Реформи Марії-Терезії та Йосипа ІІ. Початок укр. національного руху в Австрійській імперії.

15 запитань
Запитання 1

Оберіть, які українські землі входили до складу Австрійської імперії:

варіанти відповідей

Правобережжя

Слобожанщина і Південь

Лівобережжя

Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття

Запитання 2

На які адміністративно-територіальні одиниці поділялися українські землі у складі Австрійської імперії:

варіанти відповідей

Генерал-губернаторства

Округи, комітати

Губернії, повіти

Області, райони

Запитання 3

Втрата певним народом рис власної національної ідентичності й поступове поглинання його іншими культурами - це:

варіанти відповідей

 Русифікація

Асиміляція

Денаціоналізація

Національне відродження

Запитання 4

Якого віросповідання дотримувалася переважна частина українського населення Східної Галичини та Закарпаття:

варіанти відповідей

Протестантського

Римо - Католицького

Православного

Греко - Католицького

Запитання 5

Вкажіть, які твердження характеризують реформи Марії- Терезії та Йосифа ІІ на західноукраїнських землях (три правильні відповіді):

варіанти відповідей

Посилення позицій польської шляхти

Сприяння релігійному та соціальному протистоянню

Заборона поміщикам знущатися над селянами

Заснування початкових шкіл з рідною мовою навчання

Зрівняння в правах греко - католицького і римо - католицького духовенства

Запитання 6

Вкажіть діяча, який очолив селянський рух у 40-х роках XIX ст. на Буковині:

варіанти відповідей

Лук"ян Кобилиця

Устим Кармелюк

Йосиф ІІ

Микола Костомаров

Запитання 7

Як називали діячів національного відродження в Закарпатті ?

варіанти відповідей

"Будителі"

Громадсько-політичні діячі

Просвітителі

Патріоти

Запитання 8

Як у офіційних документах називала західних українців австрійська влада:

варіанти відповідей

 Українці

Малороси

Рутени

Русини

Запитання 9

Як галицькі та буковинські рисуни називалт себе у ХІХ ст ?

варіанти відповідей

Українці

Малороси

Рутени

Русини

Запитання 10

Більшість українського населення на західноукраїнських землях становили:

варіанти відповідей

 Міщани

Селяни

Духовенство

Шляхта

Запитання 11

Що було характерним для українських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?

а) Посилення впливу німецької мови та культури.

б) Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.

в) Привілейоване положення українського населення в містах.

г) Домінування поляків і німців в органах влади.

ґ) Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.

д) Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.

варіанти відповідей

а), г), ґ)

 б), г), д)

а), в), г)

а), б), в)

Запитання 12

Що змінилося унаслідок проведення в 1770–1780-х роках реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ в Австрійській імперії:

варіанти відповідей

Галичина та Закарпаття об’єднувалися в край – Королівство Галіції і Лодомерії

Українці здобули перший досвід діяльності в австрійському парламенті

Змінилося правове становище українського селянства та греко-католицької церкви

Посилився вплив українських політичних партій, лояльних до Габсбургів

Запитання 13

Вкажіть, які твердження характеризують реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ на західноукраїнських землях (оберіть всі вірні відповіді):

варіанти відповідей

Посилення позицій польської шляхти

Заснування початкових шкіл з рідною мовою навчання

 Сприяння релігійному та соціальному протистоянню

 Зрівняння в правах греко - католицького і римо - католицького духовенства

Заборона поміщикам знущатися над селянами

Запитання 14

Учасники народно-визвольної боротьби в Галичині, Буковині й Закарпатті проти соціального гноблення, панування польської, угорської та австрійської шляхти в XVI — першій половині XIX ст. - це:

варіанти відповідей

Масони

Опришки

Чумаки

Гайдамаки

Запитання 15

Вкажіть держави, які володіли українськими землями на початку XIX століття? (оберіть всі правильні відповіді):

варіанти відповідей

 Королівство Пруссія

Османська імперія

Російська імперія

Річ Посполита

Австро-Угорська імперія

Польща

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест