речення з різними видами зв'язку

Додано: 1 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 224 рази
12 запитань
Запитання 1

До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.


варіанти відповідей

а) Соломія не знала, як і коли це сталося,— втома і шум комишу приспали її.


б) Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.

в) Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

г) Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.

Запитання 2

До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксичні конструкції.

варіанти відповідей

а) Зростала певність, що все скінчиться добре,— і Соломія зазнає ще щасливого життя.

б) Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.

в) По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у чорний колір.

г) Гарний сильний голос співав на воді, все наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.

Запитання 3

Речення   Стояла тиха і по - своєму  хвилююча година  згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк  а внизу з - під кожного куща виповзав туман, тому здавалось  що над землею коливалися два неба

(М. Стельмах) складається з ( розділові знаки опущено):

варіанти відповідей

А. трьох частин ;  

Б. чотирьох частин; 

В. п’яти частин;

 Г. шести частин.

Запитання 4

Прочитати речення та вибрати правильну характеристику( розділові знаки опущено): Щоб не збити каламуть  Іван обережно зануряв відро  місяць гойдався над вінцями  поки не вихапував його й не ніс до хижі ( І. Чендей)

варіанти відповідей

 А. складне речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком;

 


Б. складне речення із підрядним та безсполучниковим зв’язком ;

В. складне речення із сурядним, підрядним, безполучником зв’язком;

Г. складне речення із сурядним і підрядним  зв’язком.

Запитання 5

У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв'язок?

 

 

варіанти відповідей

Б. Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині (С. Скляренко).

 В. Легко й радісно зітхнув густий хуторський парк із столітніми дубами, тихо забриніли маленькі шибки в низенькій хаті - землянці, що притулилась самотня до панського парку( С. Васильченко).

А. З-над річки лине пісня голосна, а тут, біля гостинної веранди, іде безкровна лагідна війна червоної та білої троянди ( М. Рильський).

 Г. Перевіяв Силентій підситком увесь попіл, але червінців не знайшов:  викапали вони золотою крівцею у святу землю (Г. Тютюнник).

Запитання 6

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні для речення.

варіанти відповідей

А. Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду (М.Коцюбинський).

Б.  Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця! (О. Гончар).

В. Пам'ять наша – глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо (Є. Гуцало).

Г.  У гущавину бору долітали з міста передзвони, і, можливо, не один звір, нашорошившись, слухав одноманітне гудіння і мчав потім, сполоханий, в такі хащі, де давно не ступала людська нога (А. Шиян).

Запитання 7

Яке із речень відповідає поданій схемі? ( розділові знаки опущено):

 [    ], (...), (...), (...),(…),(…).

варіанти відповідей

А. Коли б спитав мене хто-небудь яку музику любив у ранньому дитинстві який інструмент яких музик я б сказав що більше за все я любив слухати клепання коси (О.Довженко).

Б.З ції хвилини все те що він бачив навколо себе чув і відчував повнилося для нього новим змістом йому ніби вставили інші очі і він ними бачив тепер те чого раніше не помічав йому ніби підмінили душу і він відчував те про що раніше не здогадувався ( Г.Тютюнник).

В. Ми милуємося природою і те що в кожного з нас у ці хвилини відкриваютьсясерця на зустрічкрасі здружує нас (В.сухомлинський)

Г. Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись (Л.Костенко). 

Запитання 8

Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення.

варіанти відповідей

А.   А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки

 (М. Стельмах).

Б    За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий (Гр. Тютюнник).

В    Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить (О. Гончар).

Г   Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці, і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень (Є. Гуцало).

Запитання 9

Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів” - має:


варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.

б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 10

До складної синтаксичної конструкції з безсполучниковим і сурядним зв’язком належить складне речення:

варіанти відповідей

а) Соломію крізь серпанок диму опік лютий погляд чорних очей, і їй здавалося, що вона стріляє безперестанку, хоч могла вистрілити лише раз.

б) Остап опирався бистрині з усієї сили, але його кіл мало що помагав: пліт несло серединою річки.

в) Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й недочекається, коли злучиться з нею...

г) Соломія не знала, чого вона ходить туди, але щось несвідомо тягло її в той бік.


Запитання 11

Речення: “Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо туди, де небо мінеться, де небо грає всякими барвами...”



варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.

б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 12

Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях:


варіанти відповідей

а) Спільний сніданок і можливість перекинутися щирим словом із близькою людиною до решти помирили Остапа з несподіваним випадком; його значно заспокоїли Соломіїні доводи і обидва товариші твердо поснули сном молодості.

б) Часто серед ночі, перериваючи спокійний сон хатинки, розлягався раптовий грюкіт у віконце, і хату сповняла ціла банда якогось непевного люду, що кричав, блискав жадними очима і сварився.

в) Виходило так, що всі були вдома, а, коли хто й забіг на ґуральню, то тільки на те, щоб подивитись.

г) Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик нічого не розуміє і коли б не Андрій, не було б діла.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест