Пряма мова. Діалог. Цитати

Додано: 19 січня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 536 разів
36 запитань
Запитання 1

1. НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку


варіанти відповідей

Український письменник В. Винниченко якось сказав: «Як нудно сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті».

«Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу».

Мати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: «Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: “Усе могло бути набагато гірше” і посміхніться».

«Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом».

Запитання 2

2. Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою мовою в рядку


варіанти відповідей

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що будь-якій людині важливо знати, що про неї думають інші, як сприймають її ідеї.

Запитання 3

4. Укажіть правильний варіант виділення цитати:


варіанти відповідей

«Багато сього літа зілля назбирала? – питає Тетяна і   озирається по закутках, де стара приятелька держала насушене чародійне зілля» (О. Кобилянська).

«Королевою весняного лісу» вважають конвалію в народі.

«Як навесні добре ореться, буде добрий рік», – сказав Михайло Федорчук.   

За словами А. Герцена: « Природа не може суперечити людині, якщо людина не суперечить її законам».

Запитання 4

5. Які розділові знаки використовуються, якщо цитата супроводжується словами автора:

 


варіанти відповідей

як при непрямій мові;

як при прямій мові; 

як при діалозі;

як при простих неускладнених реченнях.

Запитання 5

7. У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, після якої стоять слова автора?


варіанти відповідей

«Васильку, а йди сюди» – гукнув з подвір’я батько.

«Голубчику, рятуй!» – тут простогнала Щука.

«Чого ти журишся?» – вона спитала тихо.

«Ніщо так не красить людину, як натхнення», – подумала Ярославна.

Запитання 6

6. Які розділові знаки вживаються при прямій мові?


варіанти відповідей

кома;

лапки, тире, двокрапка;

тире;

крапка з комою.

Запитання 7

8. Яка схема відповідає реченню? «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, – не багацько нас є», – говориться в народній пісні.


варіанти відповідей

А: «П (?!)».

«П», – а.

«П (?!)» – а.

«П», – а, – «П».

Запитання 8

9. У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» – спитала у свою чергу Ксенія.


варіанти відповідей

Ксенія у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя.

Ксенія у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.

Ксенія у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя.

Ксенія у свою чергу спитала про щастя.

Запитання 9

10. У якому варіанті неправильно замінено речення з прямою мовою? «Доброта – це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», – писав Іван Цюпа.


варіанти відповідей

На думку Івана Цюпи, доброта – це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Іван Цюпа писав, що доброта – це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Іван Цюпа писав, доброта – це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, – це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.

Запитання 10

11. Віршова цитата, записана у вигляді строфи:


варіанти відповідей

береться в лапки;

пишеться в дужках;

пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;

не береться в лапки.

Запитання 11

12. Речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей

Ти до землі всім серцем прихились мені шепоче рідна Україна.

Учітеся ти нам прорік борітеся з ярмом неволі.

Доводила одна нікчемність що підлабузництво це чемність.

Яка краса писав Рєпін з України.

Запитання 12

Чужі слова, передані дослівно, без змін, називаються:

варіанти відповідей

 цитата

пряма мова

 діалог

 непряма мова

Запитання 13

Репліка – це:

варіанти відповідей

 слова автора у прямій мові

слова автора у цитатах

 слова кожної особи у діалозі

Запитання 14

Завжди береться у лапки:

варіанти відповідей

 монолог

діалог

репліка

пряма мова

Запитання 15

Віршова цитата записується:

варіанти відповідей

 як діалог

 як непряма мова

 без лапок

 у лапках

Запитання 16

Яка схема відповідає поданому реченню (розділові знаки пропущено).

Прийде коза до воза і скаже Ме!

варіанти відповідей

 „П!” – а.

 „П, – а: – П!”

А: „П!”

 „П, – а, – п!”

Запитання 17

Яка схема записана правильно:  

варіанти відповідей

 А: „П”

 „П – а, – п”.  

„П, – а: – П”.

 „П!,” – а.

Запитання 18

У якій репліці допущено помилку щодо розділових знаків:

Чоловік, прийшовши із роботи, гукає до жінки:

– Галю!

– Якого чорта кричиш? – чує у відповідь.

– Галю, іди сюди – знову кличе чоловік.

– Га?

– Я гроші одержав.

– Так би й сказав, а то розкричався, – уже лагідніше мовила дружина.

варіанти відповідей

 перша

 друга

третя

 шоста

Запитання 19

Котре речення із непрямою мовою (розділові знаки пропущено).

А Степан підступив ближче тихо запитав Невже ніякої надії.

Б От спинивши його й питаю чи давно він з коша і чи далеко Господь несе.

В Синоптики попереджали про можливість ускладнення погодних умов.

Г Лікар повідомив про небезпеку споживання грибів зібраних на забруднених територіях.

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

Запитання 20

Дослівно переданий вислів відомої особи – це: 

варіанти відповідей

 діалог

 пряма мова

монолог

цитата

Запитання 21

Яке речення записано правильно:

А  „Без одного Василя, – кажуть в народі – обійдеться весілля.”

Б „Дівчина – як тінь: ти за нею – вона від тебе; ти від неї – вона за тобою,” – говорив колись мій дідусь.

В „Хто матір забуває, того Бог карає, – писав Кобзар, а далі, – того діти цураються…”

варіанти відповідей

А

Б

В

Запитання 22

Правильно побудоване речення з непрямою мовою:

А Нимидора сказала Миколі, що я весь свій дитячий і дівчачий вік поневірялась у чужій хаті.

Б Микола сказав батькам, що він не хоче сватать Варки.

В Захар Беркут сказав, що доки ми будемо держатися купи, ніяка сила нас не переможе.

Г Мати сказала Миколі, що восени пошлемо старостів до Варки.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 23

 В якому рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови

варіанти відповідей

А „Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, – подумав сам собі, – тут, мабуть,

сильніший дощ пройшов...”

Б Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: „Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав.”

В „А ви спробуйте заспівати колискової,” – зірвалося в мене, та господиня знизала плечима, мовляв: „Не знаю і не вмію...”

Г „Михайле, ти ще не в хаті?! – гримнув з катраги дід. – Гляди: перепаде нам обом за лебедів!”

Д „Не чуєш, як літо пішло нашим народом?” – дивується мати.

Запитання 24

 Визначте, де правильно оформлено діалог

варіанти відповідей

А „Як ти учишся, Семене?” – „Трійки в табелі у мене...” – „Підтягнися, так негоже!”

– „Та у п’ятій чверті, може...”

Б – Як ти учишся, Семене?

– Трійки в табелі у мене...

– Підтягнися, так негоже!

– Та у п’ятій чверті, може...

В – „Як ти учишся; Семене?” – „Трійки в табелі у мене...”

– „Підтягнися, так негоже!” – „Та у п’ятій чверті, може...”

Г – Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене... – Підтягнися, так негоже! – Та у п’ятій чверті, може...

Д – Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене...

– Підтягнися, так негоже! – Та у п’ятій чверті, може...

Запитання 25

В якому рядку правильно оформлено цитату

варіанти відповідей

А Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє (О.Довженко).

Б „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє”

(О.Довженко. Зачарована Десна)

В „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко: Кіноповісті.

Оповідання. – К.: Наукова думка, 1986. – с.471).

Г „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко. Кіноповісті.

Оповідання. К. Наукова думка, 1986. – с.471).

Д Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє (О.Довженко. Кіноповісті.

Оповідання. К. Наукова думка, 1986. – с.471).

Запитання 26

 В якому рядку правильно використано лапки

варіанти відповідей

А Недарма кажуть: „Нема нічого стомливішого від чекання”.

Б Все росте, все рухається під синім покривом животворящої ночі, немов

поспішаючи швидше вирости за ніч, поки все спить, а рано, на сході сонця вийдуть хазяйки з сіней умиватись, глянуть на розквітлі соняшники й маки, яких не торкнула ще перша бджола, і вигукнуть в зачудуванні: „Мати Божа, що сталося в городі за ніч.”

В „Ось стомлена верба, відчувши ранній спів,

Пташками, квітами і сонцем оповита,

Над ніжним гомоном немовчних ручаїв

Тінисті, лагідні схилила віти.”

Г Як гарно в світі, – „говорить сам до себе дід.”

Д Насуплю я брови говорить зима, і вітер з морозом повіє: „Усе скрізь загине –

рятунку нема.”

Запитання 27

В якому рядку схематично подано всі можливі позиції прямої мови щодо слів автора

варіанти відповідей

А „П,” – а. „П, – а, – п.” „П, – а. – П.” „П, – а: – П”. А: „П,” – а. А: „П.”

Б А: „П”. „П”, – а. „П, – а, – п”. А: „П”, – а.

В „П, – а: – П.” А: „П,” – а. „П, – а. – П.” „П,” – а. А: „П.”

Г А: „П.” – „П”. „П,” – а. „П, – а, – п.”

Д „П? – а, – п.” „П! – а. – П.” А: „П.”

Запитання 28

Правильно розставлені розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

А „Ну, з богом!”, – сказав дядько Тихін.

Б Поет підвівся з крісла й урочисто відповів: „моя перша вчителька.”

В В Україні кажуть: „Веселка воду п’є”.

Г „От би Ніні це побачити, от би вона зраділа,” – пурхнула в моїй голові думка.

Д А мати раптом „Чого ти мовчиш?”

Запитання 29

 Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою

1 А: „П?”

2 „П!” – а.

3 А: „П,” – а.

4 – П! – „П...” – П!

А Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.

Б Що ж за диво снилось тобі, мила? Мені снились білії лелії... Тішся, мила, бо лелія біла квітка чистої та любої надії!

В Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м’яти звита та з гостролистої шавлії подумав Карпо і повернув додому.

Г Ходить гарбуз по городу, питається свого роду ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?

Д Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо – дивується й оглядає мене вчителька. Либонь, хтось тягнув за вуха вгору.




варіанти відповідей

1 В 2 Г 3 А 4 Б

1 Г 2 В 3 А 4 Б

1 Г 2 В 3 Б 4 А

1 А 2 Б 3 В 4 Г

1 Б 2 А 3 В 4 Г

Запитання 30

Текст і завдання до нього.

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”. 

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь”, – і пішло стежиною в гості до осені. 

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

З прямою мовою є речення в рядку


варіанти відповідей

1, 2

2, 4

1, 3

3, 5

4, 5

Запитання 31

Текст і завдання до нього.

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”. 

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь”, – і пішло стежиною в гості до осені. 

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

Схемі: „П”, – а. відповідає речення


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 32

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, після якої стоять слова автора?

варіанти відповідей

А «Васильку, а йди сюди» — гукнув з подвір’я батько.

Б «Голубчику, рятуй!» — тут простогнала Щука.

В «Чого ти журишся?» — вона спитала тихо.

Г «Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярославна.

Запитання 33

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, перед якою стоять слова автора?

варіанти відповідей

А Ярославна подумала: «Ніщо так не красить людину, як натхнення».

Б Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити».

В І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі, мені тебе жаль…»

Г Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!»

Запитання 34

Яка схема відповідає реченню: «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні?

варіанти відповідей

А А: «П (?!)».

Б «П», — а.

В «П (?!)» — а.

Г «П», — а, — «П».

Запитання 35

Правильно оформлено цитату в реченні:

варіанти відповідей

А Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки».

Б Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.

В Як зазначає В. дон Герибольдт: Мова — це дух народу.

Г З болем пише Т. Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люде».

Запитання 36

Кожна репліка діалогу:

варіанти відповідей

А пишеться з нового рядка;

Б пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;

В пишеться з нового рядка і береться в лапки;

Г пишеться без лапок і без дужок.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест