Відокремлені члени речення. Циганко А.

Додано: 6 травня 2021
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 1 раз
12 запитань
Запитання 1

Відокремлений додаток ужито в реченні:

 

варіанти відповідей

То пилок, то сніги, то сльота партизанську вкривають дорогу.

   

Крім знання, тут потрібна інтуїція, дар передбачення, дар  ясновидця.

 

У темному гаю, у зеленій діброві, на припоні коні отаву скубуть.

  

Щовесни, як і інші дерева, яблуня своїм цвітом цілується з бджолами.

Запитання 2

Речення, у якому відокремлена обставина виражена  дієприслівниковим зворотом ( розділові знаки пропущено):

  

варіанти відповідей

 А пісня наростаючи пливла над берегом. 

   

За Таманню по ярах шуміли спадаючи весняні води (Г. Тютюнник).

   

 І я зими крутий долаю норов  обличчя підставляючи вітрам.

 

 Дівчата зачіпали Миколу жартуючи а він усе стояв похнюпившись.  

Запитання 3

Одиничний дієприслівник треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено):

    

варіанти відповідей

Не читай лежачи!

  

Погомонівши молодята пішли з садка.

 

Деякий час усі сиділи задумавшись.

  

Якби хліб та одежа то їв би козак лежа.

Запитання 4

Обставину НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні  (розділові знаки пропущено):

 

варіанти відповідей

Через мости везли важкі гармати вузьким понтонам ріжучи борти.

  

Над хатою піднялись у небо голуби знаменуючи мир і благодать.

 

Дід прожив під сонцем коло ста літ ніколи не ховаючись у холодок.


Жінка йде вздовж берега поволі і трохи зігнувшись.

Запитання 5

Уточнювальним членом НЕ УСКЛАДНЕНО речення (розділові    знаки пропущено):


варіанти відповідей

На вулиці під самими ворітьми знявся над колодязем новий журавель.


У ясний день з високого берега можна побачити у відкритому морі  чималий острів.

 

Після музик увечері довго стояли Василь та Олександра під вербами  й вели розмову.

Тут на узліссі розкіш була весняному вітрові й сонячному промінню.

Запитання 6

Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційні помилки( неправильно поставлено або пропущено розділові знаки).

варіанти відповідей

а) Незважаючи на небезпеку, мисливці подались у ліс.

б) Було тихо-тихо в мовчазних пахучих полях, залитих місячним сяйвом.

в) Важко уявити собі бодай один день, прожитий без води.

г) Крашанки або писанки готують на Великдень.

Запитання 7

Укажіть речення, у якому є відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом.( розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

а) Старий зараз ніякої роботи не визнає окрім пасіки.

б) Мокрий обношений він занепокоєно пішов до верби...

в) А он старе Монастирище колись козацькеє село.

г) В імлистій далині осяяні срібним промінням місячним стояли широкі лани золотого жита та пшениці.

Запитання 8

Укажіть речення з відокремленим додатком.

варіанти відповідей

а) Нікого тут нема, окрім мене й господині.

б) Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні.

в)Гей, був у Січі старий козак, на прізвище Чалий.

г) І от тепер, отримавши високу посаду , він раптом забув про свою обіцянку.

Запитання 9

Укажіть речення з відокремленою прикладкою.

варіанти відповідей

а) Над берегом послався невеликий, густо засвічений білою ромашкою луг.

б) І Оксану, мою зорю, мою добру долю, забрали й повезли в далекі краї.

в) Виснажені атаками й великими втратами, німці не витримали грізного натиску полку.

г) Спить вітер на колінах у беріз, окутаний у молоко туману.

Запитання 10

Відокремленими називають члени речення, які:

варіанти відповідей

а) виділяються за змістом та інтонаційно;

б) указують на того , до кого звернено мовлення;

в) передають ставлення мовця до висловленого;

г) належать до одного й того самого слова в реченні й відповідають на однакові питання.

Запитання 11

Хлопець ішов бадьоро, весело спостерігаючи за кудлатими хмарами.

У цьому реченні є відокремлення

варіанти відповідей

означення

обставина

додаток

присудок

Запитання 12

Прокидається земля, ще оповита недавнім зимовим сном.

У цьому реченні є відокремлення.

варіанти відповідей

означення

обставина

додаток

присудок

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест