Тема: Узагальнення вивченого про словосполучення

Додано: 2 травня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 708 разів
24 запитання
Запитання 1

Укажіть рядок, у якому сполучення слів є словосполученням.

варіанти відповідей

Зошити і книги

Свіжі овочі

Він допоміг

біля лісу

Запитання 2

Що з поданих сполук слів не є словосполученням?

варіанти відповідей

більш цікава

Зоряне небо

Зробити завдання

наказав відступити

Запитання 3

Виберіть з поданих словосполучень просте за будовою словосполучення:

варіанти відповідей

Відомий вірш письменника

Чудовий осінній день

Ставити знак оклику

близько села

Запитання 4

Не є словосполученням:

варіанти відповідей

Поєднання слів із сурядним зв'язком

Поєднання слів із підрядним зв'язком

Поєднання головного і залежного слів

підмет і присудок

фразеологізм

складена форма майбутнього часу

Запитання 5

У якому рядку усі словосполучення написані без помилок?

варіанти відповідей

Дотримати слова; пробачте мені

Опанувати науку; учитися ремеслу

Називати на ім'я; сміятися над собою

протягом року ,приймати участь

Запитання 6

У якому рядку є тільки словосполучення?

варіанти відповідей

мати чекає, трави та квіти, наша мова

попереду загону, маки червоні, кращий від мене

червона стрічка, висить над головою, моя рідна земля

класти зуби на полицю,рідна мова

Запитання 7

Укажіть рядок, у якому всі словосполучення поширені (складні).

варіанти відповідей

шукаючи цвіт папороті, пробігши повз дерево, сміятися дзвінко

цінувати досвід старших, визначити свою мету, зібрати цікаву інформацію

жінка літнього віку, більш цікавий фільм, буде працювати вдома

Запитання 8

Укажіть рядок, у якому є тільки дієслівні словосполучення.

варіанти відповідей

залягти у трави, побігти вперед, простежити за польотом

знайти скарб, поїхати у відпустку, батькова порада

повісити у коморі, свято осені, посісти призове місце

я читаю, дарую тобі ,читати книгу

Запитання 9

Головне слово визначено неправильно в словосполученні

варіанти відповідей

допомоготи в роботі

непорушно стояла

цікава книга

листи від мами

Запитання 10

Словосполучення є в рядку

варіанти відповідей

дивляться на небо

небо і зорі

посеред неба

не зрозуміти

Запитання 11

У якому рядку є тільки словосполучення?

варіанти відповідей

мати чекає, трави та квіти, наша мова

поперед загону, маки червоні, кращий від мене

червона рута, висить над головою, моя рідна земля

я і ти ,рідна земля ,іди прямо

Запитання 12

Укажіть рядок, у якому є тільки дієслівні словосполучення.

варіанти відповідей

зелені трави, побігти вперед, простежити за польотом

знайти скарб, поїхати у відпустку, батькова порада

повісити у коморі, говорю тихо, посісти призове місце

сидіти тихо,пише дівчина , читаю швидко

Запитання 13

У якому рядку всі словосполучення утворені способом узгодження?

варіанти відповідей

Тернистий шлях, ясні далі, батьківська земля, рукотворна весна, вдало спроектований, його амплуа.

Незборима сила, ранкові промені, анкетні дані, кожна оселя, один шлях, п'ять будинків.

Ніжне серце, шлях у майбуття, доля дівчини, натягнуті струни, київські метро.

Щоденна праця, непохитна мужність, рідний завод, молодіжний фестиваль, єдина мета, кожен меридіан.

Запитання 14

Вкажіть, у якому рядку всі словосполучення однакові за морфологічним вираженням головного слова.


варіанти відповідей

Виділятися з-поміж інших, захоплюватися археологією, працювати над проектом, дивитися посміхаючись, право вибирати, поїхати будувати.

Довженкова творчість, висока гора, справедлива оцінка, поетичний образ, мокрий від роси

Звичний до буденності, попередній екзамен, лагідний вдачею, вишитий рушник, допущений до екзаменів, складений на «відмінно».

Відомий з розповіді, далеко видний, далекий від істини, дорогий мені, добре знайомий.

Запитання 15

У якому рядку словосполучення однакові за будовою (прості чи складні)?


варіанти відповідей

Творчо обдарована особистість, результат натхненної праці, використовувати всі резерви, посаджений біля школи, поділений надвоє.

Прагнення молоді до навчання, доброзичливе ставлення, історичний досвід народу, особистий внесок кожного, турбота батьків.

Право на працю, середня освіта, життєві істини, говорити про навчан­ня, завдання додому.

Добробут наших людей, витрати держави на освіту, вміння робити ви­сновки, набута століттями культура, глибоке переживання.

Сумлінна праця, глибока переконаність у правоті, сповнений любові, працювати наполегливо, збагачуватися новими знаннями.

Запитання 16

Виберіть рядок із займенниковими словосполученнями.

варіанти відповідей

Культура поведінки, наші ідеали, далеко за межами, дати квіти, кожен з нас.

Ми з учителькою, дехто з односельців, кожен з нас, хтось невідомий, щось загадкове.

Одна лекція, сфера діяльності, вірний слову, більшість учнів, заряд енергії.

Зал засідань, вершина гори, група юнаків, наше село, майстер спорту, всі четверо.

Запитання 17

Визначте, у якому рядку всі словосполучення прикметникові (за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Щойно виконаний, творче завдання, найкраще з надбань, вірний у любові, зобов'язаний життям.

Створений для нащадків, здатний відшукати, ознайомлений з матеріалами, досвідчений агроном, об'єктивний в оцінці.

Давно відомий, сміливий у пошуках, добрий душею, власний дім, впевнений у собі.

Немислимий без практики, готовий до пошуків, національний за формою, потрібний людям, невтомний у роботі.

Запитання 18

Укажіть рядок із дієслівними словосполученнями.

варіанти відповідей

Підписано до друку, відправлено поштою, зацікавити розповіддю, мож­ливість виконати, зберегти надійно, порадувати батьків.

Неодноразово перечитувати, зустрічатися вечорами, по-справжньому ві­рити, підписано директором, подорожуючи Україною, з любов'ю ставитися.

Виконати доручення, стомившись з дороги, йти співаючи, читання ле­жачи, доручити братові, перебуваючи у Франції.

Доручений учневі, надіслати рукопис, сприяти надрукуванню, уміння мовчати, цінувати літературу, запросити прийти.

Запитання 19

У якому рядку словосполучення утворені способом прилягання?


варіанти відповідей

Будинок справа, дорога ліворуч, дуже швидко, квиток на поїзд, хід змагання.

Дорога без кінця, радість перемоги, найважливіший за все, любов на все життя, перший у списку.

Приклад для наслідування, зошит в лінійку, день без тривог, поїздка на північ, твір про героїв, життя в праці.

Читання вголос, кава по-віденськи,  шапка набакир, сьогодні вдень, зовсім поруч.

Запитання 20

Виберіть рядок із іменниковими словосполученнями {за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Намагання дізнатися, шовкова сукня, легенда про закоханих, знайомі обличчя, розповідь про неспокій, зустріч з прекрасним.

Червона калина, два кольори, цвіт папороті, кращі з працівників, дівчина гарної вроди, шостий від стіни.

Волошкові очі, смерековий стан, талант педагога, щирий серцем, хтось із нас, глибока криниця.

Дума про любов, двоє хлопчиків, чоловік сестри, настояний на травах, один із тисячі, тканина в смужку.

Запитання 21

У якому рядку всі словосполучення утворені способом узгодження?


варіанти відповідей

Стрімкий день, українська калина, степи України, берізки-сестрички, добрий до всіх, дуже радий.

Щедрий урожай, березові листки, Курильські острови, житні колоски, зерно пшениці.

Добірне зерно, сонячні гони, радісні пісні, пора надій, моя правда, надії на краще.

Прокладений шлях, велика сім'я, найсвятіший заповіт, прийдешній день, батьківська земля, вічний вогонь.

Запитання 22

Словосполучення якого рядка утворені способом дієслівного керування?


варіанти відповідей

Досягти мети, ждати початку, нарвати яблук, уникаючи зустрічі, оголо­шено старостою.

Малювати олівцями, відомий всім, повідомлений кореспондентом, спі­ваючи пісню, відцуратися слова.

Поїхати на екскурсію, йти пішки, уміти малювати, вдячний за допомогу, наказано ректором.

Прийти на побачення, адресувати присутнім, написати заново, уникну­ти удару, сповнений по вінця.

Запитання 23

Вкажіть, у якому рядку усі словосполучення дієслівні.

варіанти відповідей

Працюючи невпинно, навчитися узагальнювати, дорожити честю, нава­житися сказати, бажання зустрітися, радіти зустрічі.

Уникнувши небезпеки, йти не зупиняючись, вимагати знань, зауважу­вати небезпідставно, обраний депутатом, намагання утвердитися.

Зовсім змінитися, книжку прочитано, їхати автобусом, щось занотувати, розуміючи необхідність, творити колективно.

Повчитися точності, ставитися бережливо, всебічно розвинений, споді­ваючись зустрічі, низько вклонитися, лунати натхненно.

Запитання 24

У якому рядку всі поєднання сліз не становлять словосполучення як окремої синтаксичної одиниці?


варіанти відповідей

Водити за ніс, зірватися на ноги, в один голос, водою не розлити дру­зів, в поті чола, в'янути на пні.

Тарас Шевченко, у вогонь і воду, гав ловити, горою стояти за народ, по­серед залу, дати бій.

Узяти на себе сміливість, узяти книгу, треті півні, слово і діло, слово за словом, сидіти сидьма.

Для годиться, догори дном, ні слуху ні духу, душа в душу, не ликом ши­тий, мати спроможність.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест