Словосполучення й речення. Двоскладне речення

Додано: 25 листопада 2019
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 124 рази
24 запитання
Запитання 1

1.  У якому рядку правильно вказано всі ознаки словосполучення?

варіанти відповідей

А  змістове й граматичне об’єднання двох чи більшої кількості слів, поєднаних зв'язком узгодження;

Б  змістове й граматичне об’єднання двох чи більшої кількості слів на основі підрядного зв'язку;

В  змістове й граматичне об’єднання двох чи більше повнозначних слів на основі підрядного зв'язку;

Г  змістове й граматичне об’єднання двох чи більше слів на основі підрядного та сурядного зв'язку.

Запитання 2

2. Керування — це…

варіанти відповідей

А  тип підрядного зв'язку, за якого залежне слово уподібнюється формам головного слова;

Б  спосіб підрядного зв'язку, за якого головне слово вимагає від залежного відповідної відмінкової форми;

В  спосіб підрядного зв'язку, за якого залежне незмінюване слово пов'язане з головним лише за змістом й інтонацією.

Запитання 3

3.  Узгодження — це…

варіанти відповідей

А  тип підрядного зв'язку, за якого залежне слово уподібнюється формам головного слова;

Б  спосіб підрядного зв'язку, за якого головне слово вимагає від залежного відповідної відмінкової форми;

В  спосіб підрядного зв'язку, за якого залежне незмінюване слово пов'язане з головним лише за змістом й інтонацією.

Запитання 4

4.  У якому рядку всі словосполучення утворені способом прилягання?

варіанти відповідей

А  говорити тихо, гуляти ввечері, одягати пальто, мало часу;

Б  жити в місті, увійти в серце, жити для народу, особливо помітно;

В  дуже швидко, сміятися голосно, приїхати вчасно, привітатися ввічливо;

Г  духовно багатий, жити в селі, зовсім по-дитячому, декілька разів.

Запитання 5

5.  У якому рядку всі словосполучення утворені способом керування?

варіанти відповідей

А  говорити тихо, гуляти ввечері, одягати пальто, особливо помітно;

Б  жити в місті, увійти в серце, жити для народу, кохати до безтями;

В  дуже швидко, сміятися голосно, приїхати вчасно, привітатися ввічливо;

Г  духовно багатий, жити в селі, зовсім по-дитячому, декілька разів.

Запитання 6

6.  У реченні Урочисто відчиняються двері рідної школи наявні

варіанти відповідей

А  два словосполучення

Б  три словосполучення

В  чотири словосполучення

Г   п’ять словосполучень

Ґ   шість словосполучень

Запитання 7

7.  У реченні Білі тумани пливуть повагом по землі наявні

варіанти відповідей

А  Два словосполучення

Б  Три словосполучення

В  Чотири словосполучення

Г   П’ять словосполучень

Ґ   Шість словосполучень

Запитання 8

8.  Не є словосполученнями поєднання слів у рядку

варіанти відповідей

А  Голову похилити, день теплий, далекий родич.

Б  Голубе небо, хустка з китицями, читав голосно.

В  Сад цвіте, війна і мир, серед лісу.

Г   Дивне відчуття, білий від снігу, літній місяць.

Ґ   Малювати ескіз, самотня людина, сидіти зручно.

Запитання 9

9.  Не є словосполученнями поєднання слів у рядку

варіанти відповідей

А  Веселий хлопець, відвідав друга, вийшов з дому.

Б  Поволі темніє, славний край, прекрасна земля.

В  Під стежкою, квіти пахнуть, пекти раків.

Г   Мій земляк, отримав листа, осінні квіти.

Ґ  Учорашній випадок, зробити добре, подивитися наліво.

Запитання 10

10.   У котрому рядку між компонентами в словосполученнях відсутній граматичний зв’язок?

варіанти відповідей

А  Важкий камінь, вечірні сутінки, марно сподіватись.

Б  Відповідає правильно, злетіти високо, читати вголос.

В  Випадкова зустріч, дзвінка пісня, тремтить сполохано.

Г   Четвертий місяць, рівна стежка, кожний із них.

Ґ   З доброю посмішкою, відчинив віконце, мити підлогу.

Запитання 11

11.  У котрому рядку між компонентами в словосполученнях відсутній граматичний зв’язок?

варіанти відповідей

А  Холодне молоко, шапка брата, довгожданий гість.

Б  Щебечуть солодко, слухає уважно, думати правильно.

В  Приїхав з Криму, подарувати товаришеві, бачимо ліс.

Г   Оберігати природу, багата на квіти, веселий день.

Ґ  З чистими помислами, має слово, помітив небезпеку.

Запитання 12

12.  Синтаксично невільні словосполучення записані в рядку:

варіанти відповідей

А  Коштовний скарб, рідна мова, назвати сонцем.

Б  Чорне море, дати драла, однорідні члени.

В  Розцвіли в саду, людської честі, чарівний світ.

Г   Калинова сопілка, рожевий лист, глибокий колодязь.

Ґ   Проміння сонця, плавали на човнах, створював настрій.

Запитання 13

13.   Синтаксично невільні словосполучення записані в рядку:

варіанти відповідей

А  Безмежний степ, швидка річка, блідий місяць.

Б  Пекти раків, Тихий океан, розділові знаки.

В  Танцювати вальс, допомагати словом, замовити книгу.

Г   Темний вечір, трудова діяльність, велике сонце.

Ґ   Навчати музики, читати детектив, дарувати квіти.

Запитання 14

14.  Непоширене речення записане в рядку:

варіанти відповідей

А  Надійшла осінь.

Б  Біля дерева причаїлося ще кілька боровиків.

В  У пожовклій траві заховалося зайченя.

Г   Сонячне проміння заглянуло в шибку.

Запитання 15

15.   Непоширене речення записане в рядку:

варіанти відповідей

А  Світить сонце.

Б  Лісова галявина розкинулася перед нами.

В  Сонячний зайчик заглянув до мого вікна.

Г   Отчий дім кличе мене до себе.

Запитання 16

16.   Речення з одним головним членом — присудком записане в рядку:

варіанти відповідей

А  Стежинка кличе в ліс.

Б  Ми вивчаємо історію рідного краю.

В  Занесло землю снігом.

Г   Важкі краплі роси падали в траву.

Ґ   Шумлять від вітру дерева.

Запитання 17

17.   Речення з одним головним членом — присудком записане в рядку:

варіанти відповідей

А  На небі почали з’являтися білі хмаринки.

Б  Яскраве світло мене засліпило.

В  Вітром розвіяло купу листя.

Г   Над лісом зійшло сонце.

Ґ  Дівчата плели вінки з ромашок.

Запитання 18

18.   У котрому реченні присудок виражений прикметником?

варіанти відповідей

А  Довгим ключем відлітають журавлі.

Б  Небо погідне, синє.

В  Туман клубочиться над сонним озером.

Г   На підлозі бавилось кілька діток.

Ґ  Незабаром розгулялася буря.

Запитання 19

19.   У котрому реченні присудок виражений прикметником?

варіанти відповідей

А  Небо на сході стало світліти.

Б  Вітер колючий, холодний.

В  Уже сніг покрив білою ковдрою землю.

Г   Над містом стояла літня ніч.

Ґ   Була чудова золота пора.

Запитання 20

20.   У котрому реченні підмет виражений займенником?

варіанти відповідей

А  Розлога верба схилилася над водою.

Б  Щира посмішка зігрівала нас.

В  Ліс ще дрімає в передранішній тиші.

Г   Вони попрямували вздовж дороги.

Ґ  Листя поволі кружляло в повітрі.

Запитання 21

21.   У котрому реченні підмет виражений займенником?

варіанти відповідей

А  На подвір’ї красувалася калина.

Б  Задушевна пісня линула землею.

В  Шелестить пожовкле листя.

Г   Він не прийшов на цю зустріч.

Ґ  Вечірня зоря палахкотіла на сході.

Запитання 22

22.   Укажіть правильне твердження.

Двоскладними реченнями називаються речення:

варіанти відповідей

А  у яких наявні обидва головні члени — підмет і присудок;

Б  з одним головним членом;

В  у яких головний член означає дію, що стосується певної особи;

Г  у яких дійова особа мислиться неозначено.

Запитання 23

23.   Укажіть правильне твердження.

Просте речення — це:

варіанти відповідей

А  речення з кількома граматичними основами;

Б  речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються сурядними сполучниками;

В  граматично організована одиниця мови, яка має одну граматичну основу;

Г  речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються підрядним зв’язком.

Запитання 24

24.   Порядок слів у реченні може бути:

варіанти відповідей

А  прямим і зворотним;

Б  головним і другорядним;

В  слабким і сильним;

Г  закінченим і незакінченим.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест