Службові частини мови

Додано: 15 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 100 разів
12 запитань
Запитання 1

 Визначте скільки сполучників у реченні

Пахло глиною, і крізь вікно лилося тьмяне світло; він роздивлявся навколо й дивувався, що ніколи не помічав цього раніше.


 


варіанти відповідей

А) 2

Б) 3

 

В) 4

Г) 5

Д) 6

Запитання 2

  Сполучники пишуться через дефіс у рядку


 


варіанти відповідей

А) начеб(то), тож(бо), якби(то), але(ж)бо

Б) тому(то), тільки(но), тим(то), отож(то)

В) тоб(то), ніби(то), коли(б)то, мовби(то)

Г) отож(бо), якби(ж)то, цеб(то), тому(то)

Д ) бо(ж), хоч(би), колй(б)то, цеб(то)

Запитання 3

Сполучник підрядності вжито в реченні

 


варіанти відповідей

 А) Усе іде, але не все минає.

.


Б) То шумів зелений лист, то в вінку мінявся злотом ряст весняний.

В) Гарний хлопець, та не для мене.

Г) А в рум’янці така сила, що всі квіти погасила.

Д) Лице рум’яне, та серце кам’яне

Запитання 4

 Назвіть номери сполучників, які пишуться через дефіс

1 (отож)то; 2 (ані)ж; 3 (мов)би; 4 (коли)б; 5 (так)що; 6 (ніби)то; 7 (тим)то; 8 (тому)то;

9 (от)же; 10 (себ)то; 11 (тільки)но; 12 (якби)то; 13 (неначеб)то

 

 



варіанти відповідей

А) 1, 2, 7, 9, 11

Б) 1, 7, 8, 11, 12

В) 2, 3, 8, 11, 12

Г) 5, 6, 7, 8, 12

Д) 1, 7, 9, 11, 13

Запитання 5

Виділене слово не є сполучником і його слід писати окремо в реченні


варіанти відповідей

А) Людині треба, (що)б її робота залишалася після неї жити.

Б) Не хочу я, (що)б знов пекла мене війна в журбі.

В) (Як)би мені крила, у небо б злетіла.

Г) Не знаю, (як)би склалась моя доля, коли б біля неї не стояла, мов благання, моя зажурена мати.

Д) (Як)би хліб та одежа, їв би козак лежа.

Запитання 6

Якою частиною мови є виділене слово

Коло столу, накритого білою скатертиною і заставленого усяким свяченим, стояла Олеся.


варіанти відповідей

А) іменник

Б) прийменник


В) прислівник

Г) займенник

Д) частка

Запитання 7

Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку


варіанти відповідей

А) (з)над, (по)над, (по)між, (по)серед

Б) (на)прикінці, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля

В) (з)під, (за)для, (уві)сні, (у)слід

Г) (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за

Д) (по)друге, (по)одному, (до)мене, (тим)часом

Запитання 8

Виділене слово є прийменником у рядку


варіанти відповідей

А) Мій рідний край, тобі відомі всі мої бажання.

Б) Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну тополю збудить трактор край

села.

В) Україна – край калини в полі, верби при річках та лелек у високості.


Г) Не край мого серця, воно й так болить.

Д) Вони боронилися і перемагали, падали і вставали, обороняючи свій край.

Запитання 9

Усі службові слова є прийменниками в рядку


варіанти відповідей

А) поруч з, з-поміж, понад, між

Б) у зв’язку з, у, не, без

В) з метою, в, ані, до

Г) на чолі, від, для, чи

Д) з, за, на, хай

Запитання 10

Частка Не пишеться разом


варіанти відповідей

А) з дієприкметниками, які не мають при собі пояснювальних слів і виконують синтаксичну функцію означення

Б) з дієсловами, дієприслівниками, займенниками, числівниками, службовими частинами мови

В) з дієприкметниками, якщо вони мають пояснювальні слова

Г) з іменниками, коли при них є протиставлення

Д) з прикметниками, які виступають у реченні присудками

Запитання 11

Частка Не пишеться окремо


варіанти відповідей

А) якщо вживається як префікс в іменниках-власних назвах

Б) з іменниками, прикметниками, займенниками, прислівниками, які у сполученні з не означають одне поняття

В) з підсилювальними прислівниками, незмінюваними присудковими словами, зі словами, що пишуться через дефіс

Г) зі словами, до складу яких входить префікс недо-

Д) з дієприкметниками, які не мають при собі пояснювальних слів і виконують синтаксичну роль означення


Запитання 12

У якому рядку всі слова з ні пишуться окремо?


варіанти відповідей

А) ні/за/що, ні/кроку далі, ні/до/розмови, ні/на/що

Б) ні/на/що, ні/би/то, ні/якому, ні/з/кого

В) ні/на/якому, ні/чий, ні/за/що, ні/на/йоту

Г) ні/скільки, ні/хто, ні/який, ні/в/чому

Д) ні/звуку, ні/пострілу, ні/з/ким, ні/ким

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест