Контрольна мова "Способи передачі чужого мовлення"

Додано: 7 жовтня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Копія з тесту: Пряма мова
Тест виконано: 515 разів
16 запитань
Запитання 1

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А «Це наше новосілля,- говорила Мотря : - завтра по дневі роздивимося краще».

Б «Вам здається, що тепер море, як синій птах?» - обізвалася сусіди.

В Промовила конвалія: «Прощай, гаю милий!»

Г «Товаришу, - звернувся враз до нього, - мені треба оглянути рану.»

Д Сковорода наводить слова Плутарха: « Дружба…зменшує страждання».


Запитання 2

Пунктуаційну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А – Сини падишаха належать державі , – терпляче пояснила султанська мати.

Б – Хто його знає, – зажурився Роман: – Обов’язки на людей накладає життя.

В – Мабуть, краса - найвище з істин , – уважає П.Загребельний і пояснює:- Тому так прагнуть до неї в усі часи.

Г – Що ж хочеш ти? – запитав Феоген тихо.- Що шукаєш?.

Д – Життя, як річку, не перейдеш вбрід, – стверджує Ліна Костенко

Запитання 3

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Літо осені питає: «Де поділися журавлі?»

Б «На дії і вчинки людей,- говорить Арістотель, - впливають сім чинників: випадок, природа, примус, звичка, розум, бажання, пристрасть».

В «Мова народу,- писав Олесь Гончар,- це найбільший національний скарб».

Г «Помилуйте!, - йому ягнятко каже. – На світі я ще й году не прожив.»

Д Конфуцій писав:«Той, у кого в душі світить сонце, буде бачити сонце в найпохмуріший день».

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А «Враг його,- каже,- знає, який тепер люд настав!»

Б «Да годi тобi розпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то i впускай»

В «Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник Шрам.- Де вiн? Чи в

свiтлицi, чи в пасiцi?»

Г «Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбрав собi пан

Черевань - нехай його Господь на свiтi подержить!»

Д «Ніщо так не красить людину, як натхнення,» - подумала Ярославна.

Запитання 5

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

А «То чого ж не озиваєшся, ледащо? – голос у діда лагідний. – Принеси кисет, бо комарі з’їдять».

Б «Чому саме робота?»- запитує професор і відповідає: «Для того, щоб зробити якомога більше добра людям»

В Напередодні своєї смерті Корчак записав у «Щоденнику»: «Якби можна було зупинити сонце, то це треба було б зробити сьогодні».

Г У дипломі С. Крушельницької зазначалося: «Має всі дані, щоб стати окрасою навіть першорядної сцени».

Д Мати Тереза радила: «Отримавши від життя черговий удар, скажіть собі: «Усе могло бути набагато гірше» ».

Запитання 6

Правильно розставлено розділові знаки в реченні


варіанти відповідей

А « Веди ж нас, Василю, до пана,— каже полковник Шрам. Де він? Чи в світлиці, чи в пасіці?»

Б «Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я гавкав?,— жалівся дід»

В «Побіжу,— думаю:— в малину, та рачки попід тютюном».

Г «Мамо, а чи не принесли б ви мені мисочку узвару? — звернувся він до своєї матері.— Так чогось у животі пече!»

Д «Здрастуйте, діду, сказав я, знявши обома руками шапку»

Запитання 7

Виберіть помилкове твердження:

варіанти відповідей

А слова автора після прямої мови записуємо завжди з малої літери

Б цитата, яка входить до складу речення, пишеться в лапках і з малої літери

В віршований текст у лапки не беремо, оформляємо його як звичайну цитату

Г після слів автора перед прямою мовою ставимо двокрапку

Д під епіграфом пишемо вказівку на джерело й ставимо крапку

Запитання 8

Прочитайте речення.


«Духовне життя нації,─ вважає Г. Лозко…цілком залежить від здоров’я кожної особистості.»

На місці крапок має стояти

варіанти відповідей

А кома

Б тире

В кома й тире

Г крапка й тире

Д двокрапка

Запитання 9

Прочитайте речення.

«А ти хто така? — трохи згодом питає він, ковтаючи слова… Де ти взялася? звідкіля сюди прийшла?»

На місці крапок має стояти

варіанти відповідей

А кома

Б тире

В кома й тире

Г крапка й тире

Д двокрапка

Запитання 10

Прочитайте речення.

«Ні, не розказував, — одказала Мотря, здивувавшись такому питанню, і додала… А що там? Хіба яка чутка прийшла?»

На місці крапок має стояти

варіанти відповідей

А кома

Б тире

В кома й тире

Г крапка й тире

Д двокрапка й тире

Запитання 11

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Юхим підозріло черкнув мене поглядом і в’їдливо запитав: « У тебе, жовтодзьобе, є баланс у голові?»

Б «Ох, голубе! – Лисиця застогнала, – Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть!”

В «На мене хтось-то набрехав (бодай би той добра не знав!), що я хабарики лупила,» – промовила Лисиця

Г «Ти ще смаленого вовка не бачив? – посунув на мене Юхим. – То побачиш! Не тепер, так в четвер.»

Запитання 12

При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

варіанти відповідей

А Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

В Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

Г Олена Петрівна запитала , хто купив Ользі таке гарне намисто.

Запитання 13

Установіть відповідність між поняттями та прикладами


1 Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

2 М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою шаною у народі».

3– Добридень дідусю! – вітається хлопчик.

- Добридень, синку! – радіє дід. – Сідай, я

тебе яблучком почастую з медом

4 «Та чим же я вам досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає.

5 Я трохи здригнувся, очі мимоволі потяглися на північ.

А пряма мова

Б діалог

В непряма мова

Г цитата

варіанти відповідей

А 1 в 2 г 3 б 4 а

Б 1 в 2 а 3 г 4 б

В 1 г 2 а 3 г 4 б

Г 1 б 2 в 3 а 4 г

Запитання 14

Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)


1 Щось намалював розпитувала Марійка.

2 І голос сильний нам з гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу.

3 Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармелюк От мої друзі

4 Здоров був, любий жінка говорила, а в голосі її сльоза бриніла.

5 За що ж хто-небудь питає Зозуля Півня вихваляє.

А А: «П!»

Б «П!» -а.

В «П, – а, – п?»

Г «П, – а. – П!"

варіанти відповідей

А 1 в 2 а 3 б 4 г

Б 1 а 2 г 3 б 4 в

В 1 б 2 а 3 г 4 в

Г 1 в 2 а 3 б 4 г

Запитання 15

Пунктуаційну помилку в оформленні цитати допущено в реченні

варіанти відповідей

А П’єр Буаст порівнював людей зі словами, адже «якщо не поставити їх на їхнє місце, вони втрачають своє значення».

Б «Антонич такий поет, який вимагає включення дуже серйозних інтелектуальних ресурсів, а в нашій традиції цього немає, бо поезія або має розчулити до сліз, або не цікава», – писав про письменника Юрій Андрухович.

В Особливою і неповторною є інтимна лірика Ліни Костенко, з якої постає лірична героїня, яка вміє любити, відчуває близьку їй людину, яка безкорислива і ніжна, вміє розуміти, прощати, розлучатись і зустрічати:

«Я люблю тебе тихо і боязко,

Я прощально тебе люблю»

Г Олесь Гончар про творчість Кобзаря писав: «Тарас Шевченко народився на українській землі, під українським небом, проте він належить до тих людей-світочів, що стають дорогими для всього людства і що в пошані всього людства знаходять своє безсмертя».

Д «Він світив, як сонце, до нього люди тяглися, як до сонця. Він умів гриміти, як грім, і того грому боялись усі плазуни й негідники», – писав про Остапа Вишню Максим Рильський.

Запитання 16

Правильно оформлено цитату в реченні

варіанти відповідей

А «Недостатньо отримувати знання – треба знайти їм застосування»: писав Йоганн Вольфганг фон Гете

Б Іван Карпенко-Карий, виступаючи проти фарсу та оперети, наголошував: «сцена ж – мій кумир, театр – священний храм для мене! Тільки з театру, як із храму крамарів, треба гнати і фарс, і оперетку».

В «Ні, не слава…поривала мене в мої молоді літа до роботи. Моє невеличке серце ще змалечку пестила любов до тебе, мій обездолений краю. І вона оповила мою душу чарівними снами й підбурювала думки до роботи», – у цих словах Панаса Мирного вся правда про його захоплення літературою.

Г Іван Нечуй-Левицький писав, що «Людська особо на Україні не любить щезати в іншій чужій особі, нізащо в світі не відмовиться од свого Я…»

Д З глибини віків лине до нас заклик Т. Шевченка дбати про рідну мову:

«Мова рідна, слово рідне,

хто вас забуває,

той у грудях не серденько,

тільки камінь має»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест