Складносурядне речення

Додано: 3 жовтня 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Уранці землю притрусив легкий сніжок…» обрати:

варіанти відповідей

дарма що була середина листопада.

так що вийти на футбольне поле ми не змогли.

а вечір видався надзвичайно теплим.

і перетворив вулиці на строкатий візерунок.

Запитання 2

Прочитайте речення.

Як рожеві птахи (1) зашуміли (2) заспівали примороззю підкучерявлені очерети (3) і їхній пух полетів у далечінь (4) де злегка поскрипував мороз

(5) чи земля і на добрий сон вкладалося село.

Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ:

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 3

Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Дощ пройшов і веселка засяяла в небі.

В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.

Надворі було тепло й вишні цвіли рясно.

Важким холодним сном спала земля а високо над нею притаїлися зорі.

Пройшла гроза і ніч промчала і знову день шумить кругом.

Запитання 4

Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.

На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

Блискучі роси блищали на травах і сонце купалось на левадах.

Десь у хлібах кричав перепел і сивий туман стелився од річки.

Запитання 5

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Забілена в тумани Говерла чатує на обрії...» вибрати:

варіанти відповідей

де-не-де промайне крилом сполоханий птах.

й укриває мережаною тінню все довкола.

де вже займається молоденький день.

та зорі тремтять у нічній прохолоді.

ніби роззираючись на всю Чорногору.

Запитання 6

Позначте складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити коми (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду (М. Рильський).

Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі

(М. Рильський).

Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги

(Л. Первомайський).

Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття (М. Бажан).

Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив (М. Луків).

Запитання 7

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк – (1) це одне з тих див, (2) яке захоплювало і,

(3) мабуть, (4) ніколи не перестане захоплювати всіх, (5) хто

по-справжньому цінує прекрасне, (6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку:

варіанти відповідей

тире 1 – між підметом і присудком

коми 2, 5 – на межі підрядних частин складного речення

коми 3, 4 – при вставному слові

кома 6 – при відокремленому означенні

кома 7 – на межі сурядних частин складного речення

Запитання 8

Складносурядним є речення:

варіанти відповідей

Тарас Шевченко ще змалку купався у тих віршах невідомих поетів, що звуть їх народними піснями.

Мати - це вічне одкровення, вічна радість природи, сталь і ніжність поезії життя.

Сумно і смутно людині, коли висихає її уява.

Прожектор небо розсікає, і золоті аерозграї в його промінні мерехтять.

Навколо стояла така тиша, що було чути золотий дзвін переджнивності.

Запитання 9

Тире потрібно ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Підбилися в зеніт Волосожари і каже казку зірка до зорі.

Дерево стояло ще голе однак на вітах його вже починалося пташине життя.

Ось уже й сонце золотою пучкою постукало в моє віконце а за вікном на тепло заворкували голуби.

Тільки коники сюрчать та перепел іноді підпадьомкає.

Ще мить і Дрогичинська битва загримить.

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.


Складносурядним є речення:

варіанти відповідей

перше

п’яте

шосте

сьоме

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи назустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) Усередині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає зверху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 12

Кому НЕ СТАВИМО між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Я дивився на небо й небо затихає в коливанні.

Повз вікно ішла морська ніч і десь торохкотіли підводи.

Осінній вечір тихо догорає і золото спадає з ясенів.

І Гнат не винуват і Килина не винна.

За селом шелестіли хліба і пахло полином.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест