Повторення з синтаксису. Способи передачі чужого мовлення

Додано: 27 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 174 рази
12 запитань
Запитання 1

Знайдіть речення, яке ускладнене дієприкметниковим зворотом (розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей

Скована морозом земля покрилась білим снігом.

Село зачароване зоряним небом синіє розкиданими хатками.

Тільки напівзруйновані димарі стояли як німі свідки нещастя

Яскраво зеленіли змиті дощем хліба

Запитання 2

Знайдіть речення, у якому немає звертання (розділові знакипропущено):


варіанти відповідей

Запалай мій вогнику крилатий полум’ям привітним і незлим                     (А. Малишко).

О дівчино моря звідки й куди лежить твій шлях? (М. Трублаїні)

Люблю цю тишу мрійну вечорову коли виходить місяць у діброву (І.Нехода).

Ой чого ти земле молодіти стала (Нар. творч.)

Запитання 3

Укажіть складне речення. 


варіанти відповідей

Служки носили безліч страв: тетереви, гуси, журавлі, голуби, кури; всілякі напої: вино, мед, чистий і варений з корінням, квас. 

Дівчата пряли починки, вишивали, готували сорочки на придане. 

Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь. 

Скільки дозорців з нудьги полювало за лисом, а жодному з них не вдалося влучити. 

Запитання 4

Непряма мова приєднується до слів автора :

варіанти відповідей

сполучниками підрядності

займенником

часткою

сполучником підрядності, відносним займенником, часткою

Запитання 5

Вкажіть неправильну характеристику прямої мови :

варіанти відповідей

обов"язково має при собі слова автора

характеризується завершеністю структури

неповністю зберігає лексику, синтакис та інтонацію мовця

Запитання 6

З прямою мовою є речення в рядку:

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”. 

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені. 

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

варіанти відповідей

1,2

2,4

1,3

3,5

4,5

Запитання 7

Схемі: „П,” – а. відповідає речення:

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”. 

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені. 

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 8

Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Непряма мова береться в лапки.

Коли слова автора стоять перед прямою мовою, то після них ставиться двокрапка.

Цитата завжди пишеться з великої літери.

Уживання розділових знаків між прямою мовою і словами автора не залежить від їх взаєморозташування.

Запитання 9

Правильно оформлено цитату в реченні

варіанти відповідей

Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки».

Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.

З болем пише Т. Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люде».

Як зазначає В. дон Герибольдт: Мова — це дух народу.

Запитання 10

7. У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:

варіанти відповідей

а) Жінка поцікавилася, чого він мовчить.

б) Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

в) Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.

г) Гетьман заперечив головою, що не хоче.

Запитання 11

Укажіть діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки.


варіанти відповідей

— А хто ж ти?

— Я… Чіпка.

— Ти Чепіга, а не Чіпка! — крикне хто із середини.

— Чого ти тут ходиш? — обізвалась вона перша.

— А ти чого хліб толочиш? —

— "Хіба це твій хліб?"

— Чи воно, діду, є там люди? —

— Де? —

— На небі… —

— Нема, сину! Там Бог святий, янголи його та душі праведні...

— «Що то, бабусю?», — указує Чіпка на зорі.

— То? Зорі.

— Що ж то за зорі?


Запитання 12

8. Укажіть варіант з пунктуаційною помилкою в діалозі:

варіанти відповідей

а) –Що тихочеш від життя?

    – Небагато. Просто жити, працювати, як усі…

    – Так от і працюй, хлопче, а не розкатуй по степу.

б) «Сідай за книжки. Зубри!» - «Мамо, епоха зубрінь минула».

     – «Це щось нове, хлопче. Зубрити не хочеш. Може і вчитися не хочеш?» –  «Вчитись хочу, але по-справжньому».

в) – Не святий і він! До всіх добрими не будеш. – Оцінювати чиєсь життя – це, мабуть, найпростіше. – Правильно, нам пора про своє подумати.

г) – доброго ранку! – каже Лукія, уповільнюючи крок.

– Доброго ранку, Лукіє.

– В область їду… Може, доручення буде яке?

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест