Складне речення з різними видами сполучникового зв'язку

Додано: 30 березня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 544 рази
24 запитання
Запитання 1

Речення  Стояла тиха і по - своєму хвилююча година згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк а внизу з - під кожного куща виповзав туман, тому здавалось що над землею коливалися два неба

(М. Стельмах) складається з ( розділові знаки опущено):

варіанти відповідей

трьох частин  

чотирьох частин

п’яти частин

шести частин

Запитання 2

 Різні види зв҆язку( сурядний і підрядний) відсутні в реченні:

варіанти відповідей

  Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути (А. Шиян).



 Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині (С. Скляренко).

 


  То поїзд затримувався на станціях, бо колія була зайнята, то машиніст довго домовлявся із станційними працівниками, що не хотіли відпускаи вугілля, взагалі поїзд чомусь довго стояв перед семафором (А. Хижняк)


  Майже кожного місяця я приїздила до Києва, але раз у раз траплялося так, що або Ванда Львівна виїхала до Львова, або я через якісь обставини не могла її дочекатися (М. Пригара).

Запитання 3

Позначте речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком:


варіанти відповідей


Синіє небо, пливуть і пливуть по ньому хмарини, зеленіють на землі гаї та діброви, мріють у тремтячому мареві далекі села, пахне дозрілими хлібами, і тихо - тихо всюди, і тільки пісня тужить та скаржиться ( Г. Тютюнник).




На порозі вислуховуєм ще трохи стогнання самої хазяйки, і тепер ми певні, що наша знайомість з наметом міцна: ми посіяли в людях свій образ, нехай тільки тепер росте… ( М. Коцюбинський).



Там я творю її наново - і тоді здається мені, що ще більше права маю на неї( М. Коцюбинський).


Ліс був смерековий, видно, планово саджений, бо смереки заступали одна одну, як солдати в рядах, і творили своєрідні тунелі ( І. Вільде).


Запитання 4

В якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв'язок?


варіанти відповідей


З-над річки лине пісня голосна, а тут, біля гостинної веранди, іде безкровна лагідна війна червоної та білої троянди ( М. Рильський).




  Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині (С. Скляренко).


  Легко й радісно зітхнув густий хуторський парк із столітніми дубами, тихо забриніли маленькі шибки в низенькій хаті - землянці, що притулилась самотня до панського парку( С. Васильченко).



  Перевіяв Силентій підситком увесь попіл, але червінців не знайшов:  викапали вони золотою крівцею у святу землю (Г. Тютюнник).


Запитання 5

Яке із речень відповідає поданій схемі? ( розділові знаки опущено):

 [    ], (...), (...), (...),(…),(…).


варіанти відповідей

Коли б спитав мене хто-небудь яку музику любив у ранньому дитинстві який інструмент яких музик я б сказав що більше за все я любив слухати клепання коси (О.Довженко).



З ції хвилини все те що він бачив навколо себе чув і відчував повнилося для нього новим змістом йому ніби вставили інші очі і він ними бачив тепер те чого раніше не помічав йому ніби підмінили душу і він відчував те про що раніше не здогадувався ( Г.Тютюнник).



Ми милуємося природою і те що в кожного з нас у ці хвилини відкриваютьсясерця на зустрічкрасі здружує нас (В.сухомлинський)



 Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись (Л.Костенко). 

Запитання 6

Позначте речення, у якому пропущено розділовий знак  :                    


варіанти відповідей

Море шуміло, і хвилі його скакали далеко на берег, щоб змити низькі береги, покриті травою (М.Коцюбинський).



Уранці сніг заблищав так, ніби зима жменями понасипала блискіток, і вони сяяли й променилися (О.Іваненко).



Я охоплюю обома руками берізку, притуляючись до неї вухом, але вона мовчить, бо ще не розмерзся під корою сік, ще мертво в лісі (М.Стельмах).



Тимко знав, що по-народному цю квіточку називають «невісточкою» і те, що вона така прекрасна, і те, що її так звати зачарувало його (Г.Тютюнник).

Запитання 7

Укажіть схему, яка співвідноситься з реченням: Він говоривпро речі, повні жаху для мене, так просто й спокійно, як жайворонок кидав на поле пісню, а я стояв та слухав, і щось тремтіло в мені. 

варіанти відповідей

[ ], ( ), ( ), [ ], ( ).

 [ ], ( ), ( ), [ ], [ ]. 

 [ ], ( ), [ ], [ ]. 

[ ], ( ), ( ), [ ]. 

Запитання 8

Укажіть складне речення зі збігом двох сполучників, у якому правильно розставлено розділові знаки. 

варіанти відповідей

Чабан — це той, хто все життя на ногах, кого спека продублює і осінні мряки пронизують до кісток, і, коли інші ще сплять, він уже з отарою виходить з кошар у мокрі поля на свої цілоденні вахти. 

Небо аж дзвенить, і, хоч сонця ще нема, а ці дівчата вже передчувають його. 

 Між лісом і струмком простелилась долонька лугу, й, коли йти по траві, то з-під ніг весь час вискакують прозорокрилі коники. 

А Батий думав щось своє, він ховав ці думи в собі або, коли опівдні пригрівало сонце виходив з юрти, сідав у зручне ромейське крісло і надовго втуплював свій зір у синю морську далечінь. 

Запитання 9

Укажіть, з якої кількості частин складається речення.

Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих дже­рел дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості, ані людяного суму (О, Довженко).


варіанти відповідей

дві

три

чотири

п'ять

Запитання 10

Укажіть розділові знаки, які пропущено в реченні:

Дивишся вгору _ світло заливає очі, сліпить; опустиш погляд на землю _ відбите від землі, воно теж починає різати зір, і ти примружуєшся, кліпаєш…(Є. Гуцало)

варіанти відповідей

коми

 двокрапки

 тире

крапки з комами

Запитання 11

Укажіть, які види зв'язку наявні в реченні.

Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала, щоб чоловік, уперше потрапивши на те чи інше місце, безпохибно пізнав - ось він, той край, про який читав (В. Шевчук).

варіанти відповідей

Сполучниковий сурядний і підрядний

Безсполучниковий та сполучниковий сурядний

Безсполучниковий та сполучниковий підрядний

Безсполучниковий та сполучникові сурядний і підрядний

Запитання 12

Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.

варіанти відповідей

Спільний сніданок і можливість перекинутися щирим сло­вом із близькою людиною дорешти помирили Остапа з не­сподіваним випадком; його значно заспокоїли Соломіїні до­води і обидва товариші твердо поснули сном молодості.


Тепер уже щодня палав у печі веселий вогонь, смачно пахло борщем або галушками, і, коли Андрій смерком вертався до хати, свіжий од вітру з духом морозу у всіх складках одежі, то Маланка старалася догодити йому.


Виходило так, що всі були вдома, а, коли хто й забіг на ґуральню, то тільки на те, щоб подивитись.


Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, по­божно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик нічого не розуміє і, коли б не Андрій, не було б діла.


Запитання 13

Сполучне слово в складнопідрядному реченні: "Данилові аж запахло свіжим борошном, першим разовим хлібом, який старі хлібороби не крають ножем, а побожно розламують руками (М. Стельмах)" - виконує синтаксичну роль.

варіанти відповідей

 Підмета.

 Обставини.

Додатка.

Означення.

Запитання 14

Підрядна частина стоїть після головної в складнопідрядному реченні.

варіанти відповідей

Добре того вчити, хто хоче все знати.

Хто знання має, той і мур зламає.

Хто п’є зілля джинджури, той забуде дорогу до лікаря (Ф. Мамчур).

Хто вчиться змолоду, не знає під старість голоду (Нар. творчість).

Запитання 15

До складнопідрядного з підрядним з’ясувальним належить речення.

варіанти відповідей

Семен рукою розгладив недовірливі зморшки на чолі, хоча й позаздрив спокійним снам батька.

Неподалік од татарського броду, де навшпиньки спинався долинковий туманець, окреслилася постать людини.

Ярослав руками перебирав стебла пшениці, у яку вже ввійшла золотінь.

Так дівчині хотілося, щоб ніхто не побачив її.

Запитання 16

До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить речення.

варіанти відповідей

Дозорці дали знак, щоб веслярі рух весел припинили (З тв. А. Чайковського).

Хлопці держалися разом і, йдучи, розглядалися по сторонах, щоб добре затямити дорогу.

Повільно, обережно ступаю по чорноземові батькового городу, щоб йому боляче не було

На хвилину зупинялися, щоб дати коням відпочити.

Запитання 17

Сполучне слово в складнопідрядному реченні Хлопці збирали по дорозі повні оберемки сухого гілляччя, що з дерева пообпадало (А. Чайковський) виконує синтаксичну роль.

варіанти відповідей

Означення.

Підмета.

Обставини.

Додатка.

Запитання 18

Підрядна частина стоїть після головної в складнопідрядному реченні.

варіанти відповідей

Щоб лиха не мати, треба рано вставати.

Людина зростає такою, якою її навчили змалку.

Що нині впустиш, того завтра не доженеш.

 Коли за все візьмешся, то нічого не зробиш.

Запитання 19

До складнопідрядного з підрядним з’ясувальним належить речення.

варіанти відповідей

Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата дзвонами привертали парубочі серця 

Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.

Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта.

Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити.

Запитання 20

До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить речення.

варіанти відповідей

Щоб не сидіти без діла, дід став бджіл розводити та допомагати бабі в городі товктися.

Здивований, кінь перечекав, не рухаючись з місця, щоб не скаламутити води.

Отаман дав знак, щоб галера спинилася.

Під вогнище ми видовбали в піску яму, щоб не розшарпував вітер вогню .

Запитання 21

Знайдіть складне речення:

варіанти відповідей

Квітчає парк падучим листом карнизи, ліхтарі, дроти, встилає килимом барвистим бульвари, вулиці, мости.

Обважніле гілля дерев, зелень кущів, картоплі — все ніби порозбухало водою.

За селом шелестіли хліба і пахло полином.

Ясне сонце геть підбилося вгору, розсіває своє золоте марево по зеленій долині.

Запитання 22

Знайдіть речення, у якому перед сполучником «і» потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Сіявся дрібний дощ і одразу замерзав на кущах, на траві, на деревах.

Вже листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку. 

Коні бігали без вершників і половці не впізнавали один одного.

У полях диміла місячна курява і тихим посвистом бриніли жита й пшеничні ожереди. 

Запитання 23

Знайдіть складне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

варіанти відповідей

Земля тремтить у млості, і ронить пелюстки, і невідомі гості злітаються в садки.

Друзі, висівайте доброту, бо вона, як хліб, потрібна людям.

Навкруг рясні стоять сади, платани і каштани, та шелест верб у пам’яті не тане.

В глибокому яру ніби в’ється оксамитовий зелений пояс, на котрому блищать ніби вправлені в зелену оправу прикраси з срібла

Запитання 24

Знайдіть складнопідрядне речення:

варіанти відповідей

Гаснуть у плавнях комети, тихо вмирає на заході ніч.

Над берегом послався невеликий, густо зацвічений білою ромашкою луг.

 Рожевий пил спадав, синіло все кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави. 

 Межи зеленими килимами біліє гречка, наче хто розіслав великі шматки полотна білити на сонці.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест