ТЕКСТ. Види й засоби міжфразового зв'язку в тексті

Додано: 2 травня
Предмет: Українська мова, 9 клас
11 запитань
Запитання 1

Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?

варіанти відповідей

Темою

Абзацом

Стилем

Зв'язністю речень

Ключовими словами

Запитання 2

Яким словам належить визначальна роль у тексті?

варіанти відповідей

Ключовим.

Головним.

Тематичним.

Змістовним.

Підкресленим однією лінією.

Запитання 3

Якими видами зв'язку можуть поєднуватися речення в тексті?

варіанти відповідей

Послідовним і паралельним.

Послідовним і оновленим.

Паралельним і однорідним.

Послідовним, паралельним і неоднорідним.

Однорідним і неоднорідним.

Запитання 4

Визначте, що таке послідовний зв'язок речень?

варіанти відповідей

Це зв'язок, коли «дане» залишається одним і тим самим; кожне наступне речення відносно самостійне. 

Це зв'язок, коли кожне наступне речення пов'язується якимось елементом з попереднім; «нове» стає в наступному реченні «даним».

Це зв'язок, коли одне речення стоїть в одній тематиці з наступним.

Це зв'язок, коли останнє речення залежить від першого.

Це зв'язок, коли «дане» стає в наступному реченні «новим».

Запитання 5

Який вид зв'язку наявний у даному тексті :"…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?

варіанти відповідей

Паралельний.

Паралельний і послідовний.

Послідовний

Однорідний.

Неоднорідний

Запитання 6

Який вид зв'язку є в даному тексті :"На лісовій галявині серед зеленого різнотрав’я красується скромна квіточка ромашка. її білі пелюстки нагадують віночок-хустинку, що облямовує краплинку сонця — жовту серцевину. На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає свою голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка"?

варіанти відповідей

Паралельний

Паралельний і послідовний

Послідовний

Однорідний

Неоднорідний

Запитання 7

Для чого необхідні ключові слова?

варіанти відповідей

Для визначення головної думки тексту.

Для знаходження мікротеми у тексті.

Для пошуку текстів певної тематики.

Для об'єднання певних смислових структур в одне ціле.

Для пошуку матеріалів певної тематики в мережі Інтернет.

Запитання 8

Що таке мікротема?

варіанти відповідей

Це зміст тексту, те, про що (або про кого) в ньому йдеться.

Це група речень, об’єднаних темою та головною думкою.

Це виділена в тескті окрема, відносно закінчена, думка.

Це те, заради чого створено текст (задум його автора), те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного.

Це завершення тексту, своєрідний підсумок усього висловленого.

Запитання 9

Прочитай текст і визнач тип зв'язку між реченнями: послідовний чи паралельний.

 

"Хворий важко дихав, не міг заснути. Вночі підвівся зліжка і засвітив свічку. Поринувши в глибокі думи, ходив по кімнаті. Невже кінець? Йому лише 31 рік, він ще так мало зробив" (За І.Дировим)

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

 неоднорідний

 однорідний

Запитання 10

Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?

"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."

варіанти відповідей

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8, 9.

 3, 1, 2, 8, 9, 5, 4, 7, 6.

 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

3, 2, 1, 8, 9, 4, 5, 7, 6.

Запитання 11

Кожне наступне речення доповнює попереднє при

варіанти відповідей

 паралельному зв′язку в тексті

  послідовному

однорідному

жодному з вказаних

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест