1. НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку
2. Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою мовою в рядку
4. Укажіть правильний варіант виділення цитати:
5. Які розділові знаки використовуються, якщо цитата супроводжується словами автора:
7. У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, після якої стоять слова автора?
6. Які розділові знаки вживаються при прямій мові?
8. Яка схема відповідає реченню? «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, – не багацько нас є», – говориться в народній пісні.
9. У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» – спитала у свою чергу Ксенія.
10. У якому варіанті неправильно замінено речення з прямою мовою? «Доброта – це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», – писав Іван Цюпа.
11. Віршова цитата, записана у вигляді строфи:
12. Речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено):
Чужі слова, передані дослівно, без змін, називаються:
Репліка – це:
Завжди береться у лапки:
Віршова цитата записується:
Яка схема відповідає поданому реченню (розділові знаки пропущено).
Прийде коза до воза і скаже Ме!
Яка схема записана правильно:
У якій репліці допущено помилку щодо розділових знаків:
Чоловік, прийшовши із роботи, гукає до жінки:
– Галю!
– Якого чорта кричиш? – чує у відповідь.
– Галю, іди сюди – знову кличе чоловік.
– Га?
– Я гроші одержав.
– Так би й сказав, а то розкричався, – уже лагідніше мовила дружина.
Котре речення із непрямою мовою (розділові знаки пропущено).
А Степан підступив ближче тихо запитав Невже ніякої надії.
Б От спинивши його й питаю чи давно він з коша і чи далеко Господь несе.
В Синоптики попереджали про можливість ускладнення погодних умов.
Г Лікар повідомив про небезпеку споживання грибів зібраних на забруднених територіях.
Дослівно переданий вислів відомої особи – це:
Яке речення записано правильно:
А „Без одного Василя, – кажуть в народі – обійдеться весілля.”
Б „Дівчина – як тінь: ти за нею – вона від тебе; ти від неї – вона за тобою,” – говорив колись мій дідусь.
В „Хто матір забуває, того Бог карає, – писав Кобзар, а далі, – того діти цураються…”
Правильно побудоване речення з непрямою мовою:
А Нимидора сказала Миколі, що я весь свій дитячий і дівчачий вік поневірялась у чужій хаті.
Б Микола сказав батькам, що він не хоче сватать Варки.
В Захар Беркут сказав, що доки ми будемо держатися купи, ніяка сила нас не переможе.
Г Мати сказала Миколі, що восени пошлемо старостів до Варки.
В якому рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови
Визначте, де правильно оформлено діалог
В якому рядку правильно оформлено цитату
В якому рядку правильно використано лапки
В якому рядку схематично подано всі можливі позиції прямої мови щодо слів автора
Правильно розставлені розділові знаки в реченні
Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою
1 А: „П?”
2 „П!” – а.
3 А: „П,” – а.
4 – П! – „П...” – П!
А Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.
Б Що ж за диво снилось тобі, мила? Мені снились білії лелії... Тішся, мила, бо лелія біла квітка чистої та любої надії!
В Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м’яти звита та з гостролистої шавлії подумав Карпо і повернув додому.
Г Ходить гарбуз по городу, питається свого роду ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?
Д Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо – дивується й оглядає мене вчителька. Либонь, хтось тягнув за вуха вгору.
Текст і завдання до нього.
1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.
2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”.
3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.
4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь”, – і пішло стежиною в гості до осені.
5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.
З прямою мовою є речення в рядку
Текст і завдання до нього.
1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.
2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”.
3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.
4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь”, – і пішло стежиною в гості до осені.
5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.
Схемі: „П”, – а. відповідає речення
У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, після якої стоять слова автора?
У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, перед якою стоять слова автора?
Яка схема відповідає реченню: «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні?
Правильно оформлено цитату в реченні:
Кожна репліка діалогу:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома