Відповідає схемі [ ] : [ ], [ ] речення (розділові знаки пропущено)
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Бабуся не прийшла до нас...» обрати
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
Який сполучник підрядності вжитий у реченні? Щоб гарно вчитися, потрібно потрудитися.
Скільки граматичних основ у реченні: Мати вірила: земля все знає, що говорить чи думає чоловік; на самоті вона тихенько розмовляла з нею, довіряючи свої радощі, болі і просячи, щоб вона родила на долю всякого...
Складним із сполучниковим і безсполучниковим зв`язком є речення
Складним із різними видами зв`язку є речення
Складними є всі речення, ОКРІМ
Складне речення із сурядним і підрядним зв`язком
Складним є речення
Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.
Складним є речення
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати
А
заступивши темрявою небо.
Б
і зависли над молодими садами.
В
які змусили все живе зачаїтися.
Г
і ринула стоголоса злива.
Д
пішов густий літній дощ.
Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Спадала безмісячна ніч...» обрати
А
якось журливо ставало на душі.
Б
неначе занурюючи все в темряву.
В
однак на ґанку ще точилася розмова.
Г
так що все птаство затихло.
Д
насувався лячний присмерк.
Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складнопідрядне речення з однорідною підрядністю:
А
Усіх, хто живе в Україні, має об’єднувати в суспільство українська мова, котру треба знати (Б. Олійник).
Б
Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя? (С. Марченко).
В
Повінь добрих почуттів затоплює вчителя, коли він чує, як довірливо тулиться до нього дитина (М. Стельмах).
Г
Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні не каламутять, не забруднюють душу (М. Стельмах).
Д
Хоч проживи сто і двісті років, Київ пізнати повністю неможливо, бо в кожного він свій, особливий, самобутній, неповторний (П. Загребельни
Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)
А
Здобули волю відшукали долю.
Б
Посієш впору збереш зерна гору.
В
Гаї шумлять я слухаю хмарки біжать милуюся.
Г
Повіяв вітер по долині пішла дібровою луна.
Д
Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.
(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлен..і яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетон..і плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетен..і павутиною й запален..і гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, [...] розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
А
Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.
Б
Сашко задихався та зморився більше години вони бігли з Сіроманцем.
В
Сонце зайшло степові озера стали на якийсь час темно-червоними.
Г
Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.
Д
Спочатку Тимко образився і хотів піти потім передумав і залишився.
Прочитайте речення.
Надходить пора переміщення барв (1) а сині верховіття дерев на рожевому тлі неба ще розгойдують у собі блакитно-сизі відтінки (2) і відчуваєш (3) скрізь причаїлися невидимі полохливі тіні (4) тому стало і повніше навколо (5) і більш тривожно на серці.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка
А
… кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.
Б
… у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.
В
… час пробудження природи від тривалого зимового сну.
Г
… ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.
Д
… коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски.
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
А
коми 1 і 2 – при уточнювальній обставині
Б
кома З – між частинами складносурядного речення
В
коми 4, 7 і 8 – між однорідними членами
Г
кома 5 – при відокремленому означенні
Д
кома 6 – перед підрядною частиною складного речення
Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):
А
Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.
Б
Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.
В
Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.
Г
Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.
Д
Степ половецький половіє трава аж срібна від роси.
Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити тире (розділові знаки пропущено):
А
Переконатися пора зробивши зло не жди добра (Д. Білоус).
Б
Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду (В. Канівець).
В
У товаристві лад усяк тому радіє (Л. Глібов).
Г
Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості (Є. Гуцало).
Д
Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю
(М. Рильський).
Прочитайте текст.
Майте на увазі(1), Дейл Карнегі(2), усесвітньо відомий психолог(3), пропонує простий спосіб стати найкращим співрозмовником(4): заохочуючи інших розповісти про себе(5), будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди(6), бо людей значно більше цікавлять власні проблеми.
НЕПРАВИЛЬНИМ є пояснення вживання розділових знаків у рядку
А
кома 1 - при вставних словах
Б
кома 2, 3 - при відокремленій прикладці
В
двокрапка 4 - при однорідних членах речення
Г
кома 5 - при відокремленій обставині
Д
кома 6 - при підрядній частині складного речення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома