Головні члени речення
З'ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово).Ніколи не треба забувати про своє призначення й (1)завжди пам'ятати, що (2)митці покликані народом для того, аби показувати (3)світові насамперед, що життя (4)прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.
Перший стовпчик:
1) завжди
2) митці
3) світові
4) прекрасне
Другий стовпчик:
А) обставина
Б) підмет
В) додаток
Г) іменна частина присудка
Д) означення
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире:
1) тире при відокремленому означенні
2) тире в складносурядному реченні
3) тире при одноріднихчленах речення
4) тире між підметом і присудком
Приклад:
А) Я усміхнусь — і все навкруг сміється.
Б) Печаль пече — гаряча і нестримна.
В) Для гордої і владної душі життя і воля — на горі високій.
Г) Непереможна безборонність — твій меч єдиний і єдиний щит.
Д) На річці, у лісі, на полі — усюди німа тиша.
З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра позначає наступне слово).
Українській класичній (1)прозі (2)завжди була (3)властива яскрава (4)поетичність.
Перший стовпчик:
1) прозі
2) завжди
3) властива
4) поетичність
Другий стовпчик:
А) підмет
Б) присудок
В) означення
Г) додаток
Д) обставина
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Розділовий знак:
1) тире між підметом і присудком
2) тире перед узагальнювальним словом
3) тире при відокремленій прикладці
4) тире в безсполучниковому реченні
Приклади:
А) Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.
Б) Здобути волю — то мій рай.
В) Я тільки тепер побачив село — нужденну купку солом’яних стріх.
Г) Від малих дітей голова болить, а від великих — серце.
Д) Прийде осінь — у засіках буде хліб золотий.
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.
Член речення:
1) підмет
2) присудок
3) означення
4) обставина
Приклад:
А) Я лиш син народу.
Б) Весна захлиналася буйним цвітом вишень.
В) Писати вірші — жить непросто.
Г) І гнеться дерево від плоду.
Д) Русявий день гаптує сни світанню.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.
Розділовий знак:
1) кома
2) двокрапка
3) тире
4) дужки
Приклад:
А) Знаю я … моє ім’я не згасне на прийдешнім сонячнім путі.
Б) Це просто день, що врубується в простір … Сергій Жадан ….
В) Ось ранок … синім возом … їде … і сонця сніп в село везе.
Г) Вдихати вітер Батьківщини … найвище щастя на землі.
Д) І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувши червоні.
З’ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово).
Мова (1)Гоголя — це своєрідний український (2)«говір» за мелодикою, синтаксисом, словником, тому важко рівнопотужно перекласти (3)Гоголя українською: втрачається (4)неповторний аромат українськості.
Перший стовпчик:
1) Гоголя
2) «говір»
3) Гоголя
4) неповторний
Другий стовпчик:
А) іменна частина присудка
Б) прямий додаток
В) непрямий додаток
Г) узгоджене означення
Д) неузгоджене означення
Визначте синтаксичну роль виділеного дієслова в реченнях
Перший стовпчик:
1) підмет
2) компонент складеного дієслівного присудка
3) обставина
4) додаток
Другий стовпчик:
А) Звичай робити писанки виник в Україні ще з дохристиянських часів.
Б) Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.
В) Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.
Г) На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.
Д) Співати - це обов’язково, як дихати.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Перший стовпчик:
1) перед узагальнювальним словом
2) між підметом і присудком
3) при відокремленій прикладці
4) у безсполучниковому реченні
Другий стовпчик:
А) Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.
Б) Мемуари, щоденники, листи - усе це джерела для вивчення історії.
В) Соловей співає - серце завмирає.
Г) У будь-якій ситуації залишатися Людиною - ось єдина умова життя.
Д) Часом над горами встає веселка - різнобарвний стовп світла.
Неправильно вжито тире в реченні
Установіть, якими однорідними членами ускладнено кожне речення.
Однорідні члени речення:
1) підмети
2) присудки
3) додатки
4) означення
Приклад:
А) Звичністю, буденністю позначено тут життя.
Б) Пливуть переді мною сині води, білі піски.
В) Світ здається чарівною казкою, нерозгаданим плетивом мрій.
Г) Тихо опадає цвіт яблунь і груш.
Д) Під моїм вікном густо, медово пахне акація.
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова
Перший стовпчик:
1) підмет
2) присудок
3) означення
4) обставина
Другий стовпчик:
А) Молодість здатна творити несподіване й неймовірне.
Б) Як розбещує людину сама можливість принижувати інших!
В) Не дивиться їм грізно в очі «завтра».
Г) А він стоїть наперекір усім
Д) Народ шукає в геніях себе.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире:
1) перед узагальнювальним словом
2) між підметом і присудком
3) при відокремленій прикладці
4) між частинами безсполучникового речення
Приклад:
А) А мова — то пісня душі, покладена на слова.
Б) І сльози, і прокльони — все мине.
В) І ось прийшла неділя — день легкий.
Г) Мало життя прожити — треба життя зрозуміти.
Д) Я усміхнусь — і все навкруг сміється.
Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом речення з таким підметом.
Перший стовпчик:
1) іменник
2) прикметник, що переходить в іменник
3) дієприкметник, що переходить в іменник
4) словосполучення
Другий стовпчик:
А) Увік я вірна буду, мій сердечний друже.
Б) І забуте в душі ожива.
В) І дивились на мене ті очі, як веселки, з-під маєва брів.
Г) Сміливі завжди мають щастя.
Д) Ішли дві долі різними шляхами.
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.
Перший стовпчик:
1) підмет
2) присудок
3) означення
4) обставина
Другий стовпчик:
А) Щирі друзі глечика не поб’ють.
Б) Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.
В) На десерт подали сік із полуниць.
Г) Перехожі з подивом поглядали на дівчину.
Д) Ніч осіння на дощ і туман багата.
Неправильно побудовано речення
Установіть, яким членом речення є кожне зі слів, позначених цифрами (цифра стоїть перед словом, яке вона позначає).
У кого (1)серце мудрістю (2)багате, (3)тому глибини (4)всякі перейти.
Перший стовпчик:
1) серце
2) багате
3) тому
4) всякі
Другий стовпчик:
А) додаток
Б) означення
В) обставина
Г) підмет
Д) присудок
З'ясуйте причину вживання тире в наведених реченнях.
Випадок уживання тире:
1) перед узагальнювальним словом
2) між підметом і присудком
3) при відокремленій прикладці
4) у безсполучниковому реченні
Приклад:
А) Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.
Б) Ні сивий академік, ні учитель, ні учень - ніхто не відповість на це питання.
В) Соловей співає - серце завмирає.
Г) У будь-якій ситуації залишатися Людиною – ось єдина умова життя.
Д) Часом над горами встає веселка – різнобарвний стовп світла.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире:
1) тире при відокремленій прикладці
2) тире в реченні з однорідними членами
3) тире між підметом і присудком
4) тире в неповному реченні
Приклад:
А) Найбільше у світі любив він багрянолисту осінь – природи солодку зрілість
Б) Дівчина внесла оберемок майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.
В) Зацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячно-тремтливі кульбабки – біля ставу.
Г) Класична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія – це справжньої поезії дороги.
Д) Зображення флори й фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.
Граматичний зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні
З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Член речення:
1) підмет
2) присудок
3) додаток
4) означення
Приклад:
А) Забування вичищає авгієві стайні пам'яті.
Б) Хвилина - це наче й мало.
В) Глечики з глини прикрашали невеликий мисник.
Г) Андрій раптом зупинився подумати.
Д) Вибиватися в люди - справа зовсім не проста.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире.:
1) тире при відокремленому означенні
2) тире в складносурядному реченні
3) тире при однорідних членах речення
4) тире між підметом і присудком
Приклад:
А) Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
Б) Печаль пече – гаряча і нестримна.
В) Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
Г) Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
Д) На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.
Доберіть приклад до кожного виду однорідних членів речення.
Однорідні члени речення:
1) підмети
2) присудки
3) додатки
4) означення
Приклад:
А) Поміж замком і ставом розкинулося передмістя.
Б) Чулося гудіння медоносних бджіл, волохатих джмелів.
В) Згори видно скошені жита й залитий водою луг.
Г) У траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.
Д) Наймилішою й найдорожчою для людини є її рідна мова.
З’ясуйте причину вживання розділового знака
Розділовий знак:
1) тире між підметом і присудком
2) тире перед узагальнювальним словом
3) тире при відокремленій прикладці
4) тире в безсполучниковому реченні
Приклади:
А) Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи – усе це дихало молодою парубоцькою красою.
Б) Здобути волю – то мій рай.
В) Я тільки тепер побачив село – нужденну купку солом’яних стріх.
Г) Від малих дітей голова болить, а від великих – серце.
Д) Прийде осінь – у засіках буде хліб золотий.
Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.
Складений іменний присудок ужито в реченні
Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)
Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення:
1) підмет
2) присудок
3) означення
4) обставина
Речення:
А) Щирі друзі глечики не поб’ють.
Б) Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.
В) На десерт подали кисіль з вишень.
Г) Перехожі з подивом поглядали на дівчину.
Д) Русявий день гаптує сни світанню.
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.
У ролі підмета вжито в тексті виділене слово
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення:
1) підмет
2) присудок
3) додаток
4) означення
Приклад речення:
А) Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б) У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В) Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г) Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д) Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
Прочитайте речення.
Лише частина студентів ... опанувати правила вимови ..., хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, ... цій темі чимало часу.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово.
Член речення:
1) підмет
2) додаток
3) означення
4) обставина
Приклад речення:
А) Як кажуть в народі, життя прожити – не поле перейти.
Б) Перед виходом з дому Орест затримався перевірити квитки на потяг.
В) Як виховує людину сама можливість зробити добро!
Г) Батьки повинні навчити дитину долати життєві перешкоди.
Д) Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Приклад речення:
1) Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.
2) Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.
3) Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.
4) Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.
Випадок уживання тире:
А) тире при відокремленому означенні
Б) тире в складному безсполучниковому реченні
В) тире на місці пропущеного члена речення
Г) тире при однорідних членах речення
Д) тире між підметом і присудком
З’ясуйте, які однорідні члени є в кожному реченні.
Члени речення:
1) підмети
2) присудки
3) додатки
4) означення
Приклад речення:
А) Дивитися й питати – це складна наука.
Б) Пробачай помилки іншим, але не собі.
В) Робота була копітка, складна, але цікава.
Г) Не снідавши, не обідавши, побігли працювати.
Д) Від власної праці отримаєш плід солодкий, смачний.
Однорідними додатками ускладнено речення
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире:
1) тире при відокремленій прикладці
2) тире в складносурядному реченні
3) тире при однорідних членах речення
4) тире між підметом і присудком
Приклад речення:
А) На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.
Б) Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
В) Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
Г) Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.
Д) Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється.
Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.
Керівника туристичного гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися …
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
(1)Звичай (2)плести навесні вінки (3)з давніх-давен (4)поширений у багатьох народів світу.
Варіанти:
А) підмет
Б) присудок
В) означення
Г) додаток
Д) обставина
З’ясуйте, якими однорідними членами ускладнено речення.
Однорідні члени речення:
1) підмети
2) присудки
3) обставини
4) додатки
Приклад речення:
А) Джордано Бруно, видатний філософ та поет епохи Відродження, походив з незаможної італійської родини.
Б) У дитинстві його віддали в монастир, але хлопець утік і подорожував Європою, пізніше видавав книги та проповідував.
В) У його вченні цікаво поєднані наука і магія, обґрунтування нескінченності Всесвіту й віра з переселення душ.
Г) Один венеційський аристократ написав донос до інквізиції, бо не хотів платити філософу за поради й консультації.
Д) Постраждав Джордано не через свою філософію, а через принципове протистояння здирництву монастирів
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).
Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире:
1) тире між підметом і присудком
2) тире на місці пропущеного члена речення
3) тире при відокремленій прикладці
4) тире в безсполучниковому складному реченні
Приклад речення:
А) Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.
Б) Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.
В) Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.
Г) Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.
Д) Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
… Тетяна з Андрієм … від екскурсовода, що Тарасові … встановлено тисячу двісті п’ятдесят шість … в Україні й сто двадцять вісім за кордоном.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення:
1) підмет
2) іменна частина складеного присудка
3) означення
4) додаток
Приклад речення:
А) Життєвий успіх людини часто пов’язаний з умінням спілкуватися.
Б) Мовлення – надзвичайно важливий чинник порозуміння між людьми.
В) Умовою успішного спілкування є знання правил мовного етикету.
Г) Той самий комунікативний намір можна здійснити по-різному.
Д) Конфлікти можуть виникати через невдалий добір мовних засобів.
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Хочеш протидіяти забуванню –(1) споруджуй так звані «палаци пам’яті» за мнемонічною технікою,(2)що її,(3) за легендою,(4) розробив давньогрецький поет Симонід Кеоський,(5) а в наш час популяризував Бенедикт Камбербетч –(6) Шерлок Голмс із британського телесеріалу.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія BBC. (2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.
У ролі підмета в тексті вжито виділене слово
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Речення:
1) Знов (1)зозулі голос
2) чути (2)в лісі,
3) Ластівки (3)гніздечко звили в стрісі.
4) А вівчар жене отару плаєм, Тьохнув пісню (4)соловей за гаєм.
Член речення:
А) присудок
Б) підмет
В) означення
Г) додаток
Д) обставина
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире:
1) тире при відокремленій прикладці
2) тире між підметом і присудком
3) тире в безсполучниковому реченні
4) тире в реченні з однорідними членами
Приклад речення:
А) Хто може похвалитися тим, що знає життя й творчість Василя Яковича Єрошенка – видатного письменника, філософа, музиканта, педагога, есперантиста, поліглота?
Б) У Японії та Китаї він був відомим, навіть популярним письменником – у Європі ж мало хто чув про цього талановитого митця.
В) Найскладніші для європейців мови: японську, китайську – письменник знав досконало.
Г) Українець Василь Єрошенко – класик японської літератури, який увійшов у її історію під прізвищем Еросіенко.
Д) Василь Якович залишив по собі яскравий слід – і кому, як не нам, увіковічити пам’ять про японського класика-українця виданням його творів рідною мовою?
Редагування потребує речення
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення:
1) Полюси мого світу – карамель і полин.
2) Поміж ними – пустельні поля магнетизму.
3) Тут немає землі – і не видно землі.
4) Є один тільки метод – молитися й дихать.
Умова:
А) тире при відокремленому означенні
Б) тире в складносурядному реченні
В) тире на місці пропущеного члена речення
Г) тире в складному безсполучниковому реченні
Д) тире між підметом і присудком
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення:
1) підмет
2) присудок
3) додаток
4) означення
Приклад речення:
А) Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б) У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В) Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г) Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д) Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
А) Однак чиста вода в Україні таки є: скуштувати її можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел.
Б) Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту.
В) Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку погіршується.
Г) Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
Д) Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого стає надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
Роль присудка виконує прикметник
Доберіть приклад до кожного обґрунтування щодо вживання тире.
Речення:
1) У мене жодних претензій нема до Долі – моєї обраниці.
2) Кохати – нові землі відкривати, нюанси свіжі й відтінки нові.
3) Не встигне вийти річка з берегів – весна пливе під парусом акацій.
4) Була зима. Ішов зелений сніг. За ним – рожевий. Потім – фіалковий.
Обґрунтування:
А) тире в складному безсполучниковому реченні
Б) тире на місці пропущеного члена речення
В) тире при відокремленій прикладці
Г) тире в реченні з однорідними членами
Д) тире між підметом і присудком
Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире:
1) тире в реченні з однорідними членами
2) тире між підметом і присудком
3) тире при відокремленій прикладці
4) тире на місці пропущеного члена речення
Приклад речення:
А) Паркур – це мистецтво пересування в просторі за допомогою акробатичних навичок.
Б) Досягнув 16 років – можеш почати тренування під наглядом досвідченого інструктора.
В) У паркурі вивчення нових елементів триває місяцями, а практика – усе життя.
Г) Дроп, сприн, блайнд, реверс – усі техніки стрибків потребують від виконавців фізичної підготовки.
Д) З-поміж інших видів спорту паркур має найближчого родича – спортивну гімнастику.
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Лише частина студентів … опанувати правила вимови …, хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, … цій темі чимало часу.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома