СИНТАКСИС. Словосполучення. Варіант 5

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 164 рази
24 запитання
Запитання 1

У якому рядку словосполучення утворені способом прилягання?


варіанти відповідей

Будинок справа, дорога ліворуч, дуже швидко, квиток на поїзд, хід змагання.

Дорога без кінця, радість перемоги, найважливіший за все, любов на все життя, перший у списку.

Приклад для наслідування, зошит в лінійку, день без тривог, поїздка на північ, твір про героїв, життя в праці.

Читання вголос, кава по-віденськи,  шапка набакир, сьогодні вдень, зовсім поруч.

Запитання 2

Виберіть рядок із іменниковими словосполученнями {за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Намагання дізнатися, шовкова сукня, легенда про закоханих, знайомі обличчя, розповідь про неспокій, зустріч з прекрасним.

Червона калина, два кольори, цвіт папороті, кращі з працівників, дівчина гарної вроди, шостий від стіни.

Волошкові очі, смерековий стан, талант педагога, щирий серцем, хтось із нас, глибока криниця.

Дума про любов, двоє хлопчиків, чоловік сестри, настояний на травах, один із тисячі, тканина в смужку.

Запитання 3

Вкажіть, у якому рядку всі словосполучення складні за будовою.


варіанти відповідей

Основоположник нової української літератури, стрічати світанок нового дня, спогади ветерана, досвід вчительської праці, молодий душею ветеран, життя сучасної людини.

Будинок на два поверхи, тонке сприймання людської краси, тема нашої розмови, чудово виголошена промова, вивчення багатств рідної мови, комбайн для збирання зерна.

Дедалі зростаючий інтерес до фольклору, точити ляси з подругою, син свого народу, завдання учнівської молоді, почуття громадянського обов'язку, остання сторінка роману.

Наш обов'язок перед суспільством, боротьба за мир, незабутні роки юності, тонке сприймання краси, здатний на подвиг, пишатися творчістю майстра.

Запитання 4

У якому рядку всі словосполучення виражають додаткові відношення (між головним і залежним словами)?


варіанти відповідей

Мить чекання, кінець осені, гурток з української мови, сторінки книги, музика природи, шкільні роки.

Предмет спостереження, продовження конкурсу, час відпочинку, учи­тельська нарада, повернутися щасливим, зустріч з космонавтом.

Вивчити вірш, зустрічаючи сонце, вручений переможцям, вірний присязі, подарований батьком, пліч-о-пліч з товаришем.

Бути першим, пошуки істини, здаватися гарним, двадцять днів, назива­тися Іваном, четвертий день.

Запитання 5

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Вдячний нащадкам, суперечка болільників, читання повісті, досліджен­ня космосу, замилуватися берізкою, наказ батька.

Ставлення до товариша, ненависть до ворогів, схожий з кіноактором, зображення подій, бажання доньки, передавати з рук у руки.

Правила поведінки, машинне мовлення, святкове звернення до школя­рів, освідчення в коханні, виступ депутата, повернення сина.

Наближення бурі, падіння зірки, чергування учнів, рішення командира, відкриття Ломоносова, гудіння моторів.

Запитання 6

У якому рядку всі словосполучення прислівникові (за морфологічним вираженням головного слова)?


варіанти відповідей

Добре продуманий, завдання додому, непомірно важко, починати спо­чатку, повторюватися день у день, завжди попереду.

Приїхати ввечері, врешті-решт, навпіл поділений, дуже добре, надто да­леко, швидше від звичайного.

Явно несправедливо, дуже далеко, цілком задовільно, міцніше від криці, більше в десять разів, важливо для нас.

Багато хто, поступово впроваджувати, максимально використаний, важливо виконати, подібно до цього, вигідно тобі.

Запитання 7

У якому рядку всі словосполучення утворені способом узгодження?


варіанти відповідей

Стрімкий день, українська калина, степи України, берізки-сестрички, добрий до всіх, дуже радий.

Щедрий урожай, березові листки, Курильські острови, житні колоски, зерно пшениці.

Добірне зерно, сонячні гони, радісні пісні, пора надій, моя правда, надії на краще.

Прокладений шлях, велика сім'я, найсвятіший заповіт, прийдешній день, батьківська земля, вічний вогонь.

Запитання 8

Укажіть рядок із прислівниковими словосполученнями {за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Винятково чуйний, всебічно освічений, відомо з джерел, досить різноманітно, захоплено працювати, несподівано зустріти.

Зараховано асистентом, політ завершено, пізно восени, рано-вранці, чудом врятуватися, повернутися додому.

Надто багато, зовсім небажано, говорити схвильовано, по-справжньому щасливий, відбуватися безперервно, діяти свідомо.

Удвох з сестрою, пізно вночі, незвично важко, надто обережно, зрозуміло для багатьох, навіки разом.

Запитання 9

У якому рядку всі словосполучення складні за будовою?


варіанти відповідей

Чесно виконати обов'язок, завдання кожного учня, розсипати бризки сміху, велика відповідальність перед народом, турбуватися про брата.

Проникнення в суть справи, любов до землі, цікаві сторінки книги, українська література, мова художнього твору.

Творче дерзання народу, вчасно прийняти рішення, безмежна туга за селом, бажання товариша допомогти, глибока повага до вчителів.

Родючі землі Поділля, вода Чорного моря, найвищий приклад мужності, раціонально використовувати час, допомогти в біді.

Запитання 10

З'ясуйте, у якому рядку всі словосполучення обставинні (за відношенням між головним і залежним словами).


варіанти відповідей

Читати голосно, нагадати вчасно, спалахнути яскраво, виразно написаний, повернутися через місяць.

Відкриття науки, підкорення космосу, спалахи багаття, поведінка сестри, розповідь очевидця.

Сумління товариша, хвилювання присутніх, суперечка друзів, палахкотіння вогню, повага до брата.

Спів пташок, піклування про людину, шелестіння листя, відкриття вченого, пізне повернення.

Запитання 11

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Закоханість у педагогіку, натхненні обличчя, несподівана зустріч, по­трібний для дослідження, вірність традиціям.

Писати для дітей, знати з життя, засвітити світло, зупинитися на мить, любити по-справжньому.

Центр столиці, чисті джерела, цікавитися літературою, кімната для від­починку, зустріч учених, краплина крові.

Сказати з ввічливості, зникнути в темряві, жити в місті, пояснити дохідливо, залишатися вдома, знаходитися поблизу.

Запитання 12

Словосполучення якого рядка утворені способом дієслівного керування?


варіанти відповідей

Досягти мети, ждати початку, нарвати яблук, уникаючи зустрічі, оголо­шено старостою.

Малювати олівцями, відомий всім, повідомлений кореспондентом, спі­ваючи пісню, відцуратися слова.

Поїхати на екскурсію, йти пішки, уміти малювати, вдячний за допомогу, наказано ректором.

Прийти на побачення, адресувати присутнім, написати заново, уникну­ти удару, сповнений по вінця.

Запитання 13

Як поділяють словосполучення за морфологічним вираженням головного слова?


варіанти відповідей

На вільні і зв'язані.

На дієслівні, додаткові, обставинні.

На означальні, обставинні, додаткові.

На дієслівні, іменникові, прикметникові, прислівникові, займенникові, числівникові.

Запитання 14

Вкажіть, у якому рядку усі словосполучення дієслівні.

варіанти відповідей

Працюючи невпинно, навчитися узагальнювати, дорожити честю, нава­житися сказати, бажання зустрітися, радіти зустрічі.

Уникнувши небезпеки, йти не зупиняючись, вимагати знань, зауважу­вати небезпідставно, обраний депутатом, намагання утвердитися.

Зовсім змінитися, книжку прочитано, їхати автобусом, щось занотувати, розуміючи необхідність, творити колективно.

Повчитися точності, ставитися бережливо, всебічно розвинений, споді­ваючись зустрічі, низько вклонитися, лунати натхненно.

Запитання 15

У якому рядку всі словосполучення складні за будовою?

варіанти відповідей

Впадати у відчай, нещасливий випадок, віддавати скарби душі людям, процес суспільного розвитку, завжди потрібний людям.

Неосяжне багатство мови, бережливе ставлення до природи, погодитися з думкою товариша, прислухатися до шепоту трав, сторінки наших газет.

Духовні цінності, постійне бажання вчитися, славні сини народу, картина художника Божія, іспит моральної зрілості, людина великої душі.

Вести розмову з мудрою людиною, вміння сприймати народне слово ставитись до мови творчо, порада вчителя, постійне спілкування з людьми.

Запитання 16

З'ясуйте, у якому рядку всі словосполучення означальні (за відношенням між головним і залежним словами).

варіанти відповідей

Твір письменника, право на працю, людина високої культури, зошит з математики, доля людини.

Творчість Франка, мистецтво художника, герой поеми, твори світової літератури, закон Ньютона, високий на зріст.

Праця з натхненням, читання вголос, мандрівка Україною, талановитий митець, рух без упину, звеличена працею.

Дівчина з косою, плач Ярославни, відомий з першоджерел, згадка про рідний край, Гомерова поема, бажання розповісти.

Запитання 17

Словосполучення в якому рядку однакові за відношенням між головним і залежним словами?

варіанти відповідей

Мудрість життя, частина поля, хтось білявий, хвилина мовчання, пам'ятний знак.

Бачити один раз, багато днів, щось таємниче, одна з відмінниць, одного разу, берег річки.

Ранок життя, золото душі, бути потрібним, розвиток таланту, схід сонця, завдання вчителя.

Почервоніти від сорому, написати додому, повернутися з відрядження, сидіти посміхаючись, наполегливо навчатися, зустрітися віч-на-віч.

Запитання 18

У якому рядку слова в словосполученнях поєднані зв'язком узгодження?


варіанти відповідей

Відро води, море квітів, гра на скрипці, щебетання соловейка, провісник весни, задум автора.

У далекій країні, людська шана, справжні коштовності, пониклі трави кожне серце, наша слава.

Сильний вірою, повага до людей, квітка троянда, розкішний вінок, одне покоління, доля людська.

Звуки піаніно, довга зима, українська пісня, укритий квітами, невимовний жаль, на білому коні.

Запитання 19

У якому рядку всі поєднання сліз не становлять словосполучення як окремої синтаксичної одиниці?


варіанти відповідей

Водити за ніс, зірватися на ноги, в один голос, водою не розлити дру­зів, в поті чола, в'янути на пні.

Тарас Шевченко, у вогонь і воду, гав ловити, горою стояти за народ, по­серед залу, дати бій.

Узяти на себе сміливість, узяти книгу, треті півні, слово і діло, слово за словом, сидіти сидьма.

Для годиться, догори дном, ні слуху ні духу, душа в душу, не ликом ши­тий, мати спроможність.

Запитання 20

Виберіть рядок з прислівниковими словосполученнями (за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Дорога ліворуч, правильно виконане завдання, щодня приходити, за­вчасу готуватися, зустрітися несподівано.

Згадувати щоднини, недалеко від міста, день у день бачитися, наглухо зачинений, по-справжньому чесний.

Зроблений абияк, скрізь побувати, дуже дивно, працювати вп'ятьох, заплатити дорожче.

Незадовго до зустрічі, ближче до лісу, ліворуч від будинку, надзвичай­но красиво, споконвіку відомо.

Запитання 21

У якому рядку всі словосполучення складні за будовою?

варіанти відповідей

Полум'яне серце митця, світочі духу, міста нашої країни, відповідаль­ність за доручену справу, дуже рясний урожай.

Запашне малинове варення, брести польовою дорогою, молода душа поета, глибоко засвоювати тему, законспектувати статтю, вивчити вірш напам'ять.

Цікавитись своєрідністю композиції, творча палітра художника, взаєми­ни між колегами, розмова з людьми, поїхати на роботу за призначенням.

Прагнення глибше пізнати світ, рано залишити батьківський дім, підви­щення урожайності зернових, вдало підготовлений реферат, учасник ху­дожньої самодіяльності.

Запитання 22

З'ясуйте, у якому рядку всі словосполучення обставинні (за відношенням між головним і залежним словами).


варіанти відповідей

Духовно багатий, видавати вперше, вивчати глибоко, всебічно описа­ний, надто важливий.

Зачинений зсередини, благородний у пориваннях, швидше від вітру, зворушений до сліз, крокувати вулицею.

Приїхати заради матері, вимогливість до себе, зустрітися біля школи, працювати у першу зміну, чекати від п'ятої години.

День у день спостерігати, пам'ятати все життя, приїхати у п'ятницю, ба­чити вперше, бажання прочитати.

Запитання 23

Словосполучення якого рядка поєднані зв'язком керування, коли головне слово керує декількома взаємозамінними формами?


варіанти відповідей

Дякувати вчителеві, за пораду; вірити людям, в людей; заперечувати сказане, товаришеві; переписувати написане, двічі; законспектувати статтю, в зошит.

Сподіватися на зустріч, зустрічі; милуватися з картини, на картину; чекати весни, на весну; розумітися на музиці, у музиці; закутатися хусткою, у хустку.

Працювати з книгою, з групою; досягти мети, до мети; докоряти доньці, за неуважність; керівник групи, у групі; звітувати про роботу, на зборах.

Найкраща з дівчат, серед дівчат; докласти зусиль, зусилля; подібний до батька, на батька; послати листа, вчасно; вірний любові, у любові.

Запитання 24

Вкажіть рядок із числівниковими словосполученнями (за морфологічним вираженням головного слова).

варіанти відповідей

П'ятеро учнів, усі вчителі, багато успіхів, два брати, сорок сорок, мільярди зірок.

Семеро друзів, тисяча думок, кільканадцять справ, двоє коней, декілька гривень, мільйони людей.

Одне завдання, п'ятий предмет, перший за списком, сьомий в ряду, восьмий клас, одна вправа.

Дві доньки, приїхало шестеро, школа № 2, дванадцять балів, половина саду, решта учнів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест