ТЕСТ_6. ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

Додано: 16 січня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 983 рази
12 запитань
Запитання 1

Укажіть неправильну ознаку однорідних членів речення.

варіанти відповідей

А Залежать від одного слова у реченні.

Б Відповідають на одне питання.

В Однорідні члени речення та узагальнювальне слово виконують одну синтаксичну функцію.

Г Однорідні члени речення обов’язково виражаються однією частиною мови.

Запитання 2

Укажіть речення, у яких наявні однорідні члени речення.

варіанти відповідей

А Ми стали збиратися додому (За М. Слабошпицьким).

Б Каштани в ранок сивий, попелястий шуміли над твоїм вікном (Б.-І. Антонич).

В Ні риба ні м’ясо!

Г І пада сніг лапатий, волохатий спокійно й величаво над селом (М. Рильський).

Запитання 3

Зазначте речення, де є однорідні члени речення — обставини.

варіанти відповідей

А Приємно й хороше було кататись (За М. Трублаїні).

Б Вітер був хоч холодний, зате приємний (За Ю. Шовкуненко).

В Його полонили не так багатства наявних рослин, як їх життєва сила (І. Ле).

Г Яблуні дихають цвітом росяно, червоно й біло (А. Малишко).

Запитання 4

Зазначте речення, де є однорідні члени речення — присудки.

варіанти відповідей

А Люди з пароплава привезли на берег великі бочки, залишили їх тут і повернулись назад (За М. Трублаїні).

Б Тико захотілось поїхати далі (За М. Трублаїні).

В І сів на цю яблуню перепочити (За М. Слабошпицьким).

Г Норми князівських «Уставів» поширювалися на всі прошарки населення, торкалися всіх сторін життя, утверджували авторитет князівської влади як умови державного процвітання.

Запитання 5

Зазначте речення, де відсутні однорідні члени речення — додатки.

варіанти відповідей

А Велика Китайська стіна, руїни Колізею у Римі чи давньогрецький Парфенон в Афінах (За Н. Бібік).

Б Страшні війни, лихоліття понищили в Україні дуже багато чудових витворів людського духу і прекрасних споруд (За Н. Бібік).

В І навіть базар побачив той футбол на стадіоні (За М. Слабошпицьким).

Г Культура західноєвропейського середньовіччя мала три смислотворчих вузли — церкву, замок та місто.

Запитання 6

Зазначте речення, де є однорідні члени речення — означення.

варіанти відповідей

А Сонячний осінній день… (За Г. Скребицьким, В. Чапліною).

Б Україна також має чимало всесвітньо відомих пам’яток-споруд (За Н. Бібік).

В А там, за річкою, сплелися парубочі дзвінкі, розгонисті, гарячі голоси (М. Рильський).

Г Справжніми осередками знань у Київській Русі були монастирські й приватні бібліотеки.

Запитання 7

Укажіть правильні твердження.

варіанти відповідей

А Однорідними можуть бути тільки додатки, означення, обставини.

Б Однорідними можуть бути тільки підмети і присудки.

В Однорідні члени функціонально рівноправні і граматично не залежать один від одного.

Г Однорідні члени з’єднуються між собою сурядним зв’язком з огляду на їх рівноправність і незалежність.

Запитання 8

Укажіть речення без кількох рядів однорідних членів речення.

варіанти відповідей

А То ливарі і ковалі в січневі ночі, в ранки маю могутній плуг кують землі для дружби, щастя і врожаю (В. Сосюра).

Б Сходились усі кияни до капища, де гордо і мовчазно височіли золотовусий Перун, вогненний Хорс, добрий і щедрий Дажбог (За С. Плачиндою).

В Сьогодні українська мова разом з політичним та духовним відновленням самостійної України здіймається на потужних розмахах відроджених крил національної свідомості (За А. Бортняком).

Г Вищий рівень освіти в Київській Русі передбачав засвоєння богослов’я, філософії, граматики, риторики, історії.

Запитання 9

Укажіть речення, у яких наявні пунктуаційні помилки.

варіанти відповідей

А Довга біла шовкова сукня вже була готова до весілля.

Б Але явище вражало своєю первісністю і грандіозністю (За К. Скар’яновим).

В Вона кинулася в комірчину до скрині, і внесла цілу купу вишитих рушників (За І. Цюпою).

Г Увівши Київську Русь у світ європейських культурних реалій, християнство стало серйозним стимулом до розгортання великого будівництва і світських і культових споруд.

Запитання 10

Укажіть речення без пунктуаційних помилок.

варіанти відповідей

А Був гарний, літній день, і все навколишнє здавалось прекрасним сад, город, соняшники, й мак, і ниви за городом (За О. Довженком).

Б Засинаючи я ще чув, як увійшла мати, як укропом, соняшником і росою запахли її одіж і руки (За М. Стельмахом).

В Луки, гори, пишні сади — все зелене й принишкле (За О. Гончаром).

Г Нам потрібне слово суще, здорове, а не паралітичне; цілісне, а не з вивихнутими суглобами (П. Мовчан).


Запитання 11

Знайдіть речення, яке відповідає схемі: [О : О, О, О]. (розділові знаки пропущені).

варіанти відповідей

А Рівний залитий сонцем степ принишк (О. Гончар).

Б На будинках на деревах на парканах усюди червоний відблиск (Марко Вовчок).

В Усе в чеканні спілі краплі рос земля і місяць вишні і тополі (Б. Олійник).

Г Мені приснились ночі солов'їні дівочі співи пахощі левад (М. Рильський).

Запитання 12

Чи можуть бути наведені сполучення слів однорідними членами речення: ні риба ні м’ясо, і вдень і вночі, ні те ні се.

варіанти відповідей

А Так

Б Ні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест