Пунктуація. Повторення

Додано: 24 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 730 разів
19 запитань
Запитання 1

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

 

варіанти відповідей

Тут усе: і повітря, і тиша, і дерева - сповнене якоїсь загадкової сили.

Учитель - це три світи: теперішній, минулий і майбутній.

Море й озеро, синій берег і широкий степ - усе залите гарячим маревом.

На все осінь щедра: на кавуни, і на дощі, і на холодні роси.

У наших ріках водяться різні породи риб: а саме шука, лин, лящ, сом.

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Значить, чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив памороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

четвертому

п’ятому

шостому

сьомому

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Проблема особистості віддавна є основою філософського пізнання. (2) Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний. (3) На думку деяких науковців людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, здібностей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже незначну роль. (4) Натомість інші вчені вважають особистість деяким продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку. (5) Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні



варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 4

Кому треба поставити в складносурядному речені

варіанти відповідей

Удалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.

Знову дівча малювало хвилі та чайки літали низько.

Тільки море бухає та зорі тремтять у нічній прохолоді.

Я йду до гаю й серце моє пташкою співає про весну.

Повсюди зацвів бузок і кущі троянд укрилися квітами.

Запитання 5

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Ще великий Микола Гоголь, наш славний земляк, захоплено говорив про мову українського народу.

Кінь вийшов на сизу піщану косу і струсивши воду, відчув себе вільним, сильним, непереможним.

На оболоні, залитій водою, походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

Женеш свою корівчину пасти в поле, десь за тобою сонце, сходячи, крізь дерезу спілим кавуном червоніє.

Дівчина ступає на палубу, і літній слуга вслід їй виносить велику клітку з пернатим красенем – вінценосним журавлем.

Запитання 6

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Випадок уживання тире.:

1 тире при відокремленому означенні

2 тире в складносурядному реченні

3 тире при однорідних членах речення

4 тире між підметом і присудком

Приклад:

А Я усміхнусь – і все навкруг сміється.

Б Печаль пече – гаряча і нестримна.

В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

Г Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

Д На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.

варіанти відповідей

1Б,2А,3Д,4Г

1В,2А,3Д,4Г

1Б,2А,3Г,4Д

1Б,2Д,3В,4Г

Запитання 7

Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).

Бажання дізнатися про найдальших предків (1) пошуки сімейних реліквій (2) розмови з рідними (З) усе це прокладає незримі ниточки духовності між старшими й молодшими членами родини (4) робить їх ближчими (5) ріднішими один одному.

Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 8

З'ясуйте причину вживання тире в наведених реченнях.


Випадок уживання тире:

1перед узагальнювальним словом

2між підметом і присудком

3при відокремленій прикладці

4у безсполучниковому реченні

Приклад:

А Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.

Б Ні сивий академік, ні учитель, ні учень - ніхто не відповість н а це питання.

ВСоловей співає - серце завмирає.

Г У будь-якій ситуації залишатися Людиною – ось єдина умова життя.

Д Часом над горами встає веселка – різнобарвний стовп світла.

варіанти відповідей

1Б,2Г,3Д,4В

1А,2Г,3Д,4В

1Б,2А,3Д,4В

1Б,2Г,3Д,4А

Запитання 9

Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.

Спочатку Тимко образився і хотів піти потім передумав і залишився.

Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.

Сонце зайшло степові озера стали на якийсь час темно-червоними.

Сашко задихався та зморився більше години вони бігли із Сіроманцем.

Запитання 10

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

Запитання 11

Пунктуаційну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

Щасливий і веселий він глянув на високе небо.

Важка від насіння, низько нахилялася жалка кропива.

Дорога повела в порослі густими лісами гори.

Налякані незнайомими звуками, коні пряли вухами.

Запитання 12

Прочитайте речення.

Як ви знаєте(1) перпетуум-мобіле – це вічний двигун(2) над винаходом якого(3) людство довго билося(4) аж доки не усвідомило неможливість такого пристрою(5) зважаючи хоча б на тертя та закони механіки.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 13

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».

«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».

Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».


«Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».

Запитання 14

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Приклад речення:

1 Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.

2 Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.

3 Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.

4 Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.

Випадок уживання тире:

А тире при відокремленому означенні

Б тире в складному безсполучниковому реченні

В тире на місці пропущеного члена речення

Г тире при однорідних членах речення

Д тире між підметом і присудком

варіанти відповідей

1Б,2Г,3Д,4В

1Б,2А,3Д,4В

1Б,2Г,3А,4В

1Б,2Г,3Д,4А

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1 і 2 – при уточнювальній обставині

кома З – між частинами складносурядного речення

коми 4, 7 і 8 – між однорідними членами

кома 5 – при відокремленому означенні

кома 6 – перед підрядною частиною складного речення

Запитання 16

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак або його відсутність).

Семен заплющив очі,(1) заколисаний тою чудовою тишею,(2) що буває виповнена всякими згуками:(3) і дзвінкою піснею жайворонка,(4) і дзижчанням польових мух,(5) і тихим(6) мелодійним шелестінням стиглого жита,(7) підрізаного серпами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації в рядку

варіанти відповідей

коми 1 і 7 виділяють відокремлені означення

кома 2 розділяє головну й підрядну частини

двокрапка 3 стоїть після узагальнювального слова

коми 4 і 5 розділяють частини складносурядного речення

на місці цифри 6 коми немає, оскільки означення є неоднорідними

Запитання 17

Позначте речення, у якому НЕ ПОТРІБНО виділяти комами поширене означення



варіанти відповідей

Місячним сяйвом залиті мріють сади.

Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.

Степ оповитий тишею дихав пахощами росяних трав.

Я небесами пійманий тремчу.

Налита сонцем і вітрами хлюпоче веслами весна.

Запитання 18

Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)


варіанти відповідей

Балка вкрита садками вилась попід горою.

Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

Усіяна колосками земля пахне літом.

Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.

Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.

Запитання 19

З'ясуйте, який розділовий знак треба поставити на місці крапок.

Розділовий знак

1кома

2тире

3двокрапка

4дужки

Приклад

АВ житті мені весь вік тужити … не жити.

БСхилився вечір до землі і срібним сяйвом ріки стелить ... Б.-І. Антонич...

ВВона прийшла ... заквітчана і мила... і руки лагідно до мене простягла.

ГІ розкажім собі обіймами... про тишину над оболонями.

ДБо така вже природа агави ... вона цвіте, щоб умерти, й умирає, щоб цвісти.

варіанти відповідей

1-В, 2 -А,3-Д, 4 -Б

1-Г, 2 -А,3-Д, 4 -Б

1-В, 2 -Г,3-Д, 4 -Б

1-В, 2 -А,3-Г, 4 -Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест