Текст. Засоби міжфразового зв*язку

Додано: 2 травня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 990 разів
26 запитань
Запитання 1


Що таке текст?

варіанти відповідей

 Завершене усне або письмове висловлювання на певну тему, в якому можна визначити мікротеми,

Різновид творів масової культури (прозаїчні твори, кінофільми, комікси), в яких розкривається певна таємниця, пов'язана зі злочином.

 Це сукупність тематично об'єднаних речень, в одному з яких називається тема.

Одне чи кілька речень, пов'язаних між собою за змістом.

 група речень, які описують явища життя


Запитання 2

Основне повідомлення в реченні міститься..

варіанти відповідей

 у "новому"

 у "відомому"

 у присудку

у підметі

Запитання 3

Що таке абзац?

варіанти відповідей

Це вступна частина якогось, введення, передмова.

Це спосіб закінчення виступу, коли кожна наступна фраза емоційно посилює попередню.

Це сукупність тематично об'єднаних речень, в одному з яких називається тема.

 Це подiя чи система подiй, у яких розкриваються характери, що розв'язують суперечностi мiж ними.

Запитання 4

Що таке мікротема?

варіанти відповідей

 Це зміст тексту, те, про що (або про кого) в ньому йдеться.

Це виділена в тексті окрема, відносно закінчена, думка.

Це завершення тексту, своєрідний підсумок усього висловленого.

Це те, заради чого створено текст (задум його автора), те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного.

Запитання 5

Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?

варіанти відповідей

 Темою

 Стилем

Ключовими словами

 Абзацом

Запитання 6

До тексту якого типу мовлення підходить заголовок "Як будували хати в наших краях"?

варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 7

До тексту якого типу мовлення підходить заголовок "Хата мов писанка"?

варіанти відповідей

опис

розповідь

роздум

Запитання 8

До тексту якого типу мовлення належить загловок "Вклоняймось святій українській берегині - українській хаті"

варіанти відповідей

опис

роздум

розповідь

Запитання 9

Визначити тип мовлення поданого тексту.

"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).

варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 10

Головна думка тексту — це... 

варіанти відповідей

те, про що йдеться в тексті

 певний обсяг фактів заради передачі інформації

 те , заради чого твориться текст, задум мовця

розвиток думки та послідовне розгортання змісту

Запитання 11

Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?

"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."

варіанти відповідей

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8, 9.

 3, 1, 2, 8, 9, 5, 4, 7, 6.

 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

3, 2, 1, 8, 9, 4, 5, 7, 6.

Запитання 12

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

 тип мовлення;

«відоме» та «нове»;

тему та головну думку тексту;

  стиль мовлення

Запитання 13

Кожна мікротема тексту зазвичай розкривається

варіанти відповідей

в абзаці

 в темі

 в головній думці

 в заголовку

Запитання 14

Визначте тему та головну думку тексту


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини

Помідори. Помідори є отруйними

Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки

Запитання 15

Виберіть УСІ основні ознаки тексту

варіанти відповідей

 наявність теми й основної думки

 пов'язаність речень за змістом

наявність односкладних речень

відсутність абзаців

наявність складних безсполучникових речень

Запитання 16

Оберіть із запропонованих назв тільки назви типів мовлення

варіанти відповідей

 Розповідь

 Розмовний

Публіцистичний

Роздум

Науковий

Опис

Запитання 17

З яких частин складається текст?

варіанти відповідей

вступу (зачину), теми, мікротеми, кінцівки

 теми, основної думки, мікротеми, абзацу

 вступу (зачину), основної частини, кінцівки

Запитання 18

Слова, найбільш значимі у змісті тексту ( абзацу), називаються

варіанти відповідей

 головними


самостійними

 ключовими

тематичними

Запитання 19

Прочитайте текст

[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2]  Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4]   Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію.  

Засобом міжфразового зв’язку 2 і 3 речення є

варіанти відповідей

синонім     

сполучник 

 спільнокореневе слово         

займенник  

Запитання 20

       Прочитайте текст.

[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2]  Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4]   Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію. 

Ключовими в тексті є слова


варіанти відповідей

Бог дав їй талант             

Ніна Матвієнко більше ніж співачка

красива у своїй простоті    

кожна її пісня додає сили

Запитання 21

Прочитайте текст.

[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2]  Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4]   Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію.  

Основну думку тексту виражає заголовок

варіанти відповідей

Ліризм пісень Ніни Матвієнко

Пісні артистки

Талант для людей

Загальнолюдська значущість творчості Ніни Матвієнко

Запитання 22

Складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком є в рядку

  

варіанти відповідей

Марко піднімається на пагорб, де крізь сон зітхає кучерявий овес, і застигає на місці: од вітряка до нього йде його Оленка.

Ти до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну.

Рожевий пил спадав, синіло все кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави.  

День і ніч стугоніли під вікнами ковані колеса возів, коні кресали копитами іскри, від ходи танків тремтіла хата.

 

Запитання 23

Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком є в рядку

варіанти відповідей

У сю величну хвилину тихо розгортаються кущі — і на галявину виходить Хо.

Хо сидить посеред галявини, а навкруги нього панує тиша.

Долиною повилась річечка, наче хтось кинув нову синю стрічку на зелену траву.

Межи зеленими килимами біліє гречка, неначе хто розіслав великі шматки полотна білити на сонці, а з поля віють чудові пахощі од нестиглого зерна і польових квіток. 

Запитання 24

Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку

 

варіанти відповідей

Позеленіли вікна, повітря стало бузково-синім, і верхівки тополь вигойдувались на поривчастому вітрі.

А малі хлопці йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.

Вишнево-яблуневі садки, що сьогодні зранку були такі змерзлі, подобрішали,

потеплішали, і село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.

Нині кожен має бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.

Запитання 25

Складним реченням із різними видами зв’язку є речення

 

варіанти відповідей

Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.

Хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.

Тепло було й вишні цвіли рясно.

Дівчина, обсипана квітами, іде, немов пливе лебедонька у воді.

Запитання 26

Складним реченням із різними видами зв’язку є речення

     

варіанти відповідей

Щоб затримати якнайдовше цвітіння, утримуйте рослини в якомога нижчій

температурі або принаймні на ніч виносьте до прохолодного приміщення.

У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус. 

День сонячний і прозорий, і хочеться, щоб йому не було краю.

Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест