Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні

Додано: 12 березня
Предмет: Українська література, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Безсполучникове складне речення утвориться, якщо до частини Прекрасна весна буяє навкруги, ...

додати...

варіанти відповідей

 даруючи красу.

несе тепло, радість, енергію.

 і люди милуються красою.

сонце дарує свої промінці.

Запитання 2

Укажіть безсполучникове складне речення, в якому зміст частин протиставляється або зіставляється

варіанти відповідей

 Роздивися тверезо по світу - нас нова обнімає доба.

Пан гуляв у себе в замку - у ярмі стогнали люди.

Зійшов сніжок - берись за плужок.

Посієш вчинок - виросте звичка.

Запитання 3

Укажіть безсполучникове складне речення, у якому друга частина виражає наслідок, висновок з дії, що названа в першій. 

варіанти відповідей

То не хмара — біла пташка хмарою спустилась. 

Уже немає хмар — то табуни сполоханих, розпужаних диких коней скільки духу мчаться понад хатами. 

 Вітер в гаї не гуляє — вночі спочиває. 

А ясновельможний на воронім коні блисне булавою — море закипить. 

Запитання 4

Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід оставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.

Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.

Дощ пройшов сад в росі купається.

Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.

Запитання 5

Безсполучникове складне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Головною в байках Сковороди є його філософія...» додати

варіанти відповідей

безцінне «зерно істини», пізнане автором.

а не їхня складна мова чи прозова форма.

прихована в алегоричних образах.

саме вона становила сенс життя мудреця.

Запитання 6


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.

Складним безсполучниковим є речення


варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п’яте

Запитання 7

Двокрапку треба поставити, якщо до частини речення «Завжди уважно й зацікавлено слухаю кожного співрозмовника…» додати фрагмент

варіанти відповідей

 який по-новому оцінює давно відомі історичні факти.

 саме так можна «побачити» його інтелектуальний рівень.

 потенційного натхненника моїх креативних рішень.

 і саме це допомагає мені більше дізнатися про нього.

Запитання 8

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити кому в рядку.

варіанти відповідей

Міцна сім'я міцна держава.

Світали ночі вечоріли дні.

Ловив рибку впіймав рака.

Небо зоряне завтра дощу не буде.

Запитання 9

Після речення "Цвітуть яблуні..." треба поставити кому, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

пахнуть білі гречки.

прийшов травень.

вишні тільки готуються.

розносяться пахощі навколо.

Запитання 10


Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.

Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.

Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.

Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.

Запитання 11


Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.

Сашко задихався та зморився більше години вони бігли з Сіроманцем.

Сонце зайшло степові озера стали на якийсь час темно-червоними.

Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.

Запитання 12

Після фрагмента речення Брат натиснув на ручку... треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

потім натиснув на дзвінок

підійшовши до дверей.

й почав прислухатися.

двері відхилилися.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест