Складне речення

Додано: 4 грудня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 641 раз
10 запитань
Запитання 1

Укажіть складне речення.

варіанти відповідей

Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь. 

Скільки дозорців з нудьги полювало за лисом, а жодному не вдалося влучити.

Дівчата пряли починки, вишивали, готували сорочки на придане. 

Служки носили безліч страв: тетереви, гуси, журавлі, голуби, кури; всілякі напої: вино, мед, чистий і варений з корінням, квас.

Запитання 2

Укажіть складносурядне речення.

варіанти відповідей

Сироватка рвонувся, але якась владна сила зупинила його, не дала схопитися на ноги. 

Пахло далеким вітром, якого звечора не було

Іван підійшов до вже зарослого окопу: прилетів раптом до того окопу і впав на одну з квіток лахматий джміль.

Книжна мудрість свята, її не потяти шаблею і з гармати не встрілити.

Запитання 3

Укажіть складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Навкруги була пустка самотній ліс і не видно було живої душі.

Витьохкував у березі соловей і десь співали дівчата

Безлисті чорні дуби та гриби в лісі рельєфно чіткі і в прогалинах між стовбурами погляд летить далеко.

Шибки мов у пропасниці тремтять від ревиська моторів і стіни так само вібрують.

Запитання 4

 Укажіть речення, де правильно визначено тип складносурядного речення. 

варіанти відповідей

Або сина його виженуть із гімназії, не давши йому докінчити курсу, або нехай він, батько, висіче сина різками таки тут, у Полтаві в гімназії. (Складносурядне речення з єднальним сполучником.) 

Колись на вершечку могили ще лежав велетенськип гранітний валун, і з нього було видно далі, аж за Дніпро, але його розтрощили блискавиці. (Складносурядне речення з розділовим сполучником.)

Темніли стрілки щавлю, та смачно вабила конюшина. (Складносурядне речення протиставним сполучником.)

Розмножують горицвіт свіжозібраним насінням, та схожість його невисока. (Складносурядне речення з протиставним сполучником.) 

Запитання 5

Знайти речення з відносно рівноправними, незалежни-ми одна від одної частинами 

варіанти відповідей

Морква, біб і цибулина,бурячок і капустина,ще й картопля — шусть у горщик,Ну й смачний ми зварим борщик

Здобудеш освіту – побачиш більше світу.

Довго з тіста їх ліпили,у окропі поварили.Потім дружно ласували,ще й сметанки додавали.

В розмальованій хустині,Солоденька всередині.Коли нею почастують,Діти тішаться, ласують.

Запитання 6

Виберіть безсполучникове складне речення із смисловими відношеннями між частинами причини

варіанти відповідей

Вітамін С особливо необхідний нам легше подолати стрес.

Люди часто хворіють берегтися не вмію

Чи може людина бути здоровою без вітамінів чи потрібно знати про їх вплив на наше життя? 

Часник сім хвороб лікує, хворому і мед гіркий.

Запитання 7

Складнопідрядне речення з підрядним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати

варіанти відповідей

А оскільки вчора була сильна хуртовина.

Б хоча надворі вже була рання весна.

В ніби лежала товста пухова перина.

Г так що не можна було доїхати до міста.

Запитання 8

Складнопідрядним з підрядним причини є речення

варіанти відповідей

А Коли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.

Б Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.

В Люблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.

Г День такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.

Запитання 9

Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини  «Я буду згадувати свої шкільні роки...», додати

варіанти відповідей

А бо були вони щасливими.

Б щоб ненадовго повернутися назад.

В хоч і швидко вони промайнули.

Г доки буду топтати ряст.

Запитання 10

Складне речення з підрядним означальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Я так люблю зимові вечори в людськомі домі... вибрати 

варіанти відповідей

А щоб пісня линула з вікон.

Б бо тепло там і затишно в душі. 

В незважаючи на гамір та неспокій.

Г де зростають діти

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест