18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Складне речення з різними видами зв'язку 9-Б клас

Додано: 21 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Знайдіть правильне твердження

варіанти відповідей

Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності.

Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності та інтонаційно.

Частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності, сполучними словами та інтонаційно.

Частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучними словами.

Запитання 2

Знайдіть складне речення з різними видами зв'язку

варіанти відповідей

Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні. (В.Сосюра)

Уранці сніг заблищав так, ніби зима жменями понасипала блискіток, і вони всі сяяли і промінилися. (О.Іваненко)

То стихаючи, то міцніючи, то завмираючи і народжуючись, котилася пісня, як хвиля ніжна. (В.Підмогильний)

Уже й череда перейшла; і тільки шляхом ледве плуганились дві корови. (І. Нечуй - Левицький)

Запитання 3

Який вид синтаксичного зв'язку відображає подана схема?

[ ], а [ ] - [ ], (щоб...).

варіанти відповідей

Сполучниковий сурядний, підрядний та безсполучниковий;

Сполучниковий сурядний і підрядний;

Сполучниковий підрядний і безсполучниковий;

Сполучниковий сурядний і безсполучниковий.

Запитання 4

У якому з наведених складних речень усі частини (прості речення) поєднані сполучниковим сурядним і підрядним зв'язком?

варіанти відповідей

У кухні затихла, потім знов почалась балачка, але Трохим уже не втручався: він мовчки сидів і постукував пальцями по столі. (В.Винниченко)

Хліборобська праця звично панує тут, усе відбувається в ніби неквапливому розміреному ритмі, а насправді спішать, щоб устигнути, щоб і вирощеного ні зернини не втратити. (О.Гончар)

Мова - це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її. (О.Гончар)

Кобзар всюди був бажаним гостем: він по світу ходить, чує, що діється, і словами чи в пісні розкаже. (П.Панч)

Запитання 5

У якому з наведених складних речень усі частини (прості речення) поєднані сполучниковим сурядним, підрядним і безсполучниковим зв'язком?

варіанти відповідей

Над кіньми хмарками здіймалась пара, під ногами голосно рипів сніг, а прозоре небо переблискувало іскристими сніжинками. (П.Панч)

Сковорода каже, що людина вступає у дивовижний світ, і її головним завданням є зберегти свою духовну істоту.(В.Шевчук)

Це не уява: я чую, як пісня дужчає, здіймається вгору, перекочується могутнім грюкотом і лине тихим акордом в плюскоті зливи. (М.Коцюбинський)

Він оглянув літак: душа його нудьгувала, а серце рвалось у простори над хмари, де буяє сонце.(В. Підмогильний)

Запитання 6

Який вид зв'язку відображений у поданому реченні?

Довго спали вітри у ярах на припоні,

Довго тиша гнітюча полями повзла,

І стояли дерева німі на осонні,

Знемагала в пилюці вечірня імла.(В.Симоненко)

варіанти відповідей

Сполучниковий сурядний і підрядний;

Сполучниковий сурядний і безсполучниковий;

Сполучниковий підрядний і безсполучниковий;

Сполучниковий сурядний, підрядний і безсполучниковий.

Запитання 7

Котрій схемі відповідає наведене речення?

Вологі березневі вітри дмухають звідти на Київ і будять в душі те ласкаве, що досі мовби дрімало десь у глибинах, а з першим подихом весни все знов пробивається на поверхню.(О.Гончар)

варіанти відповідей

[ ], ( що ), а [ ].

[ ], [ ], [ ],( що ), а [ ], [ ].

[ ], [ ], ( що ), а [ ], [ ].

[ ], [ ], ( що ), а [ ].

Запитання 8

У якому реченні є пунктуаційна помилка?

варіанти відповідей

Ось так воно й виходить: коли хтось високо злетить, то неодмінно низько сяде. (М. Стельмах)

Яків повів коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк. (А. Шиян)

Але дивна річ, не минуло й тижня, як цей сміх почав зникать.(В.Винниченко)

Зайчик їсти захотів, не зна, що робити, бо вночі засипав сніг і траву, і квіти. (К. Перелісна)

Запитання 9

Речення В чорнім горі й журі віру нашу не підтяти: умирають матері, та не вмре ніколи Мати


варіанти відповідей

 Складносурядне

складне із сурядним і підрядним зв’язком

складне безсполучникове

складне із сурядним і безсполучниковим зв’язком

Запитання 10

Схема речення  Недарма деякі люди життя своє присвячують, щоб вибудувати й дослідити своє генеалогічне дерево, бо людина є єдина істота, яка має відчуття історії  записана в рядку

варіанти відповідей

 [ ], (щоб), (бо), [ ], (яка)

[ ], (щоб), (бо), (яка).

[ ], (щоб), (бо), [ ] - [ ], (яка).

 [ ], (щоб), (бо).

Запитання 11

Прочитати речення та вибрати правильну характеристику:

Навколо було ще темно, але я почув такий виразний спів півня, що зрозумів: скоро почне світати.

варіанти відповідей

Складне речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком

Складне речення із сурядним, підрядним, безполучником зв’язком.

Складне речення із підрядним та безсполучниковим зв’язком

Запитання 12

Чотири частини має складне речення.

 

 

 

  

варіанти відповідей

Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п'янкий запах – власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів.

 А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

 І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Віруньці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на Зачіплянку.

 У темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест