Складним є речення:
Складносурядним є речення:
НЕПРАВИЛЬНО вжито тире в реченні:
Кома не ставиться в реченні (розділові знаки пропущено):
Складносурядними є всі речення, ОКРІМ
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення На лугах вже скошено траву... вибрати
Тире треба поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки вилучено):
Одне з речень відповідає схемі [ ], і [ ].
Крапку з комою треба поставити між частинами складносурядного речення (деякі розділові знаки опущено):
Складнопідрядним є речення:
Підрядне з’ясувальне є в реченні:
Складнопідрядне означальне речення є в рядку:
Сполучним словом поєднані частини складнопідрядного речення:
Виділене слово є сполучником у реченні:
Складне речення з підрядним означальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Я так люблю зимові вечори в людськомі домі...
вибрати:
Складне речення з підрядним з’ясувальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення З дороги видно було... вибрати:
Підрядне способу дії є в рядку:
Підрядна з* ясувальна частина є в реченні:
Підрядне часу є в реченні:
Підрядне причини є в реченні:
Підрядне мети є в рядку:
Підрядне умови є в реченні:
Складнопідрядне допустове речення є в рядку:
Складнопідрядним із підрядною частиною міри й ступеня є речення:
Складнопідрядним із підрядною порівняльною частиною є речення:
Складнопідрядним з підрядною наслідковою частиною є речення:
Безсполучниковим є речення:
Кому потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки вилучено):
Тире потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки вилучено):
Двокрапку потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки вилучено):
Крапку з комою потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки вилучено):
Складне речення з різними видами зв’язку, яке містить п’ять частин, записано в рядку:
За допомогою сполучникового підрядного зв'язку поєднуються частини реченя (цифра позначає наступну частину) (декілька правильних відповідей)
(1)Хліборобська праця звично панує тут, (2) усе відбувається в ніби неквапливому, розміреному ритмі, (3) а насправді спішать, (4) щоб устигнути, (5) щоб із вирощеного — не втратити ні зернини, (6) бо ж відомо: (7) нива раз на рік родить!
Дика груша облита білим молоком, і в тому пахучому білому молоці, що стиха піниться, бджоли неначе киплять, неначе варяться зі струнним оксамитовим гудінням.
У поданому реченні поєднуються такі типи зв'язку
16.Пряму мову в реченні Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії: «Чесно виконуй свої обов’язки, вчися і йди вперед.» правильно передано непрямою в рядку
Безсполучниковим складним є речення
А За високою стрункою дзвіницею що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.
Б У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли
В А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину.
Г Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді!
→
Яке речення відпоідає схемі [ ім, (що ) ] , але [ ]
А За високою стрункою дзвіницею що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.
Б У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли
В А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину.
Г Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді
Вкажіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові розставлено правильно
Яке з поданих речень є складним з різними видами зв'язку?
Знайдіть складносурядне речення:
Яке з поданих речень є реченням з сурядним і підрядним зв'язком?
Зазначте речення, у якому правильно розставлено розділові знаки
Вкажіть, у якому рядку наведено складне речення.
Кому не потрібно ставити між частинами складного речення (розділові знаки пропущено)
Вкажіть , у якому рядку є приклад діалогу
Між частинами безсполучникового складного речення ставиться тире в рядку (розділові знаки пропущено)
З’ясуйте тип кожного речення:
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
1. Коли всі зрозуміли, що першого бігуна не наздогнати, вирішили не докладати більше зусиль, і лідер отримав беззаперечну перемогу.
2. Надвечір дощ припинився і стало значно тепліше.
3. Рожевіли персики та яблуні, біліли вишні.
4. Наївшись досхочу, кіт заліз на ліжко і, солодко муркочучи, міцно заснув.
У котрому рядку є підрядне з’ясувальне речення?
У котрому рядку з поданих складнопідрядних речень є підрядне наслідкове?
У котрому складносурядному реченні правильно розставлені розділові знаки?
У котрому складносурядному реченні правильно розставлені розділові знаки?
У котрому рядку є підрядне обставинне речення?
У котрому рядку з поданих складнопідрядних речень є підрядне способу дії?
У котрому рядку з поданих складнопідрядних речень є підрядне способу дії, міри і ступеня?
У котрому рядку з поданих складнопідрядних речень є підрядне часу?
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.
Я пишу швидко. як? яким чином?
Іван грає так, як його навчили. як? яким чином?
Просте речення
1 Десь із рік тому я поїхав до Старобільська навчатися комп’ютерного дизайну.
2 Незважаючи на труднощі, намагався опанувати складний матеріал.
3 Через пандемію COVID-19 продовжив навчання самостійно.
4 Як відомо, за розуміння основ предмета опановувати щось самостійно доволі легко.
Складне речення
А Я постійно намагаюся підвищувати власну майстерність, аби не пасти задніх у своїй галузі.
Б Хай як інформаційні технології роблять інакшим наше життя, замінити ними живе спілкування під час навчання неможливо.
В Іноді найбільші прориви в дослідженні будь-чого стаються несподівано, адже ніколи не передбачиш сприятливого для цього збігу обставин.
Г Якщо брати до уваги лише позитивні результати власної діяльності, можна не боятися труднощів на шляху до мети.
Д Закономірно не знати того, що тобі раніше не траплялося.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст) (1) Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля. (2) Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами. (3) Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами. (4) Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
16.Пряму мову в реченні Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії: «Чесно виконуй свої обов’язки, вчися і йди вперед.» правильно передано непрямою в рядку
17. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Мова –1) це не просто слова, 2)звуки, 3) це голос народу. Наш народ протягом багатьох віків творив мову,4)боровся за її збереження. У Конституції України написано: «5)Державною мовою в Україні є українська». Чому ж нині, 6)коли маємо свою державну мову,7) одну з найбагатших у світі, 8)не всі нею розмовляють? НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
→
Яке речення відпоідає схемі [ ім, (що ) ] , але [ ]
А За високою стрункою дзвіницею що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.
Б У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли
В А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину.
Г Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
1 Перша його думка була побачити Настю та почути від неї новини.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Вікові ялини й сосни похмуро мовчали через байдужість до людських тривог.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень
4 Увечері того дня й наступного їх приймали найповажніші люди в місті.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень
Баче шлях широкий в полі та й пішов шукати долі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.
Угорі ясно світило сонце і білі хмари бігли наввипередки з вітром по небесній блакиті.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома