СТИЛІСТИКА. Варіант 1

Додано: 17 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 333 рази
24 запитання
Запитання 1

Продовжте речення: «Стилістика — це...


варіанти відповідей

...розділ науки про мову, що вивчає речення, його будову та способи об'єднання слів у словосполучення і речення.

...словниковий склад мови.

...розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.

...вчення про функціонування і використання мови.

...розділ науки про мову, що вивчає звукову будову мови.

Запитання 2

Які засоби звукового забарвлення використано в тексті? Ідіть! Ніхто вас не спиня, Ідіть із ночі в сяйво дня. Ідіть із мертвої пустелі.


варіанти відповідей

Приспів

Асонанс

Алітерацію

Звуконаслідування

Анафору

Запитання 3

У якому рядку подано ненормативні конструкції, уживані в листах?


варіанти відповідей

Високоповажний Ігоре Степановичу!; вважаємо за доцільне; незважа­ючи на неодноразові нагадування; відповідно до Вашого прохання; маю­ чи нагоду, повідомляємо.

Ми уважно ознайомилися з каталогом; маємо надію зустрітися най­ближчим часом; просимо надіслати новий прейскурант; вдячні за запро­шення; ми не маємо змоги.

Сподіваємося, що наша праця буде плідною; завдяки Вашій підтримці; чекаємо Вашої згоди; ми дійшли висновку; доводимо до Вашого відома.

Завіряємо Вас; вважаємо необхідним; згідно нашої домовленості; поси­лаємо за адресою, заказний лист.

Надсилаємо Вам копію договору; запевняємо, що ми докладемо всіх зусиль; гарантуємо оплату рахунка; з огляду на зазначені обставини; за­вдяки спільним зусиллям.

Запитання 4

Користуючись довідкою, визначте пропущене в реченні слово: «Письменник вирішив додати до тексту нового оповідання ...»

варіанти відповідей

...замітку (Замітка, й, ж. 1. Невелика стаття, повідомлення в газеті, жур­налі, збірнику. 2. Короткий запис).

...помітку (Помітка, й, ж. Напис, позначка).

...примітку (Примітка, й, ж. Короткий запис, що є поясненням якогось тексту, а також додаток до нього або відомості про його автора).

...позначку (Позначка, й, ж. Мітка, знак та ін., зроблені для відрізнення або позначення чого-небудь, указування на щось).

...відмітку (Відмітка, й, ж. Знак, який засвідчує проходження документа через когось чи щось).

Запитання 5

Продовжте речення: «Риторика — це ...


варіанти відповідей

...наука про правильну вимову та наголошення слів.

...емоційне ствердження чи заперечення якогось факту.

...теорія ораторського мистецтва.

...відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників діалогу іншому.

...наука про словниковий склад мови.

Запитання 6

З якою стилістичною метою вжито виділені в реченні старослов'янізми? Все упованіє моє На тебе, мій пресвітлий раю, На милосердіє твоє, Все упованіє моє На тебе, мати, возлагаю (Т. Шевченко).


варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Як засіб створення гумористичних, іронічних ефектів.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Для відтворення місцевого колориту.

Запитання 7

Вкажіть, у якому варіанті відповіді правильно визначено ознаки ділового стилю.


варіанти відповідей

Широко використовуються емоційно-забарвлені слова, суспільно-полі­тична лексика, риторичні запитання, вигуки, повтори, тон мовлення при­страсний, оцінний (іронія, сарказм, захоплення, гнів).

Основна лексика — загальновживані слова, позбавлені емоційно-сти­лістичного забарвлення, стилістично нейтральні, які вживаються лише в конкретно логічному значенні; вживання специфічної термінології, яка в інших стилях ніколи не використовується; вживання складних слів, утво­рених у різний спосіб, абревіатур; вживання віддієслівних іменників, які нерідко є термінами; мовні штампи, прямий порядок слів.

Вживаються специфічні, синтаксично неподільні словосполучення, тер­міни; мовні засоби поєднуються з формулами, внаслідок чого досягається стислість викладу, чітке дотримання логічності й послідовності складових частин; речення, як правило, розповідні.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічні форми спілкування, риси індивідуалізації мовлення, вживання неповних речень, застосування міміки, жестів, багатство інтонацій різноманітних колоритів мовлення, перемовляння.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічна форма спілкування поряд з авторським текстом, риси індивідуалізації мовлення широке застосування лексики художнього зображення, тропів, стилістичних фігур синтаксису, ремарки, коментар, зміщення часових і просторо­вих понять.

Запитання 8

Які засоби звукового забарвлення використано в тексті? Сліпучі тони — і дика воля! Ой, хтось заплакав посеред поля. Зловісна доля, жорстока доля Здаля сміялась струнка тополя.


варіанти відповідей

Приспів

Асонанс

Алітерацію

Звуконаслідування

Анафору

Запитання 9

Вкажіть, у якому рядку наведено невідредагований фрагмент автобіографії.


варіанти відповідей

Посідав призові місця на змаганнях з авіамодельного спорту.

Тато - Усенко Євгеній Степанович, народився 1960 року (11 серпня) у Василькові. За фахом він водій. Працював водієм автомашини в м. Володимир-Волинську.

1988 року вступила до середньої школи № 298 м. Києва, у якій навча­лася протягом трьох років.

Школа розташовується за адресою: вул. Мельникова, 39, Київ-119, 04119.

За підсумками 2004/2005 навчального року середній бал становить 10,5.

Запитання 10

У якому випадку порушено правила чергування у/в, і/й, з/зі/із/зо?

варіанти відповідей

В усному мовленні; ім'я та по батькові; в іншій ситуації; починається зі слова; флагман у справі.

Брати участь у проектах; надрукував у газеті; жити у Львівській області; досягнення у тваринництві.

Купувати в аптеці; мешкала в Одесі; зміни в оподаткуванні; брати в оренду; інвестиційні процеси в Україні.

Прийшов в вівторок; є і інші помилки; спитав з страху; Олена і Оля; за­зирнув в фотоальбом.

На розрахунок із споживачами; ознайомлення зі звітом; позичив зо дві сотні; один із слухачів, з ухваленням закону.

Запитання 11

Продовжте речення: «Батьківщиною красномовства вважають ...


варіанти відповідей

Давній Китай.

Давній Єгипет.

Античну Грецію.

Київську Русь.

Італію.

Запитання 12

У якому реченні неправильно використано вставне слово?


варіанти відповідей

На жаль, більшість українців, тривалий час відлучених від церкви, не пізнали на собі впливу посту.

Він твердо знав, що, мабуть, довго не доведеться чекати.

Справді, святковий настрій учителя миттєво передасться учням.

Оволодіння відомостями про особливості різних типів мов­лення, безперечно, полегшує створення текстів.

Отже, на думку більшості мовознавців, текст має складатися хоч би з двох речень.

Запитання 13

Вкажіть, у якому варіанті відповіді правильно зазначено ознаки розмовного стилю.


варіанти відповідей

Широко використовуються емоційно-забарвлені слова, суспільно-полі­тична лексика, риторичні запитання, вигуки, повтори, тон мовлення прис­трасний, оцінний.

Основна лексика — загальновживані слова, позбавлені емоційно-стилістичного забарвлення, стилістично нейтральні, які вживаються лише в конкретно логічному значенні; вживання специфічної термінології, яка в інших стилях ніколи не використовується.

Вживаються специфічні, синтаксично неподільні словосполучення, тер­міни; мовні засоби поєднуються з формулами, внаслідок чого досягаєть­ся стислість викладу.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічні форми спілкування, риси індивідуалізації мовлення, вживання неповних речень, застосування міміки, жестів.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічна форма спілкування поряд з авторським текстом, риси індивідуалізації мовлення, широке застосування лексики художнього зображення, тропів, стилістич­них фігур синтаксису, ремарки, коментар.

Запитання 14

З'ясуйте, в якому рядку наведено стилістично нейтральні (загальновживані) мовні одиниці.


варіанти відповідей

Суфікс, дієслово, присудок, фонема, епітет.

Мати, батько, вода, жито, робота.

Аналіз, синтез, індукція, дедукція, дослідження.

За наказом, ввести до складу, відповідно до, згідно з, одержувач.

Статус, геноцид, консенсус, виборча кампанія, трудівники полів.

Запитання 15

У якому рядку наведено невідредагований фрагмент характеристики?


варіанти відповідей

Упродовж двох років обіймає посаду провідного економіста.

Сумлінно ставиться до виконання службових обов'язків.

Отримав друге місце в районній олімпіаді по математиці.

Досконало володіє англійською мовою.

Виявляв цікавість (інтерес) до точних наук.

Запитання 16

У якому рядку неправильно підібрано українські відповідники при перекладі?


варіанти відповідей

Планирование — планування; предприятие — підприємство; производство — виробництво; назначение — призначення; многочисленный —численний.

Вовлекать в работу — залучати до роботи; принимать участие — брати участь; сдавать зкзамены — складати екзамени.

В значительной степени — в значній мірі; бывший директор — бувший директор; разработать мероприятия — розробити міроприємства; занимать призовые места — займати призові місця; самый лучший рузультат — самий кращий результат.

В дальнейшем — надалі; исключение из правил — виняток з правила; следующий вопрос — наступне питання; указ вступил в силу — указ на­брав чинності; на протяжении недели — упродовж тижня.

Выбрать парламентариев — обирати парламентарів; потерять сознание — знепритомніти; по понедельникам — щопонеділка; заведующий отделом — завідувач відділу; изредка случается — зрідка трапляється.

Запитання 17

Продовжте речення: «Видатні оратори Київської Русі — це ...


варіанти відповідей

Демосфен і Цицерон.  

Іларіон і Кирило Туровський.

Феофан Прокопович і Григорій Сковорода.

Михайло Ломоносов і Георгій Кониський.

Арістотель і Платон.

Запитання 18

Продовжте речення: «Порівняння — це ...


варіанти відповідей

троп, побудований на зіставленні двох явищ, предметів, фактів для пояснення одного з них за допомогою іншого.

троп, художнє означення, що виділяє та образно характеризує якусь рису певного явища, предмета, дії.

троп, побудований на вживанні слів у переносному значенні на осно­ві аналогії, подібності.

троп, для якого характерне перенесення ознак, властивостей людини (чи живої істоти) на неживі предмети, явища та абстрактні поняття.

троп, в основі якого лежить підкреслене перебільшення розмірів, рис, характеристик, ознак предмета чи явища.

Запитання 19

Вкажіть, у якому варіанті відповіді правильно визначено ознаки художнього стилю.


варіанти відповідей

Широко використовуються емоційно-забарвлені слова, суспільно-полі­тична лексика, риторичні запитання, вигуки, повтори, тон мовлення пристрасний, оцінний.

Основна лексика — загальновживані слова, позбавлені емоційно-сти­лістичного забарвлення, стилістично нейтральні, які вживаються лише в конкретно логічному значенні; вживання специфічної термінології, яка в інших стилях ніколи не використовується.

Вживаються специфічні, синтаксично неподільні словосполучення, тер­міни; мовні засоби поєднуються з формулами, внаслідок чого досягається стислість викладу.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічні форми спілкування, риси індивідуалізації мовлення, вживання неповних речень, застосування міміки, жестів.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічна форма спілкування поряд з авторським текстом, риси індивідуалізації мовлення.

Запитання 20

Словам якого рядка суфікси надають додаткового значення зменшеності або пестливості ?


варіанти відповідей

Моряк, пісняр, художник, вчитель, музикант.

Кохання, зіставлення, горіння, затвердження, прийняття.

Дідисько, дідище, дідуган, чолов'яга, вітрище.

Зоренька, долоньки, чубчик, вітерець, травичка.

Патріотизм, націоналізм, українізм, історизм, професіоналізм.

Запитання 21

Який із фрагментів заяви є правильним?

варіанти відповідей

Прошу дати мені відпустку на 5 днів без збереження заробітної плати для здавання екзаменаційної сесії в НАУ з 10 по 14 червня 2005 р.

Прошу надати мені відпустку на 5 днів без збереження заробітної пла­ти через екзаменаційну сесію у НАУ з 10 по 14 червня 2005 р.

Прошу надати мені відпустку тривалістю 5 днів без збереження заробіт­ної плати у зв'язку зі складанням іспитів, передбачених екзаменаційною сесією в Національній академії управління (НАУ), з 10 по 14 червня 2005 р.

Прошу відпустити мене на 5 днів без збереження заробітної плати на сесію.

Прошу дати відпустку на 5 днів без збереження заробітної плати, бо у мене буде екзаменаційна сесія у НАУ з 10 по 14 червня 2005 р.

Запитання 22

Вкажіть, у якому рядку вжито неправильну прийменникову форму.


варіанти відповідей

Ставити за провину; по формі; за таких обставин; з математики; витяг з протоколу.

Залучати до роботи; за всякої погоди; за два кроки; о сьомій годині; на захист.

На адресу; на виплату; на замовлення; прийти у справі; не під силу.

Зайти до кімнати; на його користь; щодо використання; українець за по­ходженням; через хворобу.

Відповідно до наказу; згідно з правилами; на ваш запит; у відповідь на ваш лист; зі щирою повагою.

Запитання 23

Продовжте речення: «Тема виступу — це ...

варіанти відповідей

роз'яснення, тлумачення, інтерпретація подій та фактів.

основна галузь роздумів оратора, у межах якої він добирає явища й факти, що розглядаються у виступі.

послідовний перелік основних питань, висвітлюваних у виступі.

заклик, що емоційно визначає певне суспільне завдання.

зіставлення і протиставлення.

Запитання 24

До якої форми красномовства належить наведений текст?

Він був сином мужика і став володарем в царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком і вказав нові світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим. Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри. А для всієї Росії зробив більше, ніж десять переможних армій. Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його любові до людей в ненависть і погорду, а віри в Бога у зневіру і песимізм.  Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко (І. Франко «Присвята»).


варіанти відповідей

Парламентської.

Академічної.

Соціально-побутової.

Судової.

Церковно-богословської.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест