти, дівчино, з горіха зерня, чом твоє серденько – колюче терня?», – запитує ліричний герой поезії Івана Франка.

Запитання 3

3.Правильно оформлено пряму мову в реченні


варіанти відповідей

А

Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й свободи, коли всі будуть ученими працівниками».


Б

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».


В

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».


Г

«Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.


Д

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».

Запитання 4

4. Складносурядним є речення

(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.




варіанти відповідей

А

перше


Б

п’яте


В

шосте


Г

сьоме

Запитання 5

5.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Учені створили програму,(1) давно очікувану користувачами:(2) за її допомогою можемо проникати в «розум» інших комп’ютерів,(3) передбачаючи їхні майбутні дії,(4) і цю розробку,(5) що здатна здійснити революцію в науці,(6) уже називають першим кроком до вільної взаємодії між людьми та машинами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А

кома 1 – при відокремленому означенні


Б

двокрапка 2 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучни- ковим зв’язком


В

кома 3 – при відокремленій обставині


Г

кома 4 – при однорідних членах речення


Д

коми 5, 6 – при підрядній частині складного речення

Запитання 6

6. Складносурядне речення можна утворити, якщо серед варіантів продовження речення «Двори були прикрашені розмаїтими клумбами …» вибрати


варіанти відповідей

А

і химерно розмальованими лавками.


Б

де розрослися невідомі екзотичні квіти.


В

ніби там попрацював ландшафтний дизайнер.


Г

адже ми змагалися за звання найкращого садівника.


Д

а під’їзди – дзеркалами та квітами у вазонах.

Запитання 7

7. Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» додати


варіанти відповідей

А

залишивши на ній неприкриті плями.


Б

дарма що була середина жовтня.


В

а вечір видався дивовижно теплим.


Г

так що вийти на футбольне поле ми не змогли.


Д

і перетворив галявину на строкатий візерунок.

Запитання 8

8. Позначте складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити коми (розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей

А

Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги

(Л. Первомайський).


Б

Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття (М. Бажан).


В

Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив (М. Луків).


Г

Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі

(М. Рильський).


Д

Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду (М. Рильський).

Запитання 9

9. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А

коми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення


Б

коми 2, 3 – при однорідних членах речення


В

двокрапка 4 – при узагальнювальному слові


Г

кома 5 – при вставному слові


Д

кома 7 – при відокремленому означенні

Запитання 10

10.Прочитайте речення.

Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


варіанти відповідей

А

1


Б

2


В

3


Г

4


Д

5

Запитання 11

11.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А

коми 1 і 2 — при відокремленій обставині


Б

кома 3 — між частинами складносурядного речення


В

коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці


Г

коми 6 і 7 — при вставному слові


Д

кома 8 і 9 – при однорідних членах речення

Запитання 12

12. Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до речення «Гості нашого міста залюбки відвідують університетський розарій...» додати


варіанти відповідей

А

щойно трапляється така нагода.


Б

оскільки він є найбільшим у Сімферополі.


В

щоб помилуватися рідкісними сортами троянд.


Г

тому що в ньому з'явилась алея білих троянд.


Д

хоча не завжди на екскурсію мають достатньо часу.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест