Складне речення з різними видами зв'язку

Додано: 17 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 412 разів
12 запитань
Запитання 1

Знайдіть правильне твердження:

а) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності.

б) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності та інтонаційно.

в) Частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності, сполучними словами та інтонаційно.

г) Частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучними словами.

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 2

Знайдіть складне речення з різними видами зв'язку

варіанти відповідей

Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні. (В.Сосюра)

Уранці сніг заблищав так, ніби зима жменями понасипала блискіток, і вони всі сяяли і промінилися. (О.Іваненко)

То стихаючи, то міцніючи, то завмираючи і народжуючись, котилася пісня, як хвиля ніжна. (В.Підмогильний)

Уже й череда перейшла; і тільки шляхом ледве плуганились дві корови, одбившись од череди. (І. Нечуй - Левицький)

Запитання 3

Який вид синтаксичного зв'язку відображає подана схема?

[ ], а [ ] - [ ], (щоб...).

варіанти відповідей

Сполучниковий сурядний, підрядний та безсполучниковий;

Сполучниковий сурядний і підрядний;

Сполучниковий підрядний і безсполучниковий;

Сполучниковий сурядний і безсполучниковий.

Запитання 4

У якому з наведених складних речень усі частини (прості речення) поєднані сполучниковим сурядним і підрядним зв'язком?

варіанти відповідей

У кухні затихла, потім знов почалась балачка, але Трохим уже не втручався: він мовчки сидів і постукував пальцями по столі. (В.Винниченко)

Хліборобська праця звично панує тут, усе відбувається в ніби неквапливому розміреному ритмі, а насправді спішать, спішать, щоб устигнути, щоб і вирощеного ні зернини не втратити. (О.Гончар)

Мова - це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її. (О.Гончар)

Кобзар всюди був бажаним гостем: він по світу ходить, чує, що діється, і словами чи в пісні розкаже. (П.Панч)

Запитання 5

У якому з наведених складних речень усі частини (прості речення) поєднані сполучниковим сурядним, підрядним і безсполучниковим зв'язком?

варіанти відповідей

Над кіньми хмарками здіймалась пара, під ногами голосно рипів сніг, а прозоре небо переблискувало іскристими сніжинками. (П.Панч)

Сковорода каже, що людина вступає у дивовижний світ, і її головним завданням є зберегти свою духовну істоту.(В.Шевчук)

Це не уява: я чую, як пісня дужчає, здіймається вгору, перекочується могутнім грюкотом і лине тихим акордом в плюскоті зливи. (М.Коцюбинський)

Він оглянув літак: душа його нудьгувала, а серце рвалось у простори над хмари, де буяє сонце.(В. Підмогильний)

Запитання 6

Який вид зв'язку відображений у поданому реченні?

Довго спали вітри у ярах на припоні,

Довго тиша гнітюча полями повзла,

І стояли дерева німі на осонні,

Знемагала в пилюці вечірня імла.(В.Симоненко)

варіанти відповідей

Сполучниковий сурядний і підрядний;

Сполучниковий сурядний і безсполучниковий;

Сполучниковий підрядний і безсполучниковий;

Сполучниковий сурядний, підрядний і безсполучниковий.

Запитання 7

Скільки частин (простих речень) містить ця складна синтаксична конструкція?

Коли вже люди обляглися спати,

Коли вже місяць вилузнувся з хмар,

Коли спартанка Києва, не Спарти,

Лиш я світила вікнами в бульвар,

Тоді із ночі, з пітьми, з порожнечі,

Де зіп'ялася вежа на котурн,

Мені хтось душу тихо взяв за плечі -

Заговорив шопенівський ноктюрн.(Ліна Костенко)

варіанти відповідей

4

5

6

7

Запитання 8

Котрій схемі відповідає наведене речення?

Вологі березневі вітри дмухають звідти на Київ, на Володимирську гірку, розбуджуючи в душі те ласкаве, миле, далеке, що досі мовби дрімало десь у глибинах, а з першим подихом весни все знов підіймається, пробивається на поверхню.(О.Гончар)

варіанти відповідей

[ ], ( що ), а [ ].

[ ], [ ], [ ],( що ), а [ ], [ ].

[ ], [ ], ( що ), а [ ], [ ].

[ ], [ ], ( що ), а [ ].

Запитання 9

Знайдіть "зайве" речення.

варіанти відповідей

За тиждень Степан упорядкував архів і дав лад бібліотеці, пораючись коло неї з якоюсь чуттєвою втіхою, бо любив цю справу, любив книжки, як може їх любити той, хто з них почерпнув не тільки перше знання про світ, а й захоплення ним - для того книжка лишається вічним, мінливим і живим добродієм. (В.Підмогильний)

В садку ворушилося чорне, як гадюччя, гілля, стьобало по туго напнутих дротяних розтяжках, що тримали антенну щоглу і тужно підвивали деревам; поміж низькими стовбурами яблунь та вишеньок тьмяно білів сніг, лиш де-не-де над кронами дерев миготіли зорі - дрібні, неспокійні,перелякані начебто.(Г.Тютюнник)

Діди обідали в гетьманському курені; тілько батько Пугач прийшов на трапезу до Кирила Тура, і то вже була велика честь усьому куреневі. (П. Куліш)

А лопухи, почувши холодок, настовбурчилися, тихо зарипіли, випростовуючись, і теж запахли - низовинням, росою, ніччю... (Г. Тютюнник)

Запитання 10

У якому реченні є пунктуаційна помилка?

варіанти відповідей

Ось так воно й виходить: коли хтось високо злетить, то неодмінно низько сяде. (М. Стельмах)

Яків повів коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк. (А. Шиян)

Але дивна річ, не минуло й тижня, як цей сміх почав зникать.(В.Винниченко)

Зайчик їсти захотів, не зна, що робити, бо вночі засипав сніг і траву, і квіти. (К. Перелісна)

Запитання 11

Між двома сурядними реченнями, з'єднаними сполучниками і(й), якщо вони мають спільне підрядне, кома...

варіанти відповідей

ставиться;

не ставиться.

Запитання 12

Яке складне речення з різними видами зв'язку побудоване неправильно?

варіанти відповідей

Відкрилась дивовижна картина: поблизу було озеро, оточене зеленим берегом, на якому паслися дикі коні.

Вже сіріло, коли батько зайшов до хати, а на столі його чекала вечеря.

Надвечір пішов дощ і сильний вітер, гриміло всю ніч, а вранці знову визирнуло сонце.

Мати тільки сьогодні здогадалася: Ярина сказала неправду, щоб нікого не образити.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест