Текст, основні ознаки його. Будова тексту. Мікротема й абзац.

Додано: 14 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1156 разів
12 запитань
Запитання 1

Текст це -...

варіанти відповідей

це група речень, які мають спільну тему

це група речень, об’єднаних між собою темою, головною думкою та граматично

це речення, які об'єднані головною думкою

Запитання 2

Заголовок тексту стисло передає ...

варіанти відповідей

його головну думку

його ідею та головну думку

його тему

його тему або головну думку

Запитання 3

Основна думка тексту – це

варіанти відповідей

те, що автор хоче нам показати

те головне, що автор стверджує. До чого він закликає, чого навчає.

ідея

заголовок

Запитання 4

Основні ознаки тексту:

варіанти відповідей

-       наявність теми й основної думки

-       наявність двох і більше речень

-       пов’язаність речень за змістом

-       послідовність та завершеність викладу

-       наявність теми й основної думки

-       наявність двох і більше речень

-       пов’язаність речень за змістом

-       послідовність та завершеність викладу

-       граматичний зв’язок між реченнями


-       наявність теми й основної думки

-       пов’язаність речень за змістом

Запитання 5

За допомогою чого розкривається тема тексту?

варіанти відповідей

Абзаців

Мікротеми

Запитання 6

Що таке мікротема- ...

варіанти відповідей

Це частина загальної теми

Це одна із тем,які розкриває автор у тексті

Це основна думка

Запитання 7

Абзац - це...

варіанти відповідей

частина тексту, яка має інтонаційну завершеність

частина тексту, яка має смислову завершеність

частина тексту, об'єднана однією думкою

частина тексту, об'єднана однією мікротемою

Запитання 8

Будова тексту:

варіанти відповідей

- зачин

- основна частина

- кінцівка

- вступ

- основна частина

- кінцівка

- вступ

- основна частина

- розв'язка

- основна частина

- розв'язка

Запитання 9

Будова тексту:

варіанти відповідей

- зачин

- основна частина

- кінцівка

- вступ

- основна частина

- кінцівка

- вступ

- основна частина

- розв'язка

- основна частина

- розв'язка

Запитання 10

Мікротему розкривають, як правило, кілька речень тексту, з-поміж яких є одне найбільш значуще - тематичне. Тематичним називають речення, яке несе в собі ...


варіанти відповідей

враження автора

міркування автора

ідею

найважливішу інформацію мікротеми

Запитання 11

Прочитайте текст

У великих містах часто складаються несприятливі для життя людей обставини. Наприклад, одним з агресивних забруднювачів міського середовища є шум.

Шум відволікає нас, впливає на нервову систему. Під впливом шуму змінюється частота пульсу, частота й глибина дихання. У шумному приміщенні до організму людини швидше потрапляють газоподібні шкідливі домішки, що є в повітрі. Тривала дія шуму призводить до швидкої втоми, погіршення пам’яті, зменшення уваги, втрати працездатності, підвищеної дратівливості. Від шуму погіршується сон, після сну люди відчувають утому, головний біль. Усе це дозволило вченим стверджувати, що шум повільно нас убиває .

Найкращий заголовок для цього тексту...

варіанти відповідей

Хворе покоління



Наше нервове життя




Повільний убивця




Навушники — причина захворювань




Запитання 12

Прочитайте текст

У великих містах часто складаються несприятливі для життя людей обставини. Наприклад, одним з агресивних забруднювачів міського середовища є шум.

Шум відволікає нас, впливає на нервову систему. Під впливом шуму змінюється частота пульсу, частота й глибина дихання. У шумному приміщенні до організму людини швидше потрапляють газоподібні шкідливі домішки, що є в повітрі. Тривала дія шуму призводить до швидкої втоми, погіршення пам’яті, зменшення уваги, втрати працездатності, підвищеної дратівливості. Від шуму погіршується сон, після сну люди відчувають утому, головний біль. Усе це дозволило вченим стверджувати, що шум повільно нас убиває

У тексті НЕМАЄ мікротеми

варіанти відповідей

Шум — забруднювач середовища.

Деформації внутрішнього вуха.

Приглухуватість та її причини.

Мобільні телефони та наш слух.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест