Складносурядне речення

Додано: 16 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 54 рази
24 запитання
Запитання 1

Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі.


Тихий сон стуляє вії розігнавши давні мрії і втопивши їх в журбі.


Нависло хмар глухе склепіння і шурхаючи крилами об них летять чайки.

Я кличу сонце і припале сріблястим порохом з долин воно пливе.


Сивим туманом оповило велетні-дерева і навіває сум така картина.

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 3

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

варіанти відповідей

заступивши темрявою небо.

і зависли над молодими садами.

які змусили все живе зачаїтися.

і ринула стоголоса злива.

пішов густий літній дощ.

Запитання 4

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати

варіанти відповідей

і випромінюють веселковий розмай.

милуючи око веселим сяйвом.

але сонце вже осяяло виднокрай.

бо тільки займається на день.

ранок холодить оксамитові трави.

Запитання 5

Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

День був сонячним і небо здавалося ще більшим.

Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Мені потрібне слово а не слава.

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну […] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

п’ятому

Запитання 7

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Уранці землю притрусив легкий сніжок…» обрати

варіанти відповідей

лишивши на землі неприкриті плями.

а вечір видався дивовижно теплим.

так що вийти на футбольне поле ми не змогли.

дарма що була середина жовтня.

і перетворив галявину на строкатий візерунок.

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 9

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Забілена в тумани Говерла чатує на обрії...» вибрати

варіанти відповідей

й укриває мережаною тінню все довкола.

де вже займається молоденький день.


та зорі тремтять у нічній прохолоді.

деінде промайне крилом сполохана птаха.

ніби роззираючись на всю Чорногору.


Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

другому

третьому

шостому


сьомому


Запитання 11

Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Я в пісні молодість знайду і довго-довго буду з нею.

Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.


Дітям здавалося що вже вечір і що вже невдовзі прийде мама.


Крізь темну ніч шумів весняний дощ і в унісон із ним шуміли сосни.

Коли він торкався смичком до струн скрипки все на світі зникало і залишалася тільки музика.

Запитання 12

Прочитайте речення.

Як рожеві птахи (1) зашуміли (2) заспівали примороззю підкучерявлені очерети (3) і їхній пух полетів у святешну далечінь (4) де злегка поскрипував мороз (5) чи земля і на добрий сон вкладалося село.

Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 13

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця ...» вибрати

варіанти відповідей

і води, цих першооснов життя.

а людина - без щастя.

як квітка без води.

тому що усе живе загине.

яке яскраво світить високо в небі.

Запитання 14

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) За/багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела наділяючи їх цілющими і магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) У/загалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чи/мало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам'ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) На/приклад, у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління у Вірменії, Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

четвертому

п'ятому

шостому

Запитання 15

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 16

Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)



варіанти відповідей

Пройшла гроза і ніч промчала і знову день шумить кругом.

Тепло було й вишні цвіли рясно.

В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.

Важким холодним сном спала земля а високо над нею притаїлися зорі.

Дощ пройшов і світлі ручаї в синє море виливають воду.

Запитання 17

Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):



варіанти відповідей

Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.


Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.

На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.


Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.


Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.


Запитання 18

Позначте складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити коми (розділові знаки пропущено):



варіанти відповідей

Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду (М. Рильський).

Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі

(М. Рильський).

Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття (М. Бажан).


Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги

(Л. Первомайський).

Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив (М. Луків).

Запитання 19

Кома перед і ставиться в реченні (коми пропущено)




варіанти відповідей

Доба Мазепи - це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.


Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.

Тема матері завжди була є і вічно залишатиметься актуальною як у народних піснях так і в професійній творчості.

Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.

Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з'являється все більше і більше.

Запитання 20

Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» додати



варіанти відповідей

залишивши на ній неприкриті плями.

дарма що була середина жовтня.

а вечір видався дивовижно теплим.


так що вийти на футбольне поле ми не змогли.


і перетворив галявину на строкатий візерунок.

Запитання 21

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця …» вибрати



варіанти відповідей

і води – цих першооснов життя.

… яке яскраво світить високо в небі.

… як квітка без води.


… тому що все живе загине.

… а людина – без щастя.

Запитання 22

Складносурядне речення можна утворити, якщо серед варіантів продовження речення «Двори були прикрашені розмаїтими клумбами …» вибрати



варіанти відповідей

і химерно розмальованими лавками.

ніби там попрацював ландшафтний дизайнер.


адже ми змагалися за звання найкращого садівника.


де розрослися невідомі екзотичні квіти.

а під’їзди – дзеркалами та квітами у вазонах.

Запитання 23

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Людина загубила кому й почала боятися складних речень, шукаючи простенькі фрази. (2) За примітивними репліками прийшли елементарні думки. (3) Потім вона проґавила знак оклику й стала говорити монотонно, з однаковою інтонацією. (4) Пізніше людина десь «посіяла» знак питання й припинила запитувати: жодні події не цікавили її, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. (5) Ще через кілька років наша роззява загубила […] і перестала пояснювати іншим свої вчинки. (6) Бідолаха не могла висловити жодної ідеї, увесь час когось цитувала користуючись лише лапками, а згодом не стало і їх, у неї залишилася тільки крапка. (7) Бережіть розділові знаки

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

третьому

п’ятому

шостому

Запитання 24

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

тире 1 – між підметом і присудком

коми 2, 5 – на межі підрядних частин складного речення

коми 3, 4 – при вставному слові

кома 6 – при відокремленому означенні

кома 7 – на межі сурядних частин складного речення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест