Тестування по темі: "Культура України в середині ХІХ - на початку ХХ ст"

Додано: 11 травня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 269 разів
23 запитання
Запитання 1

У якому місті в 1865 р. було відкрито Новоросійський університет?

 

 

 

 

варіанти відповідей

Одесі

Сімферополі

Катеринославі

Юзівці

Запитання 2

До якого наслідку привела реформа 1863—1864 рр. у розвитку освіти Наддніпрянської України?

 

 

 

 

варіанти відповідей

було започатковано середню та вищу освіту для жінок

було скасовано автономні права університетів

з’явилися нові типи навчальних закладів — гімназії

у ВНЗ було запроваджено належні умови для навчання українською мовою

Запитання 3

У якому університеті наприкінці ХІХ ст. було створено кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи) на чолі з М. Грушевським?

 

 

 

 

варіанти відповідей

Харківському

Київському

Львівському

Новоросійському

Запитання 4

Хто є автором першої національної опери «Запорожець за Дунаєм»?

 

 

 

 

варіанти відповідей

М. Вербицький

С. Гулак-Артемовський

М. Лисенко

Г. Квітка-Основ’яненко

Запитання 5

Архітектурний стиль, який сформувався в Україні на початку ХХ ст., отримав назву:

 

 

 

 

варіанти відповідей

український модерн

український класицизм

українське рококо

українське бароко

Запитання 6

Якою діяльністю уславилися наприкінці XIX — на початку XX ст. родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків?

 

 

 

варіанти відповідей

 революційною

педагогічною

правозахисною

меценатською

Запитання 7

Художній напрям і творчий метод у літературі та мистецтві, що був домінуючим у другій половині ХІХ ст. і якому було притаманне послідовне дотримання принципу найбільш повного життєво правдивого відображення світу («відтворення життя у формі самого життя»), — це:

варіанти відповідей

модернізм

романтизм

класицизм

реалізм

Запитання 8

Для розвитку початкової освіти у ІІ половині ХІХ століття характерно створення...

варіанти відповідей

недільних шкіл

реальних гімназій

класичних гімназій

1- 4 класів

Запитання 9

Великих зусиль для розвитку недільних шкіл, а також жіночої освіти доклала...

варіанти відповідей
Запитання 10

Виберіть правильне твердження.

Для розвитку середньої освіти на українських землях характерно...

варіанти відповідей

існування кількох типів шкіл:класичні гімназії, реальні гімназії, кадетські й духовні училища, семінарії

у класичних гімназіях перевага надавалася вивченню німецької мови

працювало 150 чоловічих і жіночих гімназій

у реальних гімназіях вивчали гуманітарні науки

освітня реформа була проведена в 1870 р.

видатну роль у становленні дошкільної освіти відіграла Софія Русова

найвідомішою була Колегія Павла Галагана, заснована в 1871 р.

Запитання 11

Встановіть відповідність:

1 Київський університет

2 Харківський

3 Новоросійський

4 Львівський

5 Чернівецький


А 1834 р.

Б 1865 р.

В 1875 р.

Г 1661 р.

Д 1805 р.

варіанти відповідей

1-А

2-Д

3-Б

4-Г

5-В

1-А

2-Д

3-Б

4-В

5-Г

1-А

2-Б

3-Г

4-В

5-Д

1-А

2-В

3-Д

4-Г

5-Б

Запитання 12

Установіть відповідність між іменами діячів і сферами їх діяльності.

1 І. Мечников

2 Д. Яворницький

3 А. Кримський

4 М. Леонтович


А Мовознавство

Б Музика

В Історична наука

Г Образотворче мистецтво

Д Біологія, медицина

варіанти відповідей

Д,В,Б,А

А,Б,Д,В

Б,В,А,Г

Д,В,А,Б

Запитання 13

Хто вперше в історії авіації у 1913 р. здійснив "Мертву петлю"?

варіанти відповідей

І.Сікорський

П. Нестеров

Д. Григорович

Л Мацієвич

Запитання 14

Установіть відповідність між іменами діячів культури та фактами їх біографії.

1 М. Лисенко

2 М. Пимоненко

3 С. Гулак-Артемовський

4 М. Леонтович


А Художник, член товариства «передвижників», автор картин «Весілля в Київській губернії», «Свати», «Ворожіння», «Ярмарок»

Б Композитор, автор хорових поем «Легенда», «Моя пісня», класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик»

В Живописець-баталіст, графік, автор картин «Похід запорожців на Крим», «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким»

Г Композитор, співак, драматург, соліст опери, автор опери «Запорожець за Дунаєм»

Д Композитор, етнограф, учасник громадівського руху, автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда»

варіанти відповідей

Д,А,Г,Б

Д,А,В,Г

А,Б,В,Г

В,Б,Д,а

Запитання 15

Установіть відповідність між характеристиками митців та їхніми іменами.

1 Поет, автор сатиричних байок («Пан і Собака», «Тюхтій і Чванько», «Батько і син»), зачинатель романтичної балади в українській літературі («Рибалка», «Твардовський»)

2 Прозаїк, драматург («Конотопська відьма», «Сердешна Оксана»), майстер комедійного жанру («Шельменко-денщик», «Сватання на Гончарівці»)

3 Письменник, майстер морально-психологічної драми («Чорна Пантера і Білий Ведмідь»), автор першого українського фантастичного роману («Сонячна машина»)

4 Драматург-новатор, майстер соціально-побутової («Бурлака»), соціально-психологічної («Безталанна») драми, соціальної комедії («Хазяїн»), історичної трагедії («Сава Чалий»)


А І. Карпенко-Карий

Б В. Винниченко

В П. Гулак-Артемовський

Г Г. Квітка-Основ’яненко

Д Марко Вовчок

варіанти відповідей

В,Г,Б,А

В,Г,А,Д

А,Б,В,Г

Д,Г,Б,А

Запитання 16

Установіть відповідність між картинами та прізвищами художників,які їх створили.

1 Дівчина в червоному капелюсі

2 Ворожіння

3 Бойківська пара

4 Запорожці пишуть листа турецькому султану


А І.Репін

Б М.Мурашко

В К.Устиянович

Г М.Пимоненко

Д Т.Шевченко

варіанти відповідей

Б,Г,А,В

Д,Г,Б,А

Б,Г,В,А

В,Г,Д,Б

Запитання 17

Установіть послідовність подій.

А Відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

Б Створення у Львові товариства «Просвіта»

В Створення у Львові Наукового товариства ім. Т. Шевченка

Г Відкриття в Києві університету св. Володимира

варіанти відповідей

Г,Б,А,В

Г,Б,Д,А

А,Б,Г,В

Д,А,Б,Д

Запитання 18

У переліку імен видатних діячів української культури другої половини ХІХ ст. виберіть представників музичного мистецтва.

варіанти відповідей

М. Леонтович

М. Пимоненко

С. Крушельницька

І. Мечников

М. Лисенко

А. Кримський

С. Васильківський

Запитання 19

Укажіть основні риси української культури другої половини ХІХ ст.

варіанти відповідей

домінування реалізму в образотворчому мистецтві та літературі

стрімкий розвиток українського театрального мистецтва

негативний вплив на розвиток культури адміністративних заборон на функціонування української мови

початок національного відродження на Слобожанщині

домінування романтизму в музичному мистецтві

поява вищих навчальних закладів у Харкові та Києві

створення Української художньої академії в Києві

Запитання 20

Найвідомішою актрисою початку ХХ століття була?

варіанти відповідей
Запитання 21

Всесвітнього визнання набув талант вихованки Львівської консерваторії співачки...

варіанти відповідей

Соломії Крушельницької

Марії Заньковецької

Марії Вілінської-Маркович

Олександри Єременко

Запитання 22

Укажіть пам’ятку архітектури України зі списку світової спадщини ЮНЕСКО, зображену на ілюстрації.

варіанти відповідей

Ханський палац у Бахчисараї

Стара фортеця Кам’янець-Подільського замку

ансамбль історичного центру Львова

резиденція Буковинських митрополитів у Чернівцях

Запитання 23

У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?

варіанти відповідей

«Втілюючи в своїй творчості риси італійської (“Алкід”) та французької (“Свято сеньйора”) опер, органічно поєднуючи діалоги, пісенні форми, балетні та водевільні сцени, йому вдалося перетворити оперу на мистецтво широкого діапазону почуттів»

 «Будучи одним із основоположників модернізму в українській музиці, не залишав поза увагою і народну тематику, створюючи як і обробки українських пісень для голосу з фортепіано, так і вишукані романси на слова давніх китайських поетів»

«Перлина народного мелосу (“Щедрик”, “Дударик”) у його хорових композиціях набули нового звучання. Вирізняючись природністю руху голосів, ювелірною шліфовкою деталей, вони донині є неперевершеними інтерпретаціями українських пісень...»

«Значення його мистецтва для української музики таке саме, як Глінки для росіян, Шопена для поляків, Сметани для чехів чи Гріга для норвежців, бо крім “Запорожця за Дунаєм” Гулака-Артемовського, справді мистецької музики не було»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест