Що таке «образ автора»?
Праці якого вченого лягли в основу психолінгвістичної теорії образу автора?
Хто є автором цього визначення: «Образ автора – це наскрізний образ твору, його глибинний єднальний елемент, який допомагає об'єднанню в одне ціле окремих частин, пронизує їх єдиною свідомістю, єдиним світоглядом, єдиним світовідчуттям»?
Про якого видатного діяча йдеться мова в описі?
У книзі «Франсуа Рабле і народна культура середньовіччя і Ренесансу» (1965) трактував роман «Ґарґантюа і Пантаґрюель» Рабле як вершину багатовікової неофіційної народної творчості і зразок карнавального мистецтва. На широкому порівняльному матеріалі показав роль народних традицій у виникненні світової класики. У статті «Рабле і Гоголь. Мистецтво слова і народна сміхова культура» (1973) досліджував зв'язок повістей М. Гоголя (збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки» й «Миргород») з українським народно-святковим і ярмарковим життям, вказував на риси гротескового реалізму в цих творах.
Вставте пропущене словосполучення: «Н. Сологуб, аналізуючи стильову манеру О. Гончара, послуговується терміном ... Його введення дало змогу дослідниці здійснити комплексний аналіз індивідуально-авторського стилю О. Гончара, який «пройшов еволюцію, зберігши свої характерні ознаки».
Хто є автором цих слів?
«Кожен письменник, до певної міри, зображує в своїх творах самого себе, часто всупереч своїй волі».
Як з латини перекладається слово «стиль»?
З якого твору І.Франка взято уривок?
«Ще сонечко не зараз мало сходити, а вже ловецьке товариство вирушило з табору. Глибока тиша стояла над горами; нічні сумерки дрімали під темно-зеленими кронами смерек; на густім, чепіргатім листі папороті висіли краплі роси; повзучі зелені поясники вилися попід ноги, плуталися поміж корінням величезних вивертів, спліталися в непрохідні клебуки з корчами гнучкої колючої ожини та з сплетами дикого пнучого хмелю. З пропадистих, чорних, мов горла безодні, дебрів піднімалася сивими туманами пара — знак, що на дні тих дебрів плили невеличкі лісові потоки. Повітря в лісі напоєне було тою парою й запахом живиці; воно захоплювало дух, немовбито ширших грудей треба було, щоб дихати ним свобідно...».
О.Білецький, О.Чичерін, М.Гоголь, Г.Винокур…
Який із вищезазначених вчених є зайвим у логічному списку?
У цьому посібнику представлено теоретичні засади лінгвістичного аналізу прозового і поетичного текстів, подано основні поняття та категорії лінгвоаналізу, етапи роботи над художнім текстом. Зразки лінгвоаналізу зроблено на матеріалі класичної та сучасної української літератури. Для студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів, України, вчителів-словесників, перекладачів.
Хто ввів/ввела поняття «цілісний образ митця (поета, прозаїка)»?
Яким є насамперед образ автора у творі?
Що належить до джерел світогляду?
Які вчені визнавали «Святого Духа, що осяює тих, кого забажає»?
Яку роль у художньому творі відіграє пейзаж?
Що стимулює активізація дослідницьких зацікавлень до мови художнього тексту?
Назвіть авторів праці:
Спроба реконструкції цілісного образу // Українська мова: історія і стилі. Харків: Основа, 1992. С. 5-44.
Які компоненти цілісного образу митця включає Ю.Шевельов?
Поняття образу автора в сучасному мовознавстві різною мірою корелює з такими, як:
Оберіть правильні твердження.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома