СТИЛІСТИКА. Варіант 3

Додано: 14 квітня
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: СТИЛІСТИКА. Варіант 3
9 запитань
Запитання 1

Виберіть речення, в якому використано перехід власних іменників у загальні.


варіанти відповідей

Зверхня байдужість Кульчицького розсердила Сергія.

Коли караван з'являвся в свято, Шевченко хапав олівці, ішов з фортеці на цілий день.

І постають великі імена Гомера, Данте, Шекспіра, Рабле, Сервантеса, Гете, що справді височать над світовою літера­турою, мов Джомолунгми і Монблани над гірськими пасмами.

Скільки потрібно було днів тихої непомітної боротьби, поки Степан зми­рився.

Андрій помовчав роздумливо, подивився на Давидові набряклі плечі, на правильні витончені риси обличчя й звернув увагу на круто заломлені брови — о, цього раніше Андрій не помічав.

Запитання 2

Яке з наведених речень потребує стилістичного редагування?


варіанти відповідей

Найбільше в людях я ціную ґречність.

Головне, на що потрібно звернути увагу, це якість знань.

У школі письменника тепло вітали учні та вчителі.

Складіть, будь ласка, свою автобіографію.

Я телефонував на номер, зазначений в оголошенні.

Запитання 3

Вкажіть, яке з наведених речень потребує стилістичного редагування.


варіанти відповідей

Ця газета має велику популярність у киян.

У кафе великий попит на пирожні з клубничним джемом.

Яке уявлення склалося у вас про цього художника?

Наша команда здобула ще одну вагому перемогу.

Підсумки змагання між групами підбиваються один раз на семестр.

Запитання 4

Із якою стилістичною метою вжито виділені в реченні новотвори? Мені дуже страшно дожити до того моменту (чи часу), коли дзвінкосерйозний Малишко, або лютодотепний Воскрекасенко, чи несміливо-сміли­вий Смілянський, чи колючий Маківчук, чи їйбогужялюблюприроду Новиченко... — от коли ці всі коли-небудь скажуть: «Остап Вишня — старий!». І, збираючись на полювання, додадуть: «Не турбуйте його!» — Я того ж ча­су — візьму й помру!

варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Для іронічно-інтимного доброзичливого колориту.

Як засіб гострої сатири.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Запитання 5

У якому рядку всі словосполучення стилістично правильні?

варіанти відповідей

Діюче законодавство, вищий учбовий заклад, міроприємство, прожит­ковий мінімум, на слідуючий день.

Любий із студентів, підготувати тези, ухвалити рішення, поїхати у від­рядження, конкурентноспроможна фірма.

Мова йдеться, невстигаючий учень, аркуш паперу, кошторис будівель­них робіт, сучасна митниця.

Приймати участь, правильна відповідь, втілюватися в життя, чергова печатка, на протязі року.

Колишній учитель, значні зміни, проти ночі, краєвид з вікна, для годить­ся (про людське око).

Запитання 6

Вкажіть, яке речення побудоване неправильно.

варіанти відповідей

Роман Куліша займає в українській літературі особливе місце.

Подивившись кінофільм «Чорна рада», мені стала зрозумілою суть однойменного роману Пантелеймона Куліша.

Історична правда поєднується в романі з творчим домислом письменника.

Головний конфлікт роману — боротьба за гетьманську булаву між Сомком і Брюховецьким.

Шрам обурюється позицією міщан і захищає козацтво, старшину.

Запитання 7

У якому рядку одне слово із наведених пар слів неможливе в літературній мові?


варіанти відповідей

Зал — зала, манжет — манжета, адрес — адреса.

Клавіш — клавіша, відпуск — відпустка, жираф — жирафа.

Перифраз — перифраза, африкат — африката, спазм — спазма.

Генезис — генеза, голубінь — голубизна, роль — роля.

Відробіток — відробок, бистрина — бистрінь, глибина — глибінь.

Запитання 8

Із якою стилістичною метою вжито виділені в реченні антоніми?  Вмирає пізно чоловік, А родиться дочасно, Тому й на світі жити звик, Як раб і рабовласник. Він като-жертва, жертво-кат, Страждає і богує, Іде вперед, немов назад, Як душу гнів руйнує.


варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Як засіб створення гумористичних, іронічних ефектів.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Для відтворення місцевого колориту.

Запитання 9

У якому випадку допущено помилку при побудові словосполучень?


варіанти відповідей

Розбіжності з питань, звести нанівець, спільне підприємство, відповідач у справі, чинити опір.

Обопільна угода, нагальна справа, скрутні обставини, громадська дум­ка, орендні відносини.

Вжити термінові заходи, діяти всупереч наших пропозицій, сфотографуватися в анфас.

Очолювати Раду, скористатися пропозицією, напередодні переговорів, сплата позики.

Зважаючи на викладене вище, у скрутному становищі, позачергове скликання.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест