У якому місті в 1865 р. було відкрито Новоросійський університет?
До якого наслідку привела реформа 1863—1864 рр. у розвитку освіти Наддніпрянської України?
У якому університеті наприкінці ХІХ ст. було створено кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи) на чолі з М. Грушевським?
Хто є автором першої національної опери «Запорожець за Дунаєм»?
Архітектурний стиль, який сформувався в Україні на початку ХХ ст., отримав назву:
Якою діяльністю уславилися наприкінці XIX — на початку XX ст. родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків?
Художній напрям і творчий метод у літературі та мистецтві, що був домінуючим у другій половині ХІХ ст. і якому було притаманне послідовне дотримання принципу найбільш повного життєво правдивого відображення світу («відтворення життя у формі самого життя»), — це:
Для розвитку початкової освіти у ІІ половині ХІХ століття характерно створення...
Великих зусиль для розвитку недільних шкіл, а також жіночої освіти доклала...
Виберіть правильне твердження.
Для розвитку середньої освіти на українських землях характерно...
Встановіть відповідність:
1 Київський університет
2 Харківський
3 Новоросійський
4 Львівський
5 Чернівецький
А 1834 р.
Б 1865 р.
В 1875 р.
Г 1661 р.
Д 1805 р.
Установіть відповідність між іменами діячів і сферами їх діяльності.
1 І. Мечников
2 Д. Яворницький
3 А. Кримський
4 М. Леонтович
А Мовознавство
Б Музика
В Історична наука
Г Образотворче мистецтво
Д Біологія, медицина
Хто вперше в історії авіації у 1913 р. здійснив "Мертву петлю"?
Установіть відповідність між іменами діячів культури та фактами їх біографії.
1 М. Лисенко
2 М. Пимоненко
3 С. Гулак-Артемовський
4 М. Леонтович
А Художник, член товариства «передвижників», автор картин «Весілля в Київській губернії», «Свати», «Ворожіння», «Ярмарок»
Б Композитор, автор хорових поем «Легенда», «Моя пісня», класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик»
В Живописець-баталіст, графік, автор картин «Похід запорожців на Крим», «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким»
Г Композитор, співак, драматург, соліст опери, автор опери «Запорожець за Дунаєм»
Д Композитор, етнограф, учасник громадівського руху, автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда»
Установіть відповідність між характеристиками митців та їхніми іменами.
1 Поет, автор сатиричних байок («Пан і Собака», «Тюхтій і Чванько», «Батько і син»), зачинатель романтичної балади в українській літературі («Рибалка», «Твардовський»)
2 Прозаїк, драматург («Конотопська відьма», «Сердешна Оксана»), майстер комедійного жанру («Шельменко-денщик», «Сватання на Гончарівці»)
3 Письменник, майстер морально-психологічної драми («Чорна Пантера і Білий Ведмідь»), автор першого українського фантастичного роману («Сонячна машина»)
4 Драматург-новатор, майстер соціально-побутової («Бурлака»), соціально-психологічної («Безталанна») драми, соціальної комедії («Хазяїн»), історичної трагедії («Сава Чалий»)
А І. Карпенко-Карий
Б В. Винниченко
В П. Гулак-Артемовський
Г Г. Квітка-Основ’яненко
Д Марко Вовчок
Установіть відповідність між картинами та прізвищами художників,які їх створили.
1 Дівчина в червоному капелюсі
2 Ворожіння
3 Бойківська пара
4 Запорожці пишуть листа турецькому султану
А І.Репін
Б М.Мурашко
В К.Устиянович
Г М.Пимоненко
Д Т.Шевченко
Установіть послідовність подій.
А Відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
Б Створення у Львові товариства «Просвіта»
В Створення у Львові Наукового товариства ім. Т. Шевченка
Г Відкриття в Києві університету св. Володимира
У переліку імен видатних діячів української культури другої половини ХІХ ст. виберіть представників музичного мистецтва.
Укажіть основні риси української культури другої половини ХІХ ст.
Найвідомішою актрисою початку ХХ століття була?
Всесвітнього визнання набув талант вихованки Львівської консерваторії співачки...
Укажіть пам’ятку архітектури України зі списку світової спадщини ЮНЕСКО, зображену на ілюстрації.
У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома