« Словосполучення. Просте двоскладне речення. Способи вираження підмета та присудка»

Додано: 21 листопада
Предмет: Українська мова, 8 клас
8 запитань
Запитання 1

кажіть рядок, у якому поєднання слів не є словосполученням:



варіанти відповідей

А) густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;

Б) працювати з папером, тканина в клітинку, заплющити очі, добре працювати;

В) день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;

Г) приїхав давно, полоти картоплю, розцвітати пишно, закінчити роботу.

Запитання 2

Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях з’єднані за допомогою узгодження:


варіанти відповідей

А) волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;

Б) допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;

В) місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;

Г) книжкова полиця, весела хата, довга дорога.


Запитання 3

3. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення іменникові:


варіанти відповідей

А) ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чашка для молока;

Б) білий од вітру, червоний від сорму, неспокійний через знервованість;

В) з десяти ящиків, дехто з вас, возив сіно, демонстрував задоволення;

Г) жив щасливо, радісний день, ласкаво сказано, ніхто з нас.


Запитання 4

Складним є речення в рядку:


варіанти відповідей

А) Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман. ( І. Нечуй – Левицький)


Б) В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі. ( з журналу)

В) Спинюся і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй. 

( Л. Костенко)

Г) Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях.

( О. Гончар )

Запитання 5

У якому реченні непрямий порядок слів:


варіанти відповідей

А) Висока гора спускалась покатом і обривалась над самою Россю. 

( І. Нечуй – Левицький )

Б) Садок тішиться підсиненим туманцем дозрілих слив. ( Є. Гуцало )

В) Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки. 

( О. Гончар )


Г) Густо – прегусто висипали зорі на небі. ( І. Нечуй – Левицький)

Запитання 6

6. Непоширеним є речення в рядку:




варіанти відповідей

А) Хліб і рушник – одвічні людські символи. ( В. Скуратівський)

Б) Хмельницький був іншої думки. ( П. Панч )

В) На південь стікає зоряна імла Чумацького шляху. ( М. Стельмах)

Г) Між коморою та будиночком ворота й хвіртка. ( О. Довженко )

Запитання 7

Позначити рядки, у яких між підметом і присудком тире не вживається:

( завдання з вибором КІЛЬКОХ правильних відповідей):



варіанти відповідей

А) Мова кожного народу явище давнє. ( Г. Нудьга)


Б) Доля української мови сумна й героїчна водночас. ( Г. Нудьга)


В) Національна мова це здобуток культури, духовної діяльності певного народу. ( Г. Нудьга)

Г) Мова основа культури нації, найбільший скарб. ( Г. Нудьга)

Д) Рушники і плахти мов щемливий спогад дитинства. ( І. Цюпа )

Запитання 8

Завдання високго рівня типу. Виконайте в зошитах.

 1. Скласти два речення так, щоб у першому підмет був виражений назвою художнього твору, у другому – присудок був виражений фразеологізмом.

2.Записати текст. Підкреслити головні члени речення.

Острозька академія була першою спробою організувати вищу школу в Україні. Передовсім князь бажав надрукувати Біблію церковнослов’янською мовою. Це була величезна і складна справа. Він розіслав по всіх усюдах шукати тексти Біблії.

 Друкування Біблії – це була знаменна подія в усьому слов’янському світі, це був величезний труд. Над Біблією працювали найвидатніші уми в Україні. Біблія ще довгі часи була неперевершеним мистецьким твором. ( О. Іваненко)




варіанти відповідей

Виконав

Не планую виконувати

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест