Пряма мова. Діалог. Цитата

Додано: 7 листопада 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1082 рази
18 запитань
Запитання 1

Правильно оформлено пряму мову в реченні


варіанти відповідей

«Я й кажу товаришу: Що нам дивитися на погоду? Ходім лишень шукати звіриного сліду».

«Де набрались вони тих забав?, — самі в себе питають.

«Хто це на мене таким холодом дише? — плутається

в Пилипковій голові. — Це ти, дідугане Морозе?»


Хлопчик підійшов до гурту й здивовано спитав: «Як ви сюди потрапили? — І потім додав — Сюди ж не можна заходити!»

Запитання 2

Правильно вжито розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

"А Марко в дорозі?, — Ганна діда питалася.


«Свята правда», подумки згодилася Марія.

У старих спитаю: "Чого, батьки, сумуєте?"

«Це синій птах щастя» — не раз казав Ярослав.

Запитання 3

Речення з непрямою мовою наведено у варіанті

(деякі розділові знаки пропущено)



варіанти відповідей

Боже, яка краса! захоплено вигукнула Дарина.

Промовила конвалія Прощай, гаю милий! 

Ігор сказав Олені що обов’язково допоможе їй.

Вибачте, хлопці. Вибачте, дорогі говорив його погляд Сам не знаю, що зі мною сталося…  

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«От тобі й купив, от тобі й нива! — думав Роман. — І як це могла лучитися мені така пригода?!»


«Що ви, — кажу, — шукаєте?»


«Треба бути обережним, — говорить лісник

і додає: — У лісі можуть бути змії».


«Веди ж нас, Василю, до пана, — каже полковник Шрам — Де він? Чи у світлиці? Чи в пасіці?»

Запитання 5

Добери до речення схему ( розділові знаки пропущено).


Мене ізмалку люблять всі дерева і розуміє бузиновий Пан чому верба від крапель кришталева мені сказала Здрастуй крізь туман 


варіанти відповідей

А: «П!»

А: «П!» — а.

«П», — а, - п.

«П!» — а.

Запитання 6

Поєднайте речення з відповідною схемою (розділові знаки пропущено) :

1

Кінь засміявся й спитав басовито Де ж це ви сестро згубили копито

2

Я не попадуся в сітку в’юн верткий хвалився рибкам

3

Питаю у людей Де тут дорога до рідного краю? і йду далі

А "П",-а.

Б "П,-а,-п".

В А: "П?"

Г А:"П?"-а.

варіанти відповідей

1 - В, 2 - А, 3 - Г.

1 - В, 2 - Б, 3 - Г.

1 - В, 2 - А, 3 - Б.

Запитання 7

Прямої мови немає в реченні:

варіанти відповідей

Прощай гаю милий промовила конвалія.

Мати говорила завжди слухайся свого серця.

І тепер подумав він уві сні що можна не боятися жодного хижака.

Запитання 8

Знайди пару речень, у якому пряма мова правильно замінена непрямою.

варіанти відповідей

«Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа. - Іван Цюпа писав, що доброта є найбільшим досягненням людини, прекрасним і святим.

Сократ писав: «Заговори, щоб я тебе побачив». - Сократ писав, щоб я заговорив і він мене побачить.

Рая у свою чергу спитала: "Як ти розумієш щастя?" - Рая сказала, що ти розумієш щастя.

Запитання 9

У якому реченні з прямою мовою припустилися помилки?

варіанти відповідей

«Васильку, а йди сюди» — гукнув з подвір’я батько.

«Чого ти журишся?» — вона спитала тихо.

«Голубчику, рятуй!» — тут простогнала Щука.

Запитання 10

ПУНКТУАЦІЙНУ помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Люди добрі,- благала Соломія, стоячи на колінах,- змилуйтеся, прийміть нас до хати».

«Ти, Соломіє?»- поспитав він і відкрив очі.

Урешті зупинилася, нагнулася до землі й промовила: «Остапе!»

«Що ж воно буде?»- згодом перепитав Остап.– «Там як хто підгледить твій очіпок, не мине нас халепа.»

Запитання 11

Коли цитату не треба брати в лапки?

варіанти відповідей

Якщо цитата наводиться як пряма мова.

 Якщо цитата наводиться не повністю.

Якщо цитата є частиною авторського речення.

Якщо цитата подається у формі вірша.

Запитання 12

У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» - спитала у свою чергу Рая.

варіанти відповідей

Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя.

Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.


 Рая у свою чергу спитала про щастя.

Запитання 13

Правильно оформлено цитату в реченні:

варіанти відповідей

Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки».


Як зазначає В. дон Герибольдт: Мова - це дух народу.

 Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.

 З болем пише Т. Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люде».

Запитання 14

Визначте, де правильно оформлено діалог


варіанти відповідей

«Як ти учишся, Семене? - Трійки в табелі у мене…» - «Підтягнися, так негоже! - Та у п’ятій чверті, може…»

– Як ти учишся, Семене?

-Трійки в табелі у мене…

-Підтягнися, так негоже!

-Та у п’ятій чверті, може…

- «Як ти учишся, Семене?» -«Трійки в табелі у мене…»

-«Підтягнися, так негоже!» - «Та у п’ятій чверті, може…»

«Як ти учишся, Семене?»

«Трійки в табелі у мене…»

«Підтягнися, так негоже!»

«Та у п’ятій чверті, може…»

Запитання 15

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

"Добрий вечір вам": заспівав позаду тоненький дівочий голос.

"Життя мені всміхалося,- говорив Франко,- а діти були промінням".

"Ні,- сказав сам собі Василько - щуки я непіймаю, бо вона прудка".

"Коли я сита, то така я добра", ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Запитання 16

Визначте спосіб уведення цитати в речення:

"...Нам потрібно любити її і гордитися своєю найпрекраснішою матір'ю", - писав Т.Шевченко про Україну.

варіанти відповідей

як пряма мова

як частина речення

наводиться неповністю

у формі епіграфа

Запитання 17

Схемі «П, - а, - п» відповідає речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Ні, не клич мене, весно, казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

Яка ти розкішна, земле, думала Маланка Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітом».

Що це за дівчина? Де вона взялася в нашому селі? думав молодий Джеря.

Кує зозуля. Я зіскакую з ліжка і гукаю у вікно до зозулі Ку-ку… ку-ку…Добридень!..

Запитання 18

Визначте рядок, в якому в схемі допущено помилку.

варіанти відповідей

«П,- а.-п».

«П!- а.- П ».

«П,- а,- п».

«П?» - а.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест