Пряма та непряма мова

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 474 рази
12 запитань
Запитання 1

Як об’єднуються частини в реченні з прямою мовою?

варіанти відповідей

за змістом та інтонаційно;

за допомогою сполучників;

за змістом;

за допомогою розділових знаків

Запитання 2

Які розділові знаки вживаються при прямій мові?

варіанти відповідей

лапки, тире, двокрапка;

тире;

крапка з комою;

кома

Запитання 3

Слова автора — це:

варіанти відповідей

речення, що вказує на опис ситуацій мовлення;

речення, що вказує на манеру вести розмову;

речення, що вказує, кому належить пряма мова;

речення, що вказує, кому належить пряма мова, за яких обставин висловлена, яка манера вести розмову в людини та інше;

Запитання 4

У реченні "Чого зажурився, мій любий козаче?» — питає дівчина вродлива слова автора стоять:

варіанти відповідей

немає слів автора;

перед прямою мовою;

після прямої мови;

усередині прямої мови

Запитання 5

У реченні Промовила конвалія: «Прощай, гаю милий» слова автора стоять:

варіанти відповідей

після прямої мови;

усередині прямої мови;

немає слів автора;

перед прямою мовою

Запитання 6

У реченні Прощай, Самсоне! — крикнула зрадлива. — Ти думав, що для тебе я забуду родину? слова автора стоять

варіанти відповідей

перед прямою мовою;

немає слів автора;

після прямої мови;

усередині прямої мови

Запитання 7

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої слова автора?

варіанти відповідей

«Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

«Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».

«Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: — Готовий хлібороб, одним словом».

Запитання 8

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, після якої стоять слова автора?

варіанти відповідей

«Голубчику, рятуй!» — тут простогнала Щука.

«Васильку, а йди сюди» — гукнув з подвір’я батько.

«Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярославна.

«Чого ти журишся?» — вона спитала тихо.

Запитання 9

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, перед якою стоять слова автора?

варіанти відповідей

Ярославна подумала: «Ніщо так не красить людину, як натхнення».

І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі, мені тебе жаль…»

Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити».

Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!»

Запитання 10

Яка схема відповідає реченню: «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні

варіанти відповідей

«П », — а.

«П», — а, — «п».

А: «П ».

«П !» — а

Запитання 11

У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» — спитала у свою чергу Рая

варіанти відповідей

Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя.

Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала про щастя.

Запитання 12

У якому варіанті неправильно замінено речення з прямою мовою? 

варіанти відповідей

«Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа.

Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, — це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест