СР "Текст як одиниця мовлення і продукт мовленнєвої діяльності"

Додано: 7 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 840 разів
24 запитання
Запитання 1

Група речень, які пов'язані між собою однією темою, головною думкою та граматично називаються...

варіанти відповідей

висловленням

текстом

Запитання 2

Окреме слово, речення, словосполучення або комбінація інших символів, що передують фрагменту тексту, позначаючи його назву, називається...

варіанти відповідей

план тексту

заголовок тексту

Запитання 3

Пронумерований список заголовків частин, укладений послідовно у відповідності до структури тексту - це...

варіанти відповідей

план тексту

заголовок тексту

Запитання 4

Яке із цих тверджень є неправильним?


 


варіанти відповідей

Текст – повідомлення, яке складається з двох і більше речень, характеризується змістовою й структурною завершеністю.

Текст – 3 і більше речень, об’єднаних спільною думкою.

Речення в тексті поєднуються за змістом і граматично.

У кожному тексті є тема та основна думка.

Запитання 5

Що таке основна думка тексту?


варіанти відповідей

Це те, про що в ньому йдеться.

Це частина загальної теми.

Це те головне, про що автор стверджує, до чого закликає, чого навчає.

 Це оформлення тексту, абзаци в ньому.

Запитання 6

Виберіть варіанти, у яких є текст.


варіанти відповідей

Учителька зайшла до класу. Учора ввечері я дивився футбол. Мені дуже подобається кататися на роликах. Я отримав 10 балів з геометрії.

Надворі осінь. Листя падає з дерев. Все таке жовте й червоне навколо. Земля готується до зимового сну.

Усього в світі близько п’яти мільйонів озер. Найбільше їх у Фінляндії. Її недарма називають «країною озер».

Учора я відвідав товариша. Хлопця не цікавить, як він складе іспити. Але зима все одно прийде.

Запитання 7

Неправильним є твердження:


варіанти відповідей

У тексті є вступ, основна частина та кінцівка.

Кінцівка розкриває зміст тексту.

Вступ ще називають зачином.

Вступ готує нас до сприйняття того, про що йтиметься в тексті.

Запитання 8

Яка характеристика для цього тексту буде найточніша?


У Путивлі є цікаве місце, яке жителі називають «городком». Там можна побачити пам’ятник Ярославні, що чекає на князя Ігоря. Є там меморіал, побудований в пам’ять загиблих воїнів. Саме з «городка» можна подивитися на красу золотоверхого монастиря.


варіанти відповідей

Тип мовлення - роздум, стиль - науковий.

Тип мовлення - опис, стиль - науковий.

Тип мовлення - розповідь з елементами опису, стиль - художній.

Тип мовлення - опис, стиль - публіцистичний.

Запитання 9

Визначити тип мовлення поданого тексту.

"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).


варіанти відповідей

опис   

розповідь  

роздум

Запитання 10

До якого стилю належить поданий текст:


" Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави"? (Конституція України)

 

варіанти відповідей

науковий

публіцистичний

офіційно-діловий

художній

Запитання 11

До якого стилю мовлення належить поданий текст:

"От стеляться розложисті, як скатерть, зелені левади. Густа, як руно, трава й дрібненька, тонісінька осока доходить до самої води. Подекуди по жовто-зеленій скатерті розкидані темно-зелені кущі верболозу, то кругленькі, наче м’ячики, то гостроверхі, неначе топольки. Між м’якими зеленими, ніби оксамитовими, берегами в’ється гадюкою Раставиця, неначе передражнює здорові річки, як часом маленькі діти передражнюють старших" (Іван Нечуй-Левицький)?


варіанти відповідей

науковий

художній

розмовний

публіцистичний

Запитання 12

Визначте тему та головну думку тексту                                                                           


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини.

Помідори. Помідори є отруйними.

Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки.

Джордж Вашингтон - американський президент. Помідори багаті на вітаміни.

Запитання 13

Абзац є частиною

варіанти відповідей

слова.

речення

тексту

Запитання 14

Розташування та взаємний зв'язок частин літературного твору, його будова - це

варіанти відповідей

тема твору.

композиція твору.

сюжет твору.

Запитання 15

Прочитай текст. Підбери можливі заголовки.


 Кожне місто має свою легенду. Є вона і в Києва.

       Були три брати. Один на ім'я Кий, другий - Щек, а третій - Хорив. І їхня сестра Либідь. Вони побудували місто й назвали його на честь старшого брата - Київ.

       Кияни збудували над Дніпром пам'ятник засновникам Києва. Він став візитівкою столиці України.

варіанти відповідей

Сучасний Київ

Засновники Києва

Легенда про Київ

Пам'ятники столиці

Запитання 16

Тема тексту - це

варіанти відповідей

А прихована інформація, яка виявляється в процесі читання

Б те. про що йдеться в тексті, його зміст

В те головне, заради чого твориться текст, його мета

Г добір виражальних засобів мови залежно від мети висловлювання

Запитання 17

Абзац - це

варіанти відповідей

А частина тексту, що складається з одного або кількох речень, пов'язаних між собою за змістом

Б сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці у процесі спілкування

В добір виражальних засобів мови

Г правильний правопис складних слів

Запитання 18

Уникнути невиправданого повторення слів допомагає

варіанти відповідей

А послідовний зв'язок речень

Б перехресний зв'язок речень

В паралельний зв'язок речень

Г перспективний зв'язок речень

Запитання 19

Мікротема - це

варіанти відповідей

А сукупність тематично об'єднаних речень

Б слова, яким належить визначальна роль у тексті

В речення , що окреслює межі тем

Г виділена в тексті окрема, відносно закінчена думка

Запитання 20

Український народ здавна вирізняється неймовірною гостинністю, доброзичливістю та щедрістю. Вона не мала нічого спільного зі звичаями східних народів...

Засобом міжфразового звязку поданих речень є.

варіанти відповідей

А сполучник

Б вставне слово

В займенник

Г часові форми присудків

Запитання 21

З того, як говорить та чи та людина, можна уявити собі загальний розвиток цієї людини, її освіту й культурний рівень. Оселя буття духу – це мова, в оселі мови живе людина. Поводитися з мовою як-небудь – значить і мислити як-небудь: неточно, приблизно, неправильно. Мова – знаряддя мислення: у ній відбивається інтелігентність людини, її повага до інших, її охайність у широкому розумінні цього слова.

Вкажіть стиль тексту

варіанти відповідей

А науковий

Б художній

В розмовний

Г публіцистичний

Запитання 22

Оберіть із запропонованих назв тільки назви стилів мовлення

варіанти відповідей

Розповідь

Науковий

Розмовний

Опис

Публіцистичний

Офіційно-діловий

Роздум

Художній

Запитання 23

Оберіть із запропонованих назв тільки назви типів мовлення

варіанти відповідей

Розповідь

Науковий

Розмовний

Опис

Публіцистичний

Офіційно-діловий

Роздум

Художній

Запитання 24

З яких частин складається текст?

варіанти відповідей

теми, основної думки, мікротеми, абзацу

зачин, виклад (основна частина), кінцівка

вступу (зачину), теми, мікротеми, кінцівки

 теми, основної думки, кінцівки

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест