Речення з однорідними членами

Додано: 7 лютого
Предмет: Українська мова, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Виділіть речення з однорідними членами ( у поданих реченнях відсутні розділові знаки):

варіанти відповідей

Ось крамничний пшеничний несу радо хліб.

Непересічною здається нещодавна знахідка в Чернігові великого давньоруського скарбу.

Удовина хата була висока світла й дзвінка.

На високих горбах шуміли під вітром клени.

Запитання 2

Слова, що об'єднують в одну групу всі перелічувані предмети, ознаки, дії тощо, називаються:

варіанти відповідей

однорідними;

уточнювальними;

узагальнювальними;

відокремленими.

Запитання 3

Визначте тип зв'язку між однорідними членами речення

Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід, звиває собі віночок.

варіанти відповідей

Сполучниковий;

змішаний;

безсполучниковий

Запитання 4

Члени речення, які відносяться до одного й того самого члена речення й виконують однакові синтаксичні функції, називаються:

варіанти відповідей

неоднорідними;

однорідними;

відокремленими;

уточнювальними.

Запитання 5

Виділіть речення, у якому однорідні члени поєднуються єднальними сполучниками:

варіанти відповідей

А знизу, з-під палуби, лине сумна, неголосна, зате рідна, українська пісня.

Спинився - волошка чи не волошка вистромила голівку з-поміж колосочків.

Сонце без проміння, однак червоне, ніби ясний світ на широку картину.

Розцвітай же, слово, і в родині, і у школі, й на заводі, і у полі пречудесно, пречудово - розцвітай же, слово!

Запитання 6

Яким членом речення виступає узагальнювальне слово в поданому реченні?

Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і тумани в полі.

варіанти відповідей

Присудком;

додатком;

обставиною;

підметом.

Запитання 7

Виділіть речення з узагальнювальним членом:

варіанти відповідей

Вечірнє небо, гори, ліси, відлунюючи той спів, бриніли, як грандіозна чутлива мембрана.

Скрізь червоно: на небі, на узгір'ях і на горі.

Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання.

І вже не один, а безліч жайворонків оспівують небо.

Запитання 8

Виділіть речення з неоднорідними означеннями (у поданих реченнях відсутні розділові знаки):

варіанти відповідей

Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні.

На липах з'явилося свіже молоде пахуче листя.

Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна.

Якісь солодкі спогади та думки колисали його серце.

Запитання 9

У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити тире?

варіанти відповідей

Папери були скрізь і на столі, і на полицях, і навіть стіни були обліплені ними.

Це все було - і все це стало нове оцей завулок, присмерк голубий, огні далекі, місто загадкове.

Люльок чи не півсотні розвішано в старого на стіні і прості, і химерні та чудні, і куці, й довгі...

На вудлищі гнучкім прозора волосінь, та білий поплавець, та залізний гачечок ото і зброя вся.

Запитання 10

У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити двокрапку?

варіанти відповідей

І темний гай, і Дніпро дужий, і високі гори, небо, зорі, добро, люди і лютеє горе все пропало.

Тут все моє отой нестримний розмах пташиного крила, магічний відголосок рими в говірці рідного села.

Вівса, пшениці, ячмені все зіллялось в одну могутню хвилю...

ЇЇ більше цікавила зміна в поглядах, нові почуття, напрямок думок усе це було таке нове, несподіване.

Запитання 11

Визначте речення з однорідними означеннями:

варіанти відповідей

Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!

Долиною повилась річечка, наче хто кинув нову синю стрічку на зелену траву.

Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним промінням на київські гори.

Весь вишгородський широкий шпиль був ніби помережаний смугами розкішних зелених городів.

Запитання 12

Визначте речення з кількома рядами однорідних членів.

варіанти відповідей

Справа і зліва віяло свіжістю і ароматом води.

Дощ то зашумить, то стихне, як пісня.

Пролітають над ними віки, лихоліття і хмарки.

І соловейко на калині то щебетав, то затихав.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест