«УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст.»

Додано: 16 листопада 2023
Предмет: Історія України, 9 клас
10 запитань
Запитання 1

Яке місто зажило слави першої столиці національного відродження підросійської України в 19 ст.?

варіанти відповідей

Катеринослав;

  Харків; 

  Одеса;

 Полтава.

Запитання 2

Яке місто в 1817 р. отримало статус відкритого вільного порту (порто-франко)?

варіанти відповідей

Херсон; 

Миколаїв; 

Маріуполь;

Одеса.

Запитання 3

Яка декабристська організація в своїх програмових документах планувала створити на території України дві автономії: Українську (столиця Харків) та Чорноморську (столиця Київ)?

варіанти відповідей

Союз благоденства;

Північне товариство;

Товариство об’єднаних слов’ян;

Південне товариство.

Запитання 4

Який завод збудовано фірмою «Брати Яхненки й Симиренко» в 1843 р. в селі Ташлику на Черкащині – один із перших у Російській імперії?

варіанти відповідей

машинобудівний; 

   цукровий;

  чавуноливарний; 

 мідяний.

Запитання 5

Доповніть твердження.

 Новоутворені Ізмаїльський, Акерманський, Хотинський повіти зі здебільшого українським населенням Бессарабської області опинились у 

складі Російської імперії внаслідок… 

варіанти відповідей

російсько-турецької війни 1787–1791 рр.; 

 російсько-турецької війни 1806–1812 рр.;

 російсько-французької війни 1812 р.; 

 російсько-турецької війни 1828–1829 рр.

Запитання 6

 Що визначало політику Російської імперії щодо України в першій половині 19 ст.?

варіанти відповідей

 адміністративно-територіальний поділ з урахуванням факту етнічного розселення;  

нехтування відмінностями національного походження та

 історичних традицій; 

сприяння заселенню українських міст винятково українцями; 

підтримка самоврядування міст, українського судочинства.

Запитання 7

Які явища та процеси були характерними для промислового розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині 19 ст.?

варіанти відповідей

початок промислового перевороту;

формування спеціалізації районів на виробництві певної промислової продукції

 будівництво перших залізниць; 

 уповільнення зростання чисельності міського населення; 

 поява нових галузей промисловості, зокрема цукрової.

Запитання 8

 Якої організації стосується наведений уривок з історичного джерела?

 «...Обер-поліцмейстер доправив знайдений поліцейськими служителями у квартирі 

Гулака рукопис, який він під час арешту встиг було сховати. Цей рукопис під назвою “Закон Божий” написаний рукою Гулака і складається зі 109 параграфів...»

варіанти відповідей

  «Малоросійське товариство»;

 Товариство об’єднаних слов’ян;

 Кирило-Мефодіївське товариство;

 «Південне товариство» декабристів.

Запитання 9

Установіть відповідність між іменами діячів першого етапу національного відродження та їхніми стислими 

характеристиками.

1 Михайло Максимович

2 Іван Котляревський

3 Ізмаїл Срезневський

4 Микола Цертелєв

А) автор першого твору, що засвідчив появу нової української літератури й нової української літературної мови, водночас уособлюючи початок національного відродження

Б) перший дослідник і видавець українських народних дум. Його збірка, що складалася з 10 текстів (творів),започаткувала українську фольклористику

В) учений енциклопедист, визнаний фахівець у царині історії, філології,

 етнографії, ботаніки. Упорядкував і видав три збірки народних пісень, що започаткували наукову фольклористику

Г)  учений, громадський діяч, з ініціативи якого було засновано Харківський університет 

Д) філолог-славіст, етнограф, записував пісні й звичаї, які разом із власними коментарями опублікував у Харкові в 1833–1838 рр. у фольклорних та історико-літературних збірниках – «Запорозька старина»

варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Б

1А 2Б 3Д 4Б

1В 2А 3Г 4Б

Запитання 10

Які адміністративно-територіальні одиниці підросійської України були на землях колишніх Гетьманщини та Слобожанщини?

варіанти відповідей

 Волинська;  

   Київська; 

  Катеринославська; 

Полтавська; 

  Харківська;

  Чернігівська.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест