Текст, основні ознаки

Додано: 28 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 435 разів
12 запитань
Запитання 1

Текст – це

варіанти відповідей

група речень, об’єднаних спільною темою

група речень, об’єднаних спільною темою та ідеєю

група речень, об’єднаних спільною темою, ідеєю та граматично

висловлення певної особи , передане дослівно, без змін

Запитання 2

Тема тексту – це

варіанти відповідей

комунікативна мета тексту, заради якої його створено

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 3

Ідея тексту – це

варіанти відповідей

те, до чого текст закликає, чого навчає тощо

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 4

З огляду на актуальне членування в реченні виділяють

варіанти відповідей

підмет і присудок  

дане і нове

головні і другорядні члени

Запитання 5

ССЦ (складне синтаксичне ціле) – це

варіанти відповідей

це група речень, поєднаних синтаксичним, граматичним й інтонаційним зв'язком, що характеризується більшою смисловою закінченістю в порівнянні з реченням.

те саме, що надфразна єдність

те саме, що й текст

те саме, що й абзац

Запитання 6

Мікротема – це

варіанти відповідей

частина тексту, що містить головну думку висловлення

уривок тексту, обмежений абзацом

вступна частина тексту

частина тексту, що містить окрему, відносно закінчену думку; частина загальної теми тексту

Запитання 7

Прочитайте текст. Темою тексту є твердження:

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М.Вінграновським)

варіанти відповідей

Роль колискової в житті дитини.

Образ матері-українки.

Пісня в житті людини.

Доля українських жінок.

Запитання 8

Ідею тексту передають усі твердження ОКРІМ

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським)

варіанти відповідей

Автор закликає дослухатися до материної пісні, бо без колискової нема дитинства.

Автор утверджує, що саме мати, її колискова є запорукою майбутнього народу.

Автор висловлює повагу до матері за її постійну важку працю.

Автор викриває тяжке життя українських матерів.

Запитання 9

Визначте стиль тексту

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським)

варіанти відповідей

художній

публіцистичний

науковий

розмовний

Запитання 10

Визначте тип мовлення зазначеного тексту

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським)

варіанти відповідей

опис з елементами роздуму

роздум з елементами опису

розповідь з елементами опису

розповідь з елементами роздуму

Запитання 11

Засобом зв’язку між виділеними реченнями є

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі.  

варіанти відповідей

лексичний повтор

займенник

сполучник

вставне слово

Запитання 12

Укажіть тип зв’язку між абзацами тексту

    Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським) 

варіанти відповідей

паралельний 

ланцюжковий (послідовний)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест