Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Значить, чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив памороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Проблема особистості віддавна є основою філософського пізнання. (2) Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний. (3) На думку деяких науковців людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, здібностей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже незначну роль. (4) Натомість інші вчені вважають особистість деяким продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку. (5) Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Кому треба поставити в складносурядному речені
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире.:
1 тире при відокремленому означенні
2 тире в складносурядному реченні
3 тире при однорідних членах речення
4 тире між підметом і присудком
Приклад:
А Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
Б Печаль пече – гаряча і нестримна.
В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
Г Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
Д На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.
Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).
Бажання дізнатися про найдальших предків (1) пошуки сімейних реліквій (2) розмови з рідними (З) усе це прокладає незримі ниточки духовності між старшими й молодшими членами родини (4) робить їх ближчими (5) ріднішими один одному.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
З'ясуйте причину вживання тире в наведених реченнях.
Випадок уживання тире:
1перед узагальнювальним словом
2між підметом і присудком
3при відокремленій прикладці
4у безсполучниковому реченні
Приклад:
А Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.
Б Ні сивий академік, ні учитель, ні учень - ніхто не відповість н а це питання.
ВСоловей співає - серце завмирає.
Г У будь-якій ситуації залишатися Людиною – ось єдина умова життя.
Д Часом над горами встає веселка – різнобарвний стовп світла.
Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
Пунктуаційну помилку допущено в рядку
Прочитайте речення.
Як ви знаєте(1) перпетуум-мобіле – це вічний двигун(2) над винаходом якого(3) людство довго билося(4) аж доки не усвідомило неможливість такого пристрою(5) зважаючи хоча б на тертя та закони механіки.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Приклад речення:
1 Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.
2 Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.
3 Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.
4 Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.
Випадок уживання тире:
А тире при відокремленому означенні
Б тире в складному безсполучниковому реченні
В тире на місці пропущеного члена речення
Г тире при однорідних членах речення
Д тире між підметом і присудком
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак або його відсутність).
Семен заплющив очі,(1) заколисаний тою чудовою тишею,(2) що буває виповнена всякими згуками:(3) і дзвінкою піснею жайворонка,(4) і дзижчанням польових мух,(5) і тихим(6) мелодійним шелестінням стиглого жита,(7) підрізаного серпами.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації в рядку
Позначте речення, у якому НЕ ПОТРІБНО виділяти комами поширене означення
Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)
З'ясуйте, який розділовий знак треба поставити на місці крапок.
Розділовий знак
1кома
2тире
3двокрапка
4дужки
Приклад
АВ житті мені весь вік тужити … не жити.
БСхилився вечір до землі і срібним сяйвом ріки стелить ... Б.-І. Антонич...
ВВона прийшла ... заквітчана і мила... і руки лагідно до мене простягла.
ГІ розкажім собі обіймами... про тишину над оболонями.
ДБо така вже природа агави ... вона цвіте, щоб умерти, й умирає, щоб цвісти.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома