Річна контрольна робота з української мови 9 клас

Додано: 4 вересня
Предмет: Українська мова, 9 клас
24 запитання
Запитання 1

У якому варіанті пряму мову в наведеному нижче реченні правильно передано непрямою?

Марко заявив: «Я б ніколи не наважився стрибнути з парашутом!»

варіанти відповідей

Марко заявив, що залюбки стрибне з парашутом, але пізніше.

Марко не хоче, щоб хтось взагалі колись стрибав із парашутом.

Усі переконували Марка, що стрибати з парашутом не варто.

Марко заявив, що він ніколи б не наважився стрибнути з парашутом.

Запитання 2

Якій схемі відповідатиме подане речення?

«А чого це ти так дивно вбрався? — спитав дідусь і додав: — Схоже, у тебе немає нічого навіть трошечки пристойнішого».

варіанти відповідей

«П? — А, — п».

«П, — а, — п».

«П? — а: — П».

«П, — а: — П!».

Запитання 3

З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропуску

«Стій, – гукав на неї Іван, […] звідки ти приїхала?»

варіанти відповідей

кома

тире

лапки

двокрапка

Запитання 4

З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропусків.

«Як дивно все відбувається. Як дивно! […] – думав Микола.

варіанти відповідей

двокрапка

лапки

кома

тире

Запитання 5

З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропусків.


«Наша артіль бідна, – сказав старий […] – і кидати шаланду в морі не годиться».

варіанти відповідей

двокрапка

тире

кома

лапки

Запитання 6

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?


«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

Запитання 7

Граматичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

Оксана довго міркувала, що подарувати сестрі на день народження.

Учень, який ретельно підготував доповідь, успішно відповів на всі запитання.

Водій автобуса сказав пасажирам, які щойно зайшли, що оплатіть проїзд.

У виступі головним було те, що демократичні цінності слід відстоювати.

Запитання 8

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

Український письменник В. Винниченко якось сказав: “Як нудно сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті”.

“Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу”.

“Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: “Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу”.

“Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом”.

Запитання 9

Виділіть складносурядне речення:


   

  

  

варіанти відповідей

 Вона встала і виявилась зовсім не такою низенькою, як спершу здалося Луці.  

Неподалеку від гаю проходила дорога на Миргород, стоптана копитами коней, ліворуч -  глинища, занесені снігом. 

У сатиновій сорочці, у полатаних штанях, він при­йшов сюди першим з дружиною й дітьми. 


  Легенький вітерець пробіг по верхівках дерев, і вони озвалися враз тихо й ніжно.

Запитання 10

Виділіть складносурядне речення, у якому прості поєднуються єднальним сполучником:


варіанти відповідей

 Не то осінні води шуміли, збігаючи в Дунай, не то вітер бився в заломах провалля.

  Ти кобзу любиш ніжнодзвонную, а я – співаючий курай.

 Лиш небо гуде неокрає, та сім'я журавлина на кри­лах весну піднімає, та ясними ночами зорі світять мечами на Дону, на Дніпрі, на Дунаї. 

 

  Бійці замовкли, пластинку зняли, проте пісня про­довжувала звучати і наростати десь надворі.

Запитання 11

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» об­рати:

  

варіанти відповідей


 так що настрій зіпсувався на цілий день;

  проте погода посприяла нам і цього разу;

  й обговорювати можливі перешкоди;

передчуваючи серйозні ускладнення.

Запитання 12

Яке складносурядне речення змальовує явища, що чергуються?


 

варіанти відповідей

 В осінній вечір слово засвічу, і світ мені засвітиться при слові. 

  То дощ холодний січе, то вітер осінній проймає до кісток.


  Прилинув вітер, і в тісній хатині він про весняну волю заспівав. 

 Світало, але світанок був якийсь виснажливий і втомлений.

Запитання 13

Назвіть складносурядне речення серед поданих речень


  

 

варіанти відповідей

 Наша дума, наша пісня не вмре й не загине.

Не тільки друзі, а й вороги поважали князя Ярослава Мудрого.

 На розпутті кобзар сидить та на кобзі грає.

  Лише гул од копит степом котився та хліба шелестіли.

Запитання 14

Із скількох частин складається речення

Ураз Хо помічає, що від погляду того діються з ним незвичайні речі: з бороди вже не віє проймаючий холод, вона тратить свою чудодійну силу, тіло його меншає, легшає, немов частина його парою взялася або порохом розсипалася.


 

 

 

  

  

варіанти відповідей

6

5

 4

 3

Запитання 15

Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Здобули волю відшукали долю.

Посієш впору збереш зерна гору.

Гаї шумлять я слухаю хмарки біжать милуюся.

Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.

Запитання 16


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].

Складним безсполучниковим є речення


варіанти відповідей

перше

третє

четверте

п'яте

Запитання 17


Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.

Сашко задихався та зморився більше години вони бігли з Сіроманцем.

Сонце зайшло степові озера стали на якийсь час темно-червоними.

Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.

Запитання 18


Прочитайте речення.

Надходить пора переміщення барв (1) а сині верховіття дерев на рожевому тлі неба ще розгойдують у собі блакитно-сизі відтінки (2) і відчуваєш (3) скрізь причаїлися невидимі полохливі тіні (4) тому стало і повніше навколо (5) і більш тривожно на серці.

Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


варіанти відповідей

1

2

З

4

Запитання 19


Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка


варіанти відповідей

… кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.

… у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.

… час пробудження природи від тривалого зимового сну.

… ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

Запитання 20


Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей

Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.

Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.

Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.

Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.

Запитання 21


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3). А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над (…), уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.

Складним є речення


варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п’яте

Запитання 22

Укажіть складне речення із сурядним та підрядним зв’язком:


  

варіанти відповідей

 Сонце й повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що, здається, надворі стоїть весна, одягнена в білі шати (М. Коцюбинський).

На все впливає мови чистота: зір глибшає і кращають уста, стає точнішим слух (Д. Павличко).

  Сон літньої ночі колись мені снився, коротка та літня нічка була, і сон був короткий, — він хутко змінився і зник, як на сході зоря розцвіла (Леся Українка).

  Мати вірила: земля усе знає, що думає чоловік, вона може гніватись і бути доброю (М. Стельмах).

Запитання 23

Укажіть складне речення із сполучниковим та безсполучниковим зв'язком.

  

варіанти відповідей

Азовське море і Чорне море, зелені діброви і спів солов'я, високі Карпати, донецькі простори — це ти, Україно моя! (І. Нехода).

 Марія дивилася в розпечене повітря, що тремтіло над жовтою стеблиною ковили: на обрії заворушилася кора землі (Р. Іваничук).

Де степ широкий, наче море, де дише пахощами гай, де небо зоране, прозоре, – то мій святий, чудовий край (В. Залізняк).

  Люблю я бродити по лісі, слухати далекий шум дерев, коли здається, що шкірне дерево шумить на свій мотив, на свій лад (О. Копиленко).

Запитання 24

Укажіть речення, у якому дві сурядні частини мають спільну для них підрядну.


 

 

 

варіанти відповідей

Коли мені кажуть «Київ» , я бачу Дніпро, стоячи на Володимирській гірці, я схиляюсь над неосяжним простором, що відкривається моїм очам унизу, і в мене таке відчуття, наче я птах… (П. Загребельний).

 Є прадавні скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління, огортаючи глибинним чаром людську душу (М. Стельмах).


  Уже сонце похилилося на захід і заходило надвечір’я, як вони (мисливці) сиділи, потомлені, на колоді в гущавині перед великою галявиною ( І. Багряний).

 А я додам: любити можна поезію в добу ракет, бо, дивна річ, людина кожна якоюсь мірою поет ( М. Рильський).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест