Частина загальної теми, відносно закінчена думка – це
Сукупність речень, об’єднаних однією мікротемою – це
Яку назву можна дати мікротемі?
Сьогодні всі електронні листи спочатку вирушають на поштовий сервер – віртуальний склад інформації, а вже звідти прямують до адресатів. До речі, на тривалість шляху від автора до адресата місце розташування сервера практично не впливає.
Позначте складники будови тексту.
Визначте 3 правильні відповіді.
Визначте тему тексту.
Будинок з химерами побудований архітектором Городецьким у стилі модерн у 1902-1903 рр. За рік звели сам будинок, і ще два роки було витрачено на зовнішнє та внутрішнє його оздоблення. Це була перша споруда в Києві, зведена з використанням нового матеріалу – цементу. Здійснення такого проєкту могло служити ще й рекламною акцією продукції промисловця Ріхтера, що займався виробництвом цементу. Для того щоб створити стійку основу для будинку, на крутому пагорбі було забито близько 50 бетонних паль на глибину 5 метрів. З боку вулиці Банкової будинок має три, а з боку театру ім. Івана Франка – шість поверхів.
Позначте ознаки тексту.
Визначте 5 правильних відповідей.
Між реченнями у тексті можуть бути такі зв’язки:
Визначте 2 правильні відповіді.
Завершене усне або письмове висловлювання на певну тему, у якому можна визначити мікротеми, ключові слова − це
Типи мовлення є такі:
Яким словам належить визначальна роль у тексті?
По праву руч від вас збігає вниз шлях, в’ється поміж деревами. По ліву – яри, непролазні хащі, а прямо перед вашими очима розіслалася долина. Над річкою - село з білими хатками та вишневими садками. (За Панасом Мирним).
Цей уривок є таким різновидом опису:
Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?
"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."
Прочитайте текст. Вибери правильний план до нього
На маленькій планеті жив робот Рома. Кожного дня на світанку він облітав свою планету і перевіряв, чи все в порядку. У чудовому саду росла чарівна троянда. Вона посміхалася до Роми і дарувала йому радість. Рома брав із чистого струмочка воду і напував троянду, захищав її від пекучого сонця і сухого вітру.Одного разу Рома полетів на іншу планету. Йому було весело серед нових друзів. Він зовсім забув про троянду.Коли робот повернувся додому, то побачив, що за цей час трояндовий кущ засох. Рома гірко плакав і зрозумів, що друзів забувати не можна.
Скласти план означає...
Визначте, що таке послідовний зв'язок речень?
Для чого необхідні ключові слова?
Речення в тексті пов'язані за допомогою таких мовних засобів (засобів міжфразного зв'язку)
Оперета
На оперету мене спокусив сусід по кімнаті в готелі. Зав'язуючи перед дзеркалом краватку, він запитав: — Ви коли-небудь були на київській опереті? — Не був ні на київській, ні взагалі. Він глянув на мене, як на зрадника, і єхидно зауважив: — А я гадав, що журналісти, навіть провінційні, — птахи найвищого польоту... На оперету я все-таки з ним пішов. Замигтіло, заграло, закрутилося сліпуче колесо перед очима! Що за диво це було! Гарячий шал не відпускав ні на мить, змушував тріпотіти розбурхане серце... Поруч мене сиділи двоє стареньких, він і вона. Бліді, сумовиті, роками й болячками притлумлені люди. Такими здалися на початку. А потім краєм ока я бачив, як він поклав свою тремтячу руку на її. А пристрасті на сцені наростали. І той дідусь у запалі розчуленості важко, з пристогоном схилив свою голову їй на коліна й похапцем став цілувати жовті, з ліловими прожилками руки дружини. А вона гордо й незворушно дивилася перед себе. Лише старомодне чорне жабо на грудях здіймалося частіше, і в ліловому вицвілому оці, бачив я, довго плавала маленька кольорова сльоза (За М. Дочинцем).
Засобом міжфразового зв'язку першого й другого речень тексту є
Оперета
На оперету мене спокусив сусід по кімнаті в готелі. Зав'язуючи перед дзеркалом краватку, він запитав: — Ви коли-небудь були на київській опереті? — Не був ні на київській, ні взагалі. Він глянув на мене, як на зрадника, і єхидно зауважив: — А я гадав, що журналісти, навіть провінційні, — птахи найвищого польоту... На оперету я все-таки з ним пішов. Замигтіло, заграло, закрутилося сліпуче колесо перед очима! Що за диво це було! Гарячий шал не відпускав ні на мить, змушував тріпотіти розбурхане серце... Поруч мене сиділи двоє стареньких, він і вона. Бліді, сумовиті, роками й болячками притлумлені люди. Такими здалися на початку. А потім краєм ока я бачив, як він поклав свою тремтячу руку на її. А пристрасті на сцені наростали. І той дідусь у запалі розчуленості важко, з пристогоном схилив свою голову їй на коліна й похапцем став цілувати жовті, з ліловими прожилками руки дружини. А вона гордо й незворушно дивилася перед себе. Лише старомодне чорне жабо на грудях здіймалося частіше, і в ліловому вицвілому оці, бачив я, довго плавала маленька кольорова сльоза
НЕМАЄ мікротеми
Виберіть 2 варіанти, у яких є текст.
Прочитайте текст.
[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2] Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4] Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію.
Ключовими в тексті є слова
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома